Moralkodeks?
Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 10:04

Subject er måske misvisende, men jeg har på det seneste haft en løjerlig
fornemmelse hér på Usenet, og så ville jeg lige høre, om jeg er den
eneste, der har det sådan, eller om jeg bare er en sensibel, paranoid
gnavpot)))

Det er som om tonen i vore grupper er ved at ændre sig, synes jeg......

Der er kommet nye vinde i vore debatter, og efter min ydmyge opfattelse
ikke alle positive?

Jeg håber, jeg bare er overfølsom.....hæ, hæ))

God sommer fra
Morten

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-06-03 10:32

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> fornemmelse hér på Usenet, og så ville jeg lige høre, om jeg er den
> eneste, der har det sådan, eller om jeg bare er en sensibel, paranoid

Sensibel, yes. Resten passer betstemt ikke.

> Det er som om tonen i vore grupper er ved at ændre sig, synes jeg......
>
> Der er kommet nye vinde i vore debatter, og efter min ydmyge opfattelse
> ikke alle positive?

Tonen svinger ofte.
Hvis de enkelte ikke-Macbrugere, der kommer svingende omkring fra tid
til anden, skal du bare ignorere eller høfligt korrigere.
Til deres forsvar, kan man sige, at de ofte kommer fra grupper, hvor
tonen er alt andet end venlig.

> Jeg håber, jeg bare er overfølsom.....hæ, hæ))

Op med humøret og fortsæt med din egen venlige tone.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

> Sensibel, yes. Resten passer betstemt ikke.

Meget venligt, takker & bukker

> [...]
> til anden, skal du bare ignorere eller høfligt korrigere.
> Til deres forsvar, kan man sige, at de ofte kommer fra grupper, hvor

Det er jo lige præcis, hvad jeg mener - men har vi lyst til dét?

> Op med humøret og fortsæt med din egen venlige tone.

Hæ, hæ......Preben - jeg er s´gu´ glad som jeg plejer - der skal
mere end 64 ord i et internetforum til at slå mig ud af kurs -
dertil har jeg prøvet for meget, men dybest set er det måske
kardinalpunktet - at dét har nogle ikke?
(Hmm...nu bliver jeg kryptisk igen.....????))))))

Tror lige, jeg går i seng og filosoferer)))))

Hej fra rævehulen...
M.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 11:06

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>eller om jeg bare er en sensibel, paranoid
>gnavpot)))

Klart mand, klart. Det er jo lige de ord der fuldkommen præcist
karakteriserer dig ))))))))))

>Det er som om tonen i vore grupper er ved at ændre sig, synes jeg......

Åh, det ville jeg nu ikke tage så tungt. Det sker ind i mellem at tonen
bliver skrap, navnlig for nye, der lige skal vænne sig til den generelt
venlige tone vi har her inde. Tonen bliver med andre ord mild og venlig
efter et stykke tid.
At det så ind i mellem kan blive lidt ophedet i debatterne er en anden sag
- heldigvis lander det hele som regel fint og ordentligt. Jeg har da for
eksempel nærmest småskændtes med Erik Richard (han havde nogle grimme,
grimme, grimme kommentarer om Quark )) og det har jeg det jo ikke så
godt med! Hej Erik Richard - kan godt huske da du kaldte mig for en
konservativ Quarkker )) jeg kan stadig få sved på panden ved tanken),
uden at det på nogen måde har haft indvirkning på hverken tone eller
hjælpsomhed fra hans eller min side i andre tråde. Det er jo i
virkeligheden det lækre ved denne gruppe; hjælpen er altid nær, også
selvom man i en anden diskussion har krydset klinger.

>Der er kommet nye vinde i vore debatter, og efter min ydmyge opfattelse
>ikke alle positive?

Ind i mellem har jeg på fornemmelsen at der er lidt "tone", der følger med
fra andre gruppe. Det er ikke alle steder det foregår lige venligt. Men
lidt tid her i gruppen, plejer at få det hele til at stabilisere sig.

>Jeg håber, jeg bare er overfølsom.....hæ, hæ))

Det er sikkert bare det - eller også er det bare fordi du lige er blevet
overfaldet i en anden gruppe (vores lille markedsgruppe, hvis nogen skulle
være i tvivl). Så lad os nu bare køre videre i den venlige og positive
tone vi plejer at bruge herinde.
Man kan jo sagtens være idiot på et kvalificeret niveau - det er der
ihvertfald en teenager her i huset, der hævder at jeg er! )))

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Klart mand, klart. Det er jo lige de ord der fuldkommen præcist
> karakteriserer dig ))))))))))

Nå, nå.....vi ´ s´gu´ da go´e vææner - hva´r ? ))))

> Ind i mellem har jeg på fornemmelsen at der er lidt "tone", der følger med
> fra andre gruppe. Det er ikke alle steder det foregår lige venligt. Men
> lidt tid her i gruppen, plejer at få det hele til at stabilisere sig.

tjek - dét er lige præcis dét, jeg mener - og håber naturligvis,
du får/har ret......

> [...]
> Man kan jo sagtens være idiot på et kvalificeret niveau - det er der
> ihvertfald en teenager her i huset, der hævder at jeg er! )))

Ja & nej - det er ikke grunden, Frank - for jeg havde
fornemmelsen inden - og har talt om den med andre - men vi lader
det blive som du siger......og man behøver ikke have teens for
at høre dén slags))) - min ældste er bare 10 - hun kan
også)))))

Hej fra Gravpot i kolonihaven)))

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-06-03 11:29

Ha, prøv at gå tilbage og find nogle af de gamle slåskampe mellem Karl
Erik og Morten (altså ikke dig, men den anden).
Dér var tonen noget mere rustik end vi pt. er vant til. Det var tider.

Ben

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Erik og Morten (altså ikke dig, men den anden).
> Dér var tonen noget mere rustik end vi pt. er vant til. Det var tider.

Okay - altså Reippuert, måske? Tjah.....Så er vi måske enige?
M.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 11:31

Ben Knudsen writes:
>Dér var tonen noget mere rustik end vi pt. er vant til. Det var tider.

Rustik? Smukt )))))))))))))))
Ja for pokker, den gang var der godt nok tryk på. Det var da nærmest
uvenskab på mail )

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Rustik? Smukt )))))))))))))))
> Ja for pokker, den gang var der godt nok tryk på. Det var da nærmest
> uvenskab på mail )

Nå, måske sku´ jeg læse hele tråden, inden jeg replicerede.....meeeeen
deeeeeeet......nå, det var åbenbart ironisk fra Bens side?

M.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-06-03 15:18

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det er som om tonen i vore grupper er ved at ændre sig, synes jeg......

Som andre skriver så har tonen det med at svinge lidt (og meget i
enkelte tråde.) Nogle gange kan det være svært at vurdere om folk er
ubehagelige eller bare ironisk/sarkastisk og nogle gange virker det også
som en hård tone, men fordi folk faktisk kender hinanden privat, skal
man ikke ligge så meget i det.

Det jeg synes er synd, er når nye brugere af dk.edb.mac, som stiller et
ofte lille simpelt spørgsmål, som det første får at vide at de ikke
overholder netikette. Lad da lige folk komme ind af døren før man
fortæller dem hvordan de bør opføre sig.

> Der er kommet nye vinde i vore debatter, og efter min ydmyge opfattelse
> ikke alle positive?

Ja, lad os håbe at den go'e gl. dk.edb.mac stemning indfinder sig igen

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> ubehagelige eller bare ironisk/sarkastisk og nogle gange virker det også
> som en hård tone, men fordi folk faktisk kender hinanden privat, skal

Hej Martin.....hér tror jeg, det er et spørgsmål om: (hviske, hviske:
karma, fornemmelse, intuition, kvindelige hormoner, den 6. sans, kald
det hvadsomhelst) - men jeg mener, jeg selv kan fornemme, når "vinden
skifter" - det er svært at sætte ord på, men de godmodige drillerier og
de hårdnakkede diskussioner, der har kørt de seneste seks måneder mellem
os alle, repræsenterer et andet livsgrundlag, en anden holdning til
livets indfaldsvinkel end dén tone, der f.eks. forefindes på
"..pc.salg.."

Og det er dén tone, jeg mener at kunne fornemme snige sig ind....?

> [...]
> overholder netikette. Lad da lige folk komme ind af døren før man
> fortæller dem hvordan de bør opføre sig.

Enig)))))

> Ja, lad os håbe at den go'e gl. dk.edb.mac stemning indfinder sig igen

JA!

Knus fra
Morten i rævehulen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-03 15:54

On Mon, 30 Jun 2003 11:04:01 +0200, Morten Lind wrote:

> Der er kommet nye vinde i vore debatter, og efter min ydmyge opfattelse
> ikke alle positive?

Jeg skal prøve at ikke spise så mange bønner og brunkål. Det burde dæmpe
de værste negative vinde.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

> Jeg skal prøve at ikke spise så mange bønner og brunkål. Det burde dæmpe
> de værste negative vinde.

Hæ, hæ.....)))))
M.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 16:04

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>brunkål
Uhh, det kunne jeg godt lige nyde, med lidt flæsk, en kold Porseguld fra
Thy og en ikke altfår kold Stoli til

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-03 16:21

On Mon, 30 Jun 2003 17:03:44 +0200, Frank Løkkegaard wrote:

> Uhh, det kunne jeg godt lige nyde, med lidt flæsk, en kold Porseguld fra
> Thy og en ikke altfår kold Stoli til

Hedder det ikke stomi?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Morten Lind

Dato : 30-06-03 19:50

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Uhh, det kunne jeg godt lige nyde, med lidt flæsk, en kold Porseguld fra
> Thy og en ikke altfår kold Stoli til

Hmmm......Måske har vi egentlig flere interesser, der falder sammen, end
vi selv véd?
M., der godt véd, hvad Stoli er)))

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-03 21:32

On Mon, 30 Jun 2003 20:49:40 +0200, Morten Lind wrote:

> M., der godt véd, hvad Stoli er)))

Jeg vil håbe det er vodka - de andre alternativer er simpelthen for ulækre.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-07-03 09:22

> Jeg vil håbe det er vodka - de andre alternativer er simpelthen for ulækre.

Hej I kære Mac-venner.
Jeg har desværre været lidt fraværende, men knokler for at få tid til at
dyrke min " ynglingslæsning". (Burde måske kaste mig over den "rigtige"
bibel istedet! )
Det er nemlig rigtigt hvad Frank skriver, modtagelsen her har været
overvældende positiv.
Jeg har godt set et par indslag, hvor bølgerne gik så højt , så jeg
tænkte: tak for kaffe! Men samtidig kan jeg berolige dig, Morten, at jeg
også havde en fornemmelse af at I kender hinanden, og at det ikke stikke
dybere end en akut overophedning.
Iøvrigt har jeg jo forsøgt at få lokket Frank på chatten, for i starten
læste jeg en dialog mellem Frank og Morten, (vistnok Hesse!) Hvor jeg
simpelthen lå flad af grin, så fred være med de få, ophidsede indslag
der er.
Morten du er jo en halvgammel svend her på edb. mac, så du ved bedre
hvordan det HAR været, men jeg tror ikke du behøver være urolig for om
folk bliver skræmt væk. Mig slipper I hvert fald ikke for, jeg skal
bæres ud! ))
Stoli, kan da kun være Stolichnaya? Starka er også helt kanon, verdens
bedste vodka!
Og så det obligatoriske mac-sprg: Hvoddenledes får jeg batteristatus i
menulinien (forsvandt ved formattering)?
Venlige hilsner og grumme god hygge
fra Lone

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 02-07-03 20:10

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:
> (om moral o.a.)
Gruppen er stedet til det hele, både dumme spørgsmål, dumme svar og
dumme signatur-citater, og til kloge spørgsmål, kloge svar og kloge
signatur-citater. Oftest bliver de mixet op, så det er svært at skelne.
Derfor vælger jeg at anse alle indlæg som kloge (hvilket jeg oplever at
de fleste gør). At et svar om f.eks. ram eller sådan er forkert gør ikke
det store her, for fejlen bliver rettet af andre, og så er den skid
slået.
Har du spist på MacDonalds er du on-topic...
> Og så det obligatoriske mac-sprg: Hvoddenledes får jeg batteristatus i
> menulinien (forsvandt ved formattering)?
systemindstilinger -> energibesparelse -> hak i "vis.."
--
Poul

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 16:32

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>Hedder det ikke stomi
Nej nej, det er først efter at man har spoleret sin krop med stoli, tobak,
for megen mad og anden usund levevis at en stomi kan være relevant ))))

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-06-03 20:02

In article <fc.0073fb6b054e88443b9aca006b08f852.54e8850@net.dialog.dk>,
Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nej nej, det er først efter at man har spoleret sin krop med stoli, tobak,
> for megen mad og anden usund levevis at en stomi kan være relevant ))))

Altså udover at være Mac - mad - musikgruppe skal vi nu også til at
være medicingruppe
Nåh ja det begynder jo med "m" altsammen - altså må det være OnTopic

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 21:11

nobody writes:
>Nåh ja det begynder jo med "m" altsammen - altså må det være OnTopic
Ja, og vi har jo også Münster til at give det hele et troværdigt præg
))))

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-06-03 22:37

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Ja, og vi har jo også Münster til at give det hele et troværdigt præg
> ))))

Münster har i hvert fald ret i, at MacSOUP er glimrende til lige at
_koge_ temperamentet ned. Når man først har læst og reageret og endelig
er kommet til at afsende svarene, er man kølet så meget ned, at man godt
selv kan se det nærtagende eller opfarende i nogle af dem... og såå -
what the heck - bliver de slettet.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-03 01:07

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Ja, og vi har jo også Münster til at give det hele et troværdigt præg

Troværdigt? Der er vist nogen, der ikke kender mig ret godt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-06-03 21:20

mortenlind@mail.tele.dk (morten lind) writes:

> Nå, nå.....vi ´ s´gu´ da go´e vææner - hva´r ? ))))

Jamen det er vi da - helt uomtvisteligt - ønsker du dig også et
retstavningstastatur i julegave?
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

>med
>
> tjek - dét er lige præcis dét, jeg mener - og håber naturligvis,
> du får/har ret......

Det gør jeg, tro mig. Vi er simpelthen for mange, der har skrevet i denne
gruppe i for mange år til, at der skal/kan komme nogle pissemyrerer og
ødelægge det. Jeg tror virkelig at det ændrer sig, hvis vi der efterhånden
er ved at være gamle fortsætter med den tone der e rvores. Vi er jo lige
blevet bekræfte af Lone, der helt sikker følte sig godt (og da
forhåbentlig stadig føler) tilpas i gruppen - også når vi røg ud af en
Herman Hessesk OT-tråd (har forresten lige brugt en sønda på at læse Leif
Davidsens fremragende erindringsbog Dostojevskis sidste Rejse - et must,
hvis man er interesseret i at forstå hav der sker hos den store broder i
øst - altså bare til anbefaling, hvilket er ret OT, da det fremgår at
bogen er skrevet på en bærbar Compaq)

> [...]
> det blive som du siger......og man behøver ikke have teens for
> at høre dén slags))) - min ældste er bare 10 - hun kan

Jamen det er sgu ikke fordi jeg ikke forstår hvad du mener - jeg synes
bare jeg har oplevet det nogle gange, og hvergang har blæsevejret lagt sig
og solen er begyndt at skinne - nogle gange er det lidt med gruppens klima
som med det danske - lettere stadigt, men sjældent katastrofalt.

>Hej fra Gravpot i kolonihaven)))
Selv hej!
Vil nu movere mit let overvægtige legeme ind i stuen til min hustru og
vores yngste datter. Det er ferie (for dem begge, ikke for mig desværre),
og jeg tror der er dømt slik (Brugsen har tilbud på ti poser katjes til en
flad halvtredser) til dem og en cognac til mig.
Hav det godt, pas på dig selv og dem der er nær på dig. Det bliver en god
sommer ))))

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-03 06:46

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Jamen det er vi da - helt uomtvisteligt - ønsker du dig også et
> retstavningstastatur i julegave?
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sku´ bare prøve at være lidt nørrebrosk

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-06-03 22:13

mortenlind@mail.tele.dk (morten lind) writes:
>nå, det var åbenbart ironisk fra Bens side?

ih nej. Det havde skam sine kvaliteter

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-07-03 05:46

henrik@muenster.dk (henrik münster) writes:
>Troværdigt? Der er vist nogen, der ikke kender mig ret godt.

Det er jo faktisk det, der udadtil er en fordel.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11