Pris på G5
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 23:07

Sig mig er den lille G5 ikke meget billig i DK i forhold til tidl.
tiders faktor 10 forhold mellem pris i US og DK?

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-06-03 23:13

Martin Bredthauer wrote:
> Sig mig er den lille G5 ikke meget billig i DK i forhold til tidl.
> tiders faktor 10 forhold mellem pris i US og DK?

Det kan du have ret i, ser ud til at priserne på mac generelt falder
lidt i DK.
Men man må vist godt give mere

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 23:33

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Men man må vist godt give mere

Ja, men så skal de sgu' også putte en ekstra processor i

Hva' er der i øvrigt nogen der har lidt links til hvad PC verdenen siger
til G5'eren?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-06-03 00:09

Martin Bredthauer wrote:
> Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
>
> Ja, men så skal de sgu' også putte en ekstra processor i
>
> Hva' er der i øvrigt nogen der har lidt links til hvad PC verdenen siger
> til G5'eren?

<comment type="PC_mand">
Generelt positivt - interessant med en 64bit processor. Og vi glæder os
selvfølgelig til AMD kommer med deres modsvar - en måned senere end Apple :)
</comment>

mvh
Johan

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-06-03 21:33

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

> Generelt positivt - interessant med en 64bit processor. Og vi glæder
> os selvfølgelig til AMD kommer med deres modsvar - en måned senere
> end Apple :)

Opteron?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 30-06-03 00:47

Henry Lerche Madsen wrote:

> Det kan du have ret i, ser ud til at priserne på mac generelt falder
> lidt i DK.

Dollaren står ret lavt for tiden.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-06-03 21:34

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Opteron?

Nej, den kan du alleredet nu købe, det må være noget andet.

Thomas (Min Sun Ultra-1 fra 1996 kører alleredet 64-bit)
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-06-03 22:57

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> writes:

> Nej, den kan du alleredet nu købe, det må være noget andet.

Jo, men hvis det ikke er en Opteron, hvad er det så? Det må da næsten
være en Opteron-variant - måske en hjemme/discount-udgave? AMD laver
vel ikke mere end een 64 bit dimmer sådan lige med det samme.

> Thomas (Min Sun Ultra-1 fra 1996 kører alleredet 64-bit)

Ja, og True64, men ikke rigtig nogen skrivebords-maskine for den
almindelige bruger. Det er vel det, Apple klamrer sig til, når de nu
introducerer en 64-bit maskine og gerne vil opfattes som de første..;?

-j

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-06-03 23:16

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Nej, den kan du alleredet nu købe, det må være noget andet.

Athlon 64! Hjemmeudgaven af Opteron, som skal ersatte de nuværende Athon
XP.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-07-03 22:35

On Mon, 30 Jun 2003 22:33:56 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote:

>Nej, den kan du alleredet nu købe, det må være noget andet.
>
>Thomas (Min Sun Ultra-1 fra 1996 kører alleredet 64-bit)

Power fra ... hmmm 1989/1991 er 64-bit og selvfølgelig Alpha'en fra 1991/1992
og AFAIR findes MIPS ogaå i 64-bit udgaver ... ved ikke med MIPS med både
Alphaen og Poweren fungerer fint på skrivebordet - skrivebordspower er
helvedes dyr men findes. og PowerPC specifikationerne var helt tilbage fra
begyndelsen (AFAIR 1992) 64-bit med et 32-bit subset.

MHT Athlon64 er det ikke et svar på G5, i så fald ville den have set dagens
lys for længe siden (Motorola annoncerede en G5 sidste Januar - men den gik
vist samme vej som PPC620).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Pardon my driving, I'm trying to reload.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-06-03 01:59

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Sig mig er den lille G5 ikke meget billig i DK i forhold til tidl.
> tiders faktor 10 forhold mellem pris i US og DK?

Brug Calculator i X til at konvertere. Faktor ti duer ikke mere,
heldigvis. Jeg har lige købt PageSpinner for $29,95=195 kr. og for to
dage siden var det kun 188 kr.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-06-03 10:23

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Brug Calculator i X til at konvertere. Faktor ti duer ikke mere,
> heldigvis. Jeg har lige købt PageSpinner for $29,95=195 kr. og for to
> dage siden var det kun 188 kr.

Omregningfaktoreren på 10 var jo med indregnet dansk moms.
Dit regnestykke skal tillægges moms = 243.75

Den korrekte omregningsfaktor p.t. må være omkring 8,15

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen