Import til iPhoto, forkert kamerabillede
Fra : Henrik Münster

Dato : 29-06-03 18:19

Nu har jeg endelig fået købt et Canon PowerShot S45. Når jeg slutter det
til min PowerBook med USB-kablet, åbner iPhoto, og nede i venstre hjørne
står der, at det er et Canon PowerShot S45 med så og så mange billeder.
Man bliver spurgt, om man vil importere dem. Så langt så godt. Men så er
der et lille billede af et kamera nede i venstre hjørne af iPhoto, og
det er slet ikke et PowerShot S45. Det ligner nærmest et HP. Er det ikke
for ringe?

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 29-06-03 19:36

> [...]
> der et lille billede af et kamera nede i venstre hjørne af iPhoto, og
> det er slet ikke et PowerShot S45. Det ligner nærmest et HP. Er det ikke

Jo _det_ er for ringe, det må du ændre på.

Tillykke med dit nye kamera. Jeg har fulgt din historie. Det lyder da
til du har gjort en god handel.
Jeg er ikke kommet længere end sidste uge, jeg får smidt diverse
kæde-tilbudsaviser i hovedet, og skal argumentere for hvorfor jeg ikke
synes det er det vi skal købe. Det er hårdt, men det skærper jo
argumentationen. - Jeg er desværre ikke sikker på at jeg vinder.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-06-03 19:52

> [...]
> der et lille billede af et kamera nede i venstre hjørne af iPhoto, og
> det er slet ikke et PowerShot S45. Det ligner nærmest et HP. Er det ikke

Du smider du et billede af dit eget i iPhotos mappe "Resources".
Billedet hedder sjovt nok "camera.tif"

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-06-03 20:22

> Du smider du et billede af dit eget i iPhotos mappe "Resources".
> Billedet hedder sjovt nok "camera.tif"

Jeg håber, du tager gas på mig, for jeg kan hverken finde mappen eller
billedet. Men jeg har bestemt sans for humor, så jeg forstår den godt

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 29-06-03 20:34

> Jeg håber, du tager gas på mig, for jeg kan hverken finde mappen eller
> billedet. Men jeg har bestemt sans for humor, så jeg forstår den godt

Ctrl-klik på iPhoto og vælg "vis indhold af pakke" - og du finder
"resources-mappen'...

Hvad gav du for kameraet?

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-06-03 21:19

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Ctrl-klik på iPhoto og vælg "vis indhold af pakke" - og du finder
> "resources-mappen'...

Klapper sig på panden: "Nååååja, selvfølgelig". Jeg har vist siddet med
klassisk Mac OS i lidt for mange år, selv om jeg har brugt OS X i to år.
Der er to billeder: Et stort og et lille. Jeg ved ikke, om jeg er så
meget for at rode rundt inde i et program på den måde. Jeg har kigget
lidt nærmere på det originale billede. På en måde er det ikke så ulig et
ældre Canon. Men jeg tror faktisk, det er et stiliseret billede, der
skal symbolisere et digitalt kamera uden at ligne en bestemt model.

> Hvad gav du for kameraet?

Jeg var så dum at kigge på edb-priser. Når man først har set de lave
priser på nettet, så er det dæleme svært at give fuld pris hos en
fotohandler. Jeg kunne få fotohandlerne her i byen ned på kr. 4.800,-,
men det havde de ikke hjemme. En enkelt påstod endda, at S45 er på vej
ud. Det er muligvis ikke forkert, selv om den danske importør benægter
det. Den mangler enkelte steder på den japanske hjemmeside. Det franske
firma Pixmania.com er også meget billigt med det (kr. 3.954,-), og de
andre Canon er ikke nær så billige forholdsmæssigt. Det tyder på, at S45
er kommet på udsalg. Danske internetbutikker ligger på kr. 4.100,- til
4.400,- plus gebyr. Men mange af dem parallelimporterer. Manualen er så
udenlandsk, og det kan være besværligt at bruge garantien. Jeg var
ellers på nippet til at købe hos Pixmania, men min familie rådede mig
fra det. Ikke at de ved ret meget om nettet, men vi var hos mine
forældre i København fredag aften.
Jeg havde på nettet set, at Kamerahuset på Frederikssundsvej i
København havde det rigtig billigt. Jeg havde egentlig tænkt på et A70
og havde ringet til dem et par gange i ugerne før. De havde det ikke
hjemme. Jeg var så på tur til et par fotohandlere med min far lørdag og
endte i Kamerahuset. De havde et S45 i vinduet til kr. 4.125,-. Jeg gik
derfor ind og købte et eksemplar, som jeg fik til kr. 4.095,-, hvor de
sidste 30,- så blev af? Der var en anden samtidig, som også købte et.
Jeg tror, vi har været snydeheldige, at de lige havde fået en sending
hjem. De går vist som varmt brød.
Nu har jeg købt hos en fysisk fotohandler, og kameraet er
importeret af den officielle importør. Der skulle således ikke være
problemer med garantien. Jeg ved godt, at man kan sige meget dårligt om
at købe discount et sted, hvor der ikke er nogen videre service. Men jeg
har simpelthen ikke fundet kameraet noget andet sted. De havde en S50
til kr. 5.800,- to andre steder. Men hvad skal jeg med 5 mill. pixler?
Et andet sted ville de sælge mig det gamle S30 til kr. 5.000,-. Det er
altså helt vildt. Desuden synes jeg ikke, servicen er ret god, de
steder, jeg har været. Man kan ikke prøve kameraet, for der er ikke
strøm i. Desuden har de slet ikke det, jeg vil have. Og de er meget
uvillige til at tage det hjem. Det er altså ikke bare prisen, men også
muligheden for at få det nu og her, der fik mig til at købe det hos
Kamerahuset.
Jeg har ikke haft tid til at bruge det så meget. Men jeg har da
taget nogle billeder og printet et par ud i A4 størrelse. Og de er bare
flotte. Så foreløbig er jeg ret glad for det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 23:29

> [...]
> uvillige til at tage det hjem. Det er altså ikke bare prisen, men også
> muligheden for at få det nu og her, der fik mig til at købe det hos

Ja det er noget sært noget med de lokale forhandlere. Jeg har ofte lyst
til at støtte dem, men det er efterhånden et problem at flere og flere
kunder kender produkterne bedre end dem der sælger dem. Og så sidder de
fast i kædeaftaler som gør at deres varesortiment er bestemt af andre
end dem selv og af den efterspørgsel der faktisk er. De er presset til
at sælge produkter de ikke nødvendigvis selv synes om og som ikke er dem
kunden faktisk efterspørger. Okay, en gang imellem kan de råde én fra et
fejlkøb, men ofte kender de slet ikke til sammenlignelig produkter på
markedet og kan derfor ikke give reelle råd.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-06-03 21:51

> Jeg håber, du tager gas på mig, for jeg kan hverken finde mappen eller
> billedet. Men jeg har bestemt sans for humor, så jeg forstår den godt

Den er skam go nok.
Prøv at se på:
http://www.ravnekrogen.dk/camera1.jpg

det er default-udseendet

og se så på:
http://www.ravnekrogen.dk/camera2.jpg

der sidder dit kamera.

Nu siger den ganske vist Nikon Coolpix, for det hedder mit altså

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-06-03 22:56

> [...]
> http://www.ravnekrogen.dk/camera2.jpg
>
> der sidder dit kamera.
>
> Nu siger den ganske vist Nikon Coolpix, for det hedder mit altså

Nu ser jeg det. Vi har jo lige chattet om det. Men da havde jeg ikke set
dit indlæg her. Det er bare rigtig flot.
--
Henrik Münster
Esbjerg