[CSS] Automatisk bredde
Fra : Thomas Voller

Dato : 17-07-03 00:30

Hej NG.

Jeg sidder og bakser med et lille projekt. Sitet er bygget op i CSS uden
tabeller, men jeg er stødt ind i et problem. Eftersom folk bruger
forskellige skærmopløsninger og vinduesstørrelser vil jeg gerne have siden
automatisk tilpasser sig til brugerens vinduesstørrelse. Jeg har placeret et
element (<div>...</div>) absolut på siden og så sat width: auto; på
elementet i håb om elementet dynamisk udvidder sig til vinduesstørrelsen.
Der virker også... Næsten:

Som Mozilla 1,4 renderer siden. Bemærk teksten når helt ud til højre.
http://www.voller.dk/rod/mozilla.gif

IE6 fatter derimod ikke hvad der foregår. Masser af spildplads:
http://www.voller.dk/rod/internetexplorer.gif

Siden kan midlertidigt ses her. Indholdet er bare noget fyld uden mening.
http://www.voller.dk/rod/

Hvad skal jeg stille op for at få Internet Explorer til at udvidde elementet
helt ud til højre side af skærmen? Så meget spildplads er uacceptabelt.

Mvh. Voller
voller@nospam.voller.dk
http://voller.dk/

Bemærk nospam i e-mailadressen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-07-03 09:44

Thomas Voller skrev:

> Hvad skal jeg stille op for at få Internet Explorer til at
> udvidde elementet helt ud til højre side af skærmen? Så meget
> spildplads er uacceptabelt.

Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er galt. Men jeg kan fortælle
at hvis siden ser problematisk ud i IE, så ser den rædsom ud i
Opera (7.11). Her er tekstspalten langt smallere end med IE -
første linje har kun plads til "Nulla molestie".

Mozillas visning er lækker - men det er jo ikke helt nok ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Voller

Dato : 17-07-03 11:46

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Mozillas visning er lækker - men det er jo ikke helt nok ;)

Desværre ikke, nej. Jeg prøver at rode lidt med nogen procentangivelser som
bredde i stedet for. Det bliver ikke helt godt, men meget bedre.
Jeg har faktisk ikke fået kigget på siden i Opera, men det lyder til jeg
skulle gøre det. Tak for input.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-07-03 22:55

Thomas Voller wrote:

> http://www.voller.dk/rod/
>
> Hvad skal jeg stille op for at få Internet Explorer til at udvidde
> elementet helt ud til højre side af skærmen? Så meget spildplads
> er uacceptabelt.

Det ser ganske fint ud i Internet Explorer 6 her under Windows 2000
Pro. Ligeledes ser det fjong ud i Mozilla 1.3, Phoenix 0.5, Opera 5,
Opera 6 og Opera 7. Det er endda læseligt i Lynx!

I Netscape 4.7 går det dog helt galt - forståeligt nok da det gamle
skidt ikke rigtig kan med CSS - men det kan du jo nemt ordne ved at
importere dit style sheet gennem et andet style sheet.

Netscape 6 sker der også skumle ting i; her mangler oversigten med
"Tilfældigt citat", "Kommentarer" og "Statistik" i venstre side. Der er
blot et hvidt tomrum. Dog ser det fint ud i Netscape 7.

Forresten kunne du undgå de der "&nbsp;", i dine "FeatureHeader"-
divbokse, ved at give dem en lille smule left-padding.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard