Dagens mac-joke fra tele-dk
Fra : PER BRUUS

Dato : 04-12-00 01:57

Er lige nødt til at dele dagens tele-dk historie.
Skulle hjælpe en ven med at få hans fine nye
ISDN system til at virke. Han har som tele-dk
har anbefalet, købt deres ISDN pakke med
LASAT speed II USB modem.
Linien er konverteret, nu skal kasserne åbnes.
hmm. hvor var lige driverne til Mac.
Ups. dem skal man bestille særskilt.
Nå men det gør man så og tre dage efter kommer
de. Så går man ellers til den, installerer driverne og
prøver at konfigurere modem, hmm intet svar.
Et opkald til hotline giver følgende svar.
Jo'da Mac kan da godt fungere med LASAT USB

"MAN SKAL BARE KONFIGURERE
DET FRA EN WINDOWS MASKINE"

hvaba !!!

Yes, sådan takler man mac kunderne.
Nu har jeg brugt flere år på at forklare ham
om fordelen ved mac.
Efter en uge uden telefon og fax, da de ikke
duer før modem er konfigureret, er jeg ikke
helt sikker at han føler sig overbevist.

Per Bruus
Danlux@get2net.dk

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 04-12-00 21:02

PER BRUUS <danlux@get2net.dk> wrote:

> [...]
> forklare ham om fordelen ved mac. Efter en uge uden telefon og fax, da
> de ikke duer før modem er konfigureret, er jeg ikke helt sikker at han

Genialt. VI takker stjæleDanmark for deres gode kundeservice og eminente
kryds-platformunderstøttelse.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

The Amiga Superlinx page: titancity.com/stuff/a_linx.html

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-12-00 00:04

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Genialt. VI takker stjæleDanmark for deres gode kundeservice og eminente
> kryds-platformunderstøttelse.

Yep. Bare tjek Opasia.dk med IE5 til Mac. På alle andre sider end
forsiden laver deres fine javascript rod i menuen på IE5 Mac og i
Netscape ser det heller ikke for fikst ud.

Hvor professionel er man så, når man laver en af Danmarks største
portaler inkompatibel med det udstyr, som over 100.000 mennesker
bruger?!?

--
René

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-12-00 08:16

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvor professionel er man så, når man laver en af Danmarks største
> portaler inkompatibel med det udstyr, som over 100.000 mennesker
> bruger?!?

Tja, ganske u-professionel, ville jeg sige.

Men det er måske bare mig - alle elsker jo StjæleDanmark! (/ironi)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Gunnar Holse

Dato : 05-12-00 08:40

"DJ Supreme (aka Peter Perlsø)" <root@NOSPAM.com> skrev i en meddelelse

> Tja, ganske u-professionel, ville jeg sige.
>
> Men det er måske bare mig - alle elsker jo StjæleDanmark! (/ironi)

Når det kommer til java, så kan man vel næppe tage hensyn til at Apple ikke
kan finde ud af at implementere en alment udbredt, kendt og afprøvet
standard?

/GH

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-00 12:34

In article <pY0X5.1309$_z1.97060@news000.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Når det kommer til java, så kan man vel næppe tage hensyn til at
> Apple ikke kan finde ud af at implementere en alment udbredt, kendt
> og afprøvet standard?

Nu er det åbenbart ikke Java der er problemet på Opasia, men ellers vil
jeg da give dig ret.

Siderne ser fine ud i iCab, som også bruger Apples Java, så selv
macbrugere med meget gammelt udstyr burde kunne bruge Opasia - ganske
professionelt af TDK må jeg sige.

Og helt ærligt, at købe noget udstyr hos en PC-forhandler til en Mac
uden selv at tjekke om det fungerer - hvor gammel er man så?

Bortset fra det, hvad er det der skal konfigureres i modemet, der ikke
kan konfigureres fra et terminalprogram?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 14:38

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 05-12-00 14:38

root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) writes:

[..]
> Så meget for DEN Apple-bashing.

Nej, du kastede mudder efter TeleDanmark og Microsoft.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-12-00 19:57

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Nej, du kastede mudder efter TeleDanmark og Microsoft.
>
> Thomas

Ja, og din mor lugter!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 10:15

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> ELler nu du nævner Java, hvad med Microsoft's
> forurenede Java

Hviken Java taler du om? Det er da flere år siden MS fjernede den
forurenede java, den kunne kun fås med IE4. IE4.5 og IE5 kan kun bruge
MRJ

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 20:19

Fra : Jan Jonasen

Dato : 06-12-00 20:19

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> At det er lang tid siden Microsoft fik en retprdre på at droppe deres
> forurening af Java gør ikek den opringelige synd mindre - netop at de
> gjorde det, og med henblik på at ødelægge gundlaget for Java!

Jeps, Apple har gjort det langt mere effektivt, de lade være med at
udvikle det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 22:38

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeps, Apple har gjort det langt mere effektivt, de lade være med at
> udvikle det.

??? Jeg har da ikke problemer med at køre Java med MRJ...

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 06-12-00 23:08

root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) writes:

> ??? Jeg har da ikke problemer med at køre Java med MRJ...

JDK1.2?

Thomas

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 07-12-00 13:28

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> JDK1.2?

Nej, 1.1.8. Vi ved alle, at 1.2 er på vej.

At sige at Apple har "undladt at udvikle det", som Jan Jonasen betegner
det, er en sandhed med modifikationer.

Det er jeg dog overbevist om at Jan selv er ganske klar over.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-12-00 20:31

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Nej, 1.1.8. Vi ved alle, at 1.2 er på vej.

Weeee kun 2 år forsinket.

> At sige at Apple har "undladt at udvikle det", som Jan Jonasen betegner
> det, er en sandhed med modifikationer.
>
> Det er jeg dog overbevist om at Jan selv er ganske klar over.

Nej kloge Åge. En JDK som er 2 år gammel, er ikke udviklet. Det er synd
og skam, da det ellers kunne have været en fin måde at tiltrække
udviklere på. Evt. kunne man (Apple) have spænderet mere tid på at lave
en af de bedste java platforme, fremfor at sidde og finde på nye farver
og indpakninger til gammelt hardware. Kig forbi Sun og led efter API'er,
se hvor mange du finder som stadig understøtter forældede Apple MRJ. Tag
der efter en tur rundt på nettet efter software fremstillet i java, hvor
meget af det køre i top versionen på en Mac? Ikke meget.

Og så var der en lille historie, hvor Steve Jobs stod og fortalte om
hvor meget Apple satsede på java platformen. Det er så blevet bevist med
en håbløst ustabil og stillestående VM. Mac OS X PB har ganskevist jdk
1.2 kompatibilitet, stadig uhyre ustabil og well beta-agtig, endvidere
har jeg efter gentagende henvendelser fået af vide, at final udgaven vil
skippe med jdk 1.3 kompabilitet. Det er så synd, at det er flere år for
sent, jeg mener engang at have set en jdk 1.2 til Amiga.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 22:38

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 22:38

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@wanadoo.dk> wrote:

> Tja, der er dem der forholder sig til hvorledes verden engang så ud, og
> så er der os der forholder os til den samtid vi lever i...

Så hvis Saddam Hussein i morgen begyndte at dele slik ud til alle
verdens børn ville du mene at han er en flinker fyr?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-12-00 11:46

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Så hvis Saddam Hussein i morgen begyndte at dele slik ud til alle
> verdens børn ville du mene at han er en flinker fyr?

Nej, for jeg mener ikke at børn bør spise slik, spile for meget på
computer eller se for meget TV - De skal _selv_ udvikle deres fantasi,
bruge deres krop og motorik samt spise sundt. Når de engang bliver
voksene kan de vanrøgte deres sind og fysik...

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-00 01:27

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> bruge deres krop og motorik samt spise sundt. Når de engang bliver
> voksene kan de vanrøgte deres sind og fysik...

Jeg finder også på alle mulige tynde undskyldninger for at holde
min søn væk fra computeren, så jeg selv kan bruge den.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 14:19

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 14:19

> Du har tydeligvis ikke børn :)

nej, men Peter holdt mund

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 17:35

Fra : Søren Straszek

Dato : 05-12-00 17:35

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]

Selvom jeg selv glædeligt benytter enhver mulighed for at rakke ned på
HeleDanmark - så må det dog i dette tilfælder være Lasat der er den
skyldige - det er jo ikke HeleDanmark der bestemmer hvordan et lasat
modem skal konfigureres eller hu'??

Søren

Fra : Jan Jonasen

Dato : 05-12-00 20:46

PER BRUUS <danlux@get2net.dk> wrote:

> "MAN SKAL BARE KONFIGURERE
> DET FRA EN WINDOWS MASKINE"

Det skulle jeg også for at få mit gamle USR modem til at køre v.90.
Spark hhv. Lasat og (nu) 3com for det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 15:44

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 15:44

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 07-12-00 15:44

Hej Per

Jeg vil i det store og hele give dig ret i at det er noget forbandet rod at man
ikke kan få bedre service ved køb af produkter til Macintosh og det gælder TD,
Expert, Fredgaard etc. De sælgere ved absolut intet og vil gerne sælge deres
bedstemor, hvis de bare kunne tjene på det. Det er et problem og det er også
grunden til, at man bør forhøre sig grundigt før man køber noget som helst til
en Macintosh. Dette ved man jo ikke som nybegynder, for det er jo heller ikke
ligefrem et salgsargument.

Som sagt kan jeg ikke afgøre om nogle af de urigtige facts kommer fra hotlinen
eller dig, men m.h.t. firmwareopgrederingen skal den jo ikke nødvendigvis ske
fra en windowsmaskine, som du skriver, at du får fortalt. M.h.t. selve
konfigurationen kan den godt gennemføres via USB før firmwareopdateringen
(d.v.s. det kunne jeg på min imac rev. A med OS 8.6)

En del af min motivation for indlægget er faktisk afstedkommet af din retorik,
som mere i stil minder om en af Haiders taler end en faktuel kritik. Det er
derfor jeg ikke synes dit indlæg hører hjemme her. At der så er en del der bare
råber i kor er jo ikke din skyld, men det er forbandet fordummende, hvis du
spørger mig.

Var emnet den generelle uvidenhed og dårlige service man møder (næsten) i alle
butikker hvor man siger Macintosh synes jeg det ville være relevant nok.

M.v.h. - og godt ord igen

Jesper