Modtager ikke variabler fra HTML form.
Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 10:36

Hej NG.

Jeg har oprettet en html form hvor der indtastes oplysninger, hvorefter der
sendes til et php-script der skal opdatere i en database.

Problemet er, at variablerne indtastet i HTLM form ikke bliver
modtaget/sendt med:

HTML form:

<form action="indsaet_script.php" method="post">

<input type="text" size=40 name="tastet_filmtitel"><br>

<textarea name="tastet_beskrivelse" cols=40 rows=4
wrap=virtual></textarea><br>

<input type="text" size=2 name="tastet_medietype"><br>

<input type="text" size=2 name="tastet_ejerID"><br>

<input type="submit" value="submit">
</form>

Selve scriptet bliver kaldt og indsætter i databasen, men med tomme
variabler.

Nogle gode bud på, hvad der går galt.

Leif.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-07-03 10:46

Leif wrote:

> [...]
> database.
> Problemet er, at variablerne indtastet i HTLM form ikke bliver

[snip]

> Nogle gode bud på, hvad der går galt.

Hvordan fanger du variablene? Har du prøvet med $_POST['felt_navn'] ?

XFUT til dk.edb.webdesign.serverside.php da spørgsmålet drejer sig om
PHP.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 11:03

Variablerne indsættes direkte i scriptet:

<?php

mysql_connect("localhost", "XXXX", "XXXX") or die("Kan ikke finde
databasen");

mysql_select_db("filmlist") or die("Kan ikke finde filmdatabasen");

$query = "insert into filmtabel (titel, ejer_id, medie_id, beskrivelse)
values ('$tastet_filmtitel', '$tastet_beskrivelse', '$tastet_medietype',
'$tastet_ejerID')";

mysql_query($query)
or die (mysql_error());
?>

Leif.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-07-03 16:10

"Leif" <?> wrote:

> Variablerne indsættes direkte i scriptet:

Så er det nok her problemet ligger, se
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4
om det ikke kan afhjælpe problemet.

Læs forøvrigt gerne:
Mvh. Peter.
___________________________________
www.SepstrupNET.dk & www.PHP-FAQ.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 20:59

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det nok her problemet ligger, se
> http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4

Tak for det, det hænger fint sammen med Anders svar tidligere.
Nu virker det ihvertfald ved brug af $_POST[]

> om det ikke kan afhjælpe problemet.
>
> Læs forøvrigt gerne:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Skal nok!!

Leif.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-07-03 18:30

Leif wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>

> <input type="submit" value="submit">
> </form>
>
> Selve scriptet bliver kaldt og indsætter i databasen, men med tomme

Hej Leif.

Hvordan ser din PHP kode ud?

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 12:45

Hej.

Jeg fandt ud af, at det er fordi register globals default er slået fra i
php.ini, som beskrevet af Peter Sepstrup her:

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4

Så problemet er løst. Ellers tak.

Leif.