Niels Lan Doky (Doky Brothers)
Fra : Jan

Dato : 01-04-01 21:49

Jeg er ved et tilfælde faldet over Niels Lan Doky's nye
album Haitek Haiku, et særdeles spændende album.
Jeg har ikke tidligere rigtig hørt musik fra denne Doky ...
men er nu interesseret i at høre nogle af hans tidligere
albums, som jeg ved han har udgivet en del af.
Er der nogen Doky-fans "derude", som kan invie mig i
hvilke af hans albums der er vær at købe/lytte til.

Mvh Jan

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-04-01 23:08

"Jan" <janelne@mail.tele.dk> writes:

> albums, som jeg ved han har udgivet en del af.
> Er der nogen Doky-fans "derude", som kan invie mig i
> hvilke af hans albums der er vær at købe/lytte til.

Skal da ærligt indrømme, jeg ikke har hørt det omtalte album, men jeg
har Doky Brothers 1 og 2 og synes, det er to ganske glimrende
albums. Det var faktisk deres første album, der gjorde jeg faldt for
jazz-musik, og det har min økonomi siden fortrudt mange gange.. For
dælen, der er meget godt jazz rundt omkring

Jeg vil da lige tillade mig at slå et bette slag for mit nyeste
indkøb, Hans Ulrik: Jazz & Latin Beats - lækkert musik. Og Organizers
er også lækkert... Hvis du har lyst på jazz og du bor i en af de
større byer, at gå på biblioteket og låne en ordentlig stak cd'er /
lp'er og så lytte løs. Så kan du danne dig et overblik over hvilken
genre inden for jazzen du bedst kan lide, og så gøre din fremtidige
indkøb efter det... (Men pas på, det kommer til at gøre ondt.. Og lad
være med at synes Marcus Miller er fed, og du altså bare lige må ha'
alle hans albums.. Så er du garanteret personlig konkurs :) )

--
Ole Hansen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-04-01 22:17

On 03 Apr 2001 00:07:59 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

>Jeg vil da lige tillade mig at slå et bette slag for mit nyeste
>indkøb, Hans Ulrik: Jazz & Latin Beats - lækkert musik.

Det var den koncert jeg var til med Hans Ulrik sandelig osse. Rigtig
godt!

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Hanne

Dato : 03-04-01 21:12

Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev i en

SNIP
> [...]
> være med at synes Marcus Miller er fed, og du altså bare lige må ha'
> alle hans albums.. Så er du garanteret personlig konkurs :) )

Sig mig lige en gang ) Laver Marcus Miller jazz?
Selvom Steely Dan´s musik er jazzpræget laver de vel ikke jazz?

Hilsen Hanne

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-04-01 21:35

"Hanne" <diva1@ofir.dk> writes:

> Sig mig lige en gang ) Laver Marcus Miller jazz?
> Selvom Steely Dan´s musik er jazzpræget laver de vel ikke jazz?

Altså, Marcus Miller spiller vel nærmest alt! =) Han har været med på
flere hundrede udgivelser, og har blandt andet spillet Teen Town har
spillet med Miles Davis, David Sandborn plus det "løse"...

--
Ole Hansen

Fra : Hanne

Dato : 08-04-01 08:47

> Altså, Marcus Miller spiller vel nærmest alt! =) Han har været med på
> flere hundrede udgivelser, og har blandt andet spillet Teen Town har
> spillet med Miles Davis, David Sandborn plus det "løse"...

Ja jeg så ham selv på Plænen i Tivoli med Eric Clapton og David sandborn
)
Teen Town - hvad/hvem er det?
Det løse? Har han ikke også været med i Fourplay hvor bla Lee Rittenaur
spiller? Blev vist senere afløst af Nathan East.

Hilsen Hanne

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 10-04-01 03:19

Fourplay er bare for fedt!!!

Jeg må dog indrømme at jeg hælder mest til "4", hvorimod jeg har hørt mange
sige at de synes de første udgivelser er de fedeste!

mvh
Rasmus Møller

Fra : Hanne

Dato : 10-04-01 06:35

Rasmus M. Jensen <rasmj@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Fourplay er bare for fedt!!!

Enig.

> Jeg må dog indrømme at jeg hælder mest til "4", hvorimod jeg har hørt
mange
> sige at de synes de første udgivelser er de fedeste!

Jeg har kun best of, så jeg ved ikke hvilke numre som stammer fra de
forskellige udgivelser.

Hanne

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-04-01 21:32

On Sun, 1 Apr 2001 22:49:06 +0200, "Jan" <janelne@mail.tele.dk> wrote:

>Er der nogen Doky-fans "derude", som kan invie mig i
>hvilke af hans albums der er vær at købe/lytte til.

Asian Sessions synes jeg er rigtig godt!

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Frk.V.

Dato : 03-04-01 10:25

"Jan" <janelne@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen Doky-fans "derude", som kan invie mig i
> hvilke af hans albums der er vær at købe/lytte til.

Hej!
Jeg vil også gerne anbefale både Niels Lan Dokys soloalbum "Asian Sessions",
som jeg i øvrigt også fik hørt live i Århus. Det var fantastisk! Stemningen
var rigtig god, og sangene på albummet lød faktisk også rigtig godt live! De
vietnamesiske og/eller kinesiske sangere (husker ikke deres navne) var helt
fantastiske! Det var virkelig fedt!
Ellers er Doky-brødrene jo temmelig gode i alt hvad de laver! Jeg begyndte
også selv at kunne lide jazz, da jeg havde hørt et par numre fra Doky
Brothers 1 og 2....Det var jo fedt!

Såeh...der er nok albums at tage af! Jeg synes, du skal investere i "Asian
Sessions", da det er et virkeligt spændende album. Og så brug biblioteket,
hvis du vil lytte til de andre albums - hvis de da, er til at få fat i!!!

God jagt!

Hilsen Frk.V.