Styring af parallel port
Fra : Jørgen Mandrup Larse~

Dato : 01-04-01 21:04

Hej på gruppen.

Jeg har et lille problem. Jeg mangler et program der kan styre min parallel
port. Jeg skal bruge pcérn som plc. Den skal udføre nogle ordre ud fra nogle
oplysninger der kommer ind via et interface. Hvis nogle skulle have arbejdet
med noget i den stil vil jeg meget gerne høre fra jer.

Med venlig hilsen
Jørgen Mandrup Larsen

mandruplarsen@hotmail.com

Fra : Claus Møllsøe

Dato : 02-04-01 04:11

Hej Jørgen

Jeg har med held benyttet denne komponent kaldet TVicPort -
https://www.regsoft.net/regsoft/vieworderpage.php3?productid=3138

Med venlig hilsen

Claus

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 02-04-01 14:02

hej der.....

er det WIN98 eller NT/2000????

Win98 er det nemt......

NT/2000 mere besværligt......

venllig hilsen
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

Fra : Thomas P

Dato : 02-04-01 18:22

> NT/2000 mere besværligt......

Uvedkommende Kommentar: Hvorfor er Win2k overhovedet lavet ? Efter hvad jeg
kan se, skaber det ikke andet end problemer for programmørerne Jeg har
hørt om problemer med OpenGL, Registrerings databasen, Filsystemet og nu
også parallel-porte !

- Thomas

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 02-04-01 22:18

Thomas P wrote:

> [...]
> kan se, skaber det ikke andet end problemer for programmørerne Jeg har
> hørt om problemer med OpenGL, Registrerings databasen, Filsystemet og nu

Sikkerhed naturligvis (selvom det er lidt af en joke mht. MS)
- det er ligesom Linux, den er også svær at lave hardwareprogrammering
på (uden for meget fusk)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : N/A

Dato : 03-04-01 07:35

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 03-04-01 07:35

hejsa igen............

her er en unit, der kan noget af alt det frække du gerne vil............

god fornøjelse.......

Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

unit port;

interface

procedure WritePort(adr:Word;Value:Byte);
procedure WritePortW(adr,Value:Word);
//procedure WritePortL(adr:Word;value:LongWord);
function ReadPort(adr:Word):byte;
function ReadPortW(adr:Word):Word;
//function ReadPortL(adr:Word):LongWord;

implementation

procedure WritePort(adr:Word;Value:Byte);
begin
asm
mov dx,adr
mov al,value
out dx,al
end;
end;

procedure WritePortW(adr,Value:Word);
begin
asm
mov dx,adr
mov ax,value
out dx,ax
end;
end;

{
procedure WritePortL(adr:Word;value:LongWord);
begin
asm
mov dx,adr
mov eax,value