15pin D-sub converter
Fra : Peter Holm

Dato : 18-07-03 17:06

Hejsa,
hvor finder jeg en corverter fra 15pin D-sub til 'den anden slags skærmstik'
?

Mit nye Palit Daytona ti4200 har kun 15pin D-sub, men det har min ViewSonic
GS771 ikke

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 19-07-03 01:15

Peter Holm wrote:

> [...]
> ?
>
> Mit nye Palit Daytona ti4200 har kun 15pin D-sub, men det har min ViewSonic

Du vil være bedre tjent med at skifte grafikkortet, ellers har du reelt
en løsning hvor grafikkortets billed blive lavet om fra digitalt til
analogt og tilbage til digital.

Når man går den anden vej så det enkelt fordi DVI stikkene på
grafikkortene typisk også indeholder de analoge benforbindelser, jeg er
ikke engang sikker på den dims du søger findes i almindelig handel.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Holm

Dato : 19-07-03 07:00

iddqdATworldonline.dk wrote:

> Du vil være bedre tjent med at skifte grafikkortet,

Jeg har lige købt grafikkortet i går! Det er altså 4 år nyere end min skærm.
Mon ikke det er skærmen der skal skiftes istedet? Jeg troede også at 15pin
D-sub var den nye standard, den digitale standard.

Mvh
Peter

Fra : No1

Dato : 21-07-03 21:22

> Jeg har lige købt grafikkortet i går! Det er altså 4 år nyere end min
skærm.

Hvis du har købt via Internettet kan du få pengene tilbage indenfor 8-14
dage AFAIK.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-07-03 10:10

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Hejsa,
> hvor finder jeg en corverter fra 15pin D-sub til 'den anden slags
> skærmstik' ?

Definer den anden slags skærmstik. MAC, DVI eller BNC?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Holm

Dato : 23-07-03 21:40

Bjarke Andersen wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Definer den anden slags skærmstik. MAC, DVI eller BNC?

hmm, det kan jeg nok ikke...

Fra : Peter Holm

Dato : 24-07-03 09:10

Bjarke Andersen wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Definer den anden slags skærmstik. MAC, DVI eller BNC?

Måske kan du fortælle mig, om det ikke er et nyt/moderne/up-to-date stik der
sidder på mit nye Palit Daytona ti4200?
http://www.palit.com.tw/product/TI4200_8x.htm
En anden i tråden mener jeg skal bytte grafikkortet (som jeg troede var
top-moderne) pga det stik der er på, men kan det virkelig passe?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 24-07-03 09:25

her er min skærm:
http://www.hardwarezone.com/reviews/others/viewsonic_gs771/
om den står der: Video: 15 pin mini D-sub (standard VGA connection).

Er det det samme som DVI ? som der står Palit Daytona kortet har?

Mvh
Peter - meget forvirret.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 09:57

> [...]
> En anden i tråden mener jeg skal bytte grafikkortet (som jeg troede
> var top-moderne) pga det stik der er på, men kan det virkelig passe?

Iflg specifikationerne for dit kort, skal der være 3 porte på

DB-15 (=Dsub), som er det ældre 15 polet analoge stik.
TV-Out, som skrevet til TV
DVI, som er digital udgang til nyere skærme, oftest fladskærme.

Og hvis vi så kigger på din skærm så anvender den D-sub 15.

Ergo du skal anvende det første stik.

Hvis det ikke er findes på dit kort, så har du muligheden for enten at købe
en adapter der laver DVI om D-Sub 15 (se tidl. posts, ang. dette) eller så
må du ud og bytte kortet til et andet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Holm

Dato : 24-07-03 11:46

> Iflg specifikationerne for dit kort, skal der være 3 porte på
>
> DB-15 (=Dsub), som er det ældre 15 polet analoge stik.
> TV-Out, som skrevet til TV
> DVI, som er digital udgang til nyere skærme, oftest fladskærme.

Ja, jeg ved ikke om Palit laver forskellig modeller af samme kort, for der
er kun 2 porte på kortet: BD-15 og TV-out.
Desværre har www.discountpc.dk (hvor kortet er købt) valgt at yde den ringe
service, at de IKKE vil tage kortet retur, hvorfor jeg nu er stuck med et
kort jeg egentlig ikke gider eje. Faktisk er det allerede sat til salg i edb
markedsgruppen for interne enheder. Trist!

Min skærm er ganske rigtigt med DB-15 har jeg fundet ud af, men hvis jeg om
en måned vil have en tft, så dur kortet jo ikke og derfor vil jeg af med det
igen.

Mvh
Peter