TI4200 og Directx 9??
Fra : Frank Wium

Dato : 18-07-03 09:47

jvf. flere tråde i ng'en kan jeg forstå at Gforce4 TI 4200 ikke er Directx 9
kompatibelt?. Dette var jeg ikke vidende om da jeg for nylig købte sådant et
kort. Jeg har siden haft alvorlige problemer med crash i et bestemt spil.

Jeg vil derfor spørge: Hvilke problemer (hvis nogen) kan/har denne manglende
directx 9 kompabilitet skabe? Er der evt. nogen løsning på vej i form af ny
driver?

/Frank

Fra : Henning Larsen

Dato : 18-07-03 10:01

"Frank Wium" <fwium@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
manglende
> directx 9 kompabilitet skabe? Er der evt. nogen løsning på vej i form af

De seneste driver-versioner er alle DX9 kompatible så der burde ikke være
problemer. At kortet selv kun understøtter op til DX8 er ligegyldigt med
mindre spillet virkelig kræver et DX9 kort, men det lyder helt usandsynligt
for så vil ikke ret mange kunne spille dette spil.

hilsen Henning Larsen

Fra : Frank Wium

Dato : 18-07-03 10:13

vil det sige at nvidia driver version 44.03 har klaret problemet??

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 18-07-03 10:31

Se det ved jeg ikke.

Men jeg kører TI-4200 med 44.03 og DX9a og har ingen problemer.

Jeg kan UT og UT 2003 uden problemer.

Og BF 1942 for den sagsskyld.

Jannik

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-03 12:04

>Se det ved jeg ikke.
>
>Men jeg kører TI-4200 med 44.03 og DX9a og har ingen problemer.
>
>Jeg kan UT og UT 2003 uden problemer.
>
>Og BF 1942 for den sagsskyld.
Og jeg bruger 6.13.10.2832. og DirectX 9a uden problemer.
MSfs, Raven Shield, LinksLS, osv.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Frank Wium

Dato : 18-07-03 13:26

jeg kører også alle spil fint på nær GTA Vice City der vilkårligt crasher

Fra : Fax_Modem

Dato : 19-07-03 23:53

Vice City kører helt fint her med Detonator 44.03 og DirectX9.0a.

Er alle dine drivere up-to-date?

Har du nogle programmer kørende i baggrunden?

/Jesper

Fra : Frank Wium

Dato : 20-07-03 21:15

alt er opdateret og ingen programmer kører i baggrunden. Har kørt flere
stresstests og ramtest og har konkluderet at det ikke er et hardwareproblem
udover at jeg kører det forholdsvis nye FSB 800Mhz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-03 21:40

> alt er opdateret og ingen programmer kører i baggrunden. Har kørt flere
> stresstests og ramtest og har konkluderet at det ikke er et
hardwareproblem
> udover at jeg kører det forholdsvis nye FSB 800Mhz

Hmm, jeg kører også med den nye FSB og en hyperthread processor
Den hopper ud af spillet i battlefield og nogle half-life spil
I første omgang har jeg tilskrevet det varmen, og har bestilt et par kabinet
blæsere til øget luftgennemstrømning
Processoren ligger på ca 50 grader når der spilles og kæden hopper af og XP
står tilbage

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Frank Wium

Dato : 20-07-03 22:21

Min p4 3.0 ligger stabilt på ca. 53 grader hvilket ikke skulle give et varme
problem. Jeg hælder mere til at GTA VC har en fejl for det er det eneste
spil jeg har det problem med..
Tror sgu lige jeg sender en mail til Rockstar Games om problemet..