en nød at knække part 2 ( skæ
Fra : Maddog

Dato : 16-07-03 14:57

Så er der en nød at knække for de "kloge"

Jeg har to maskiner, med ny instl. af Windoze XP-pro.
Den føste maskine skiftede jeg grafikkort i, fra et GeForce 2 GTS til et
P.O.V TI4200. Så gik det galt. Efter Windoze havde instl. det nye kort,
skulle jeg genstarte maskinen, men det kunne den ikke. Lige da Windoze
logo-screen kom på, slukkede skærmen, og maskinen rebootede efter ca. 1
min. og sådan blev den ved, og ved, og ved og ved. Kunne hverken starte
op i fejlsikret tilstand, eller sidste kendte conf.
Efter at maskinen havde stået stille i ca. ½ times tid, nyt forsøg på
opstart. Det lykkedes så. Afinstl. skærmkortdrivere, og starte forfra,
men samme resultat. Alle de drivere jeg har prøvet ( Nvidia's 44.03,
43.45, 40.41, 30.82 og 28.32 samt Windoze's egen NVidia driver ) giver
samme resultat hvergang. Går fint med instl. af driver, lige så snart
jeg ændrer conf. af skærmopløsning, eller genstarter maskinen, går
skærmen i sort, og maskinen står og rebooter hver minut.
Så tænkte lige dumme mig, arhhhh.... Der er jo noget med at når man
skifter til et NVidia-kort, skal man afinstl. det gamle, og instl. et
standard PCI grafikkort. Det kunne jeg godt under de andre Windoze
versioner, men sgu ikke i XP. Den tillader ikke at man vælger et
standard pci-kort. Der SKAL en fabrikant på, og så var jeg tilbage til
sort skærm. og sådan kørte det i 4 timer, uden jeg kunne finde fejlen
Maskinen står så slukket i ca. 2 timer, og et nyt forsøg gøres, og
VUPTI, så kunne den både starte op, og reboote. Spørg mig lige hvad der
har været sket mens den stod stille i 2 timer ??? Jeg ved det ikke. Nu
kører den så uporklageligt.

Så kommer maskine 2

En ny instl. af Windoze XP-pro
her er grafikkortet så et Marvel G450 eTV Retail (PAL Tuner) - G45+MVTA32DRI
Ingen probs med det kort. Maskinen har nu kørt i ca. 14 dage uden nogen
probs. Så skulle maskinen genstartes ( varmboot ) i går aftes, og BUM.
Nøjagtig samme problem som maskine nr 1. Windoze logo-screen kommer lige
på, så slukker skærmen og maskinen venter så ca. 1 min. før den
genstarter, og sådan står den så også og kører i ring.
Hmmmm.... tænker man så. Kunne jo være p.gr.a. varmen, da der er passiv
køling på matrox kortet. Jeg skifter det ud med mit gamle GeForce2
GTS'eren da den har blæser på GPU'en. Men stadig det samme, efter
genstart, står maskinen bare og genstarter og genstarter hele tiden, kan
hverken starte op i fejlsikret eller sidste kendte konf. ??? 1 ud af 10
forsøg lykkes dog for mig at få igennem, så maskinen kan startes op, og
det galt så også maskine 1

HVAD DER GALT ??????????????????????????????

HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Her er lidt oplysninger om de to maskiner :

1.

AMD XP 2400+ 2x256 pc2700 ram
ECS k7s5a MB med nyeste bios update
P.O.V NVidia GeForce4 TI4280

2.

AMD 2x XP 1600+ 1x512 ECC ( ramtype ukendt men nok en pc100 eller 133 )
Tyan Tiger MP (S2460) MB
første kort som maskinen gik ned med var et : Marvel G450 eTV Retail
(PAL Tuner) - G45+MVTA32DRI og det andet som den går ned med : ASUS
AGP-7700/32M (TVR)

Ingen af maskinerne er OC og ej heller Grafikkortene

ps. Begge maskiner et helt op2date med opdateringer fra Windoze update (
incl. SP1 ) samt bios up2date.
Maskine 1 kører helt fint idag, MEN DET GØR MASKINE 2 IKKE ???????????

M.v.h.

Maddog

----------REMOVE -NOSPAM- TO REPLAY -----------

Fra : Maddog

Dato : 19-07-03 01:10

Maddog wrote:

> Så er der en nød at knække for de "kloge"

Nu ved jeg ikke om jeg selv har fået løst det, men maskinen har nu stået
stille i 3 dage uden opstart.
Jeg har loaded Default Settings i BIOS, og nu kører maskinen uden probs

Håber det bare var det

Maddog

---------REMOVE -NOSPAM- TO REPLAY -----------