Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nu har jeg bestemt mig!
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-03 11:37

Jeg køber et Ati Radeon 9700 Pro 128 mb
det koster ca 2500 for et fra point of view... det er langt over mit budget,
men sån er det jo altid.o)
er der mærker jeg burde holde øje med frem for andre, eller er point of view
ok?
jeg havde et gf3ti200 ´fra pov der gik i stykker, men derfor behøver det jo
ikke betyde at det nye osse gør det.

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 16-07-03 11:45

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> men sån er det jo altid.o)
> er der mærker jeg burde holde øje med frem for andre, eller er point of view

PoV skulle være helt ok, så vidt jeg har forstået har ATI, og Nvidia for
den sags skyld, strammet meget op i kvalitetskravene til grafikkort
producenterne. Der er dog stadig nogle producenter som synes at gøre
lidt ekstra ud af det fx. Hercules, men det er næppe noget man bemærker
når musikken spiller.

Selv har jeg et ATI 9700 Pro kort, altså et "Build by" som de kalder
det, så bemærk at min vurdering af PoV kun er basseret på hvad jeg har
læst rundt omkring.

Mvh

Bruno

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-07-03 12:01

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
view
> ok?
> jeg havde et gf3ti200 ´fra pov der gik i stykker, men derfor behøver det

Jo, jeg er helt sikker på, at du skal blive glad for PRO'en, men jeg vil nu
stadig mene, at Non-Pro'en er et relativt bedre køb. Det er clocket 15-20%
lavere end PRO'en, men er ellers samme kort. Meget af forskellen kan hentes
ind igen ved at øge clocken, og de ekstra penge kan du jo bruge på noget
lækkert grej eller gemme til næste opgradering

/Nikolaj

Fra : Reno Raines

Dato : 16-07-03 12:39

> [...]
> ind igen ved at øge clocken, og de ekstra penge kan du jo bruge på noget
> lækkert grej eller gemme til næste opgradering

Helt enig, men hvor kan man pt. få 9700 NP til ca. 1700 ? DiscountPC har
ikke kortet og får det måske ikke igen.

mvh

RR

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-07-03 12:59

"Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> wrote in message
> Helt enig, men hvor kan man pt. få 9700 NP til ca. 1700 ? DiscountPC har
> ikke kortet og får det måske ikke igen.

Ah, den havde jeg ikke lige luret. Men til 1900 for Sapphire-kortet mener
jeg stadig, at det er et bedre køb en PRO-udgaven. Hmm, jeg tror faktisk, at
jeg personligt ville overveje 9600 PRO istedet...

/Nikolaj

Fra : Bernhard Ege

Dato : 16-07-03 20:45

> [...]
> nu
> hentes
> >

> Helt enig, men hvor kan man pt. få 9700 NP til ca. 1700 ? DiscountPC

Prøv hos compumail.dk. Der købte jeg mit Club3D 9700 non-pro til 1799,-.
Det har 3.3ns ram (er dog ingen garanti at alle har) og kan clockes som
et 9700pro (heller ingen garanti .

Club3D svarer endda på support emails (har et problem med at min monitor
ikke kan vise den lave clockfrekvens som tv-out kræver under opstart og
jeg kan derfor ikke se noget på monitoren før windows er booted helt
op). Dette kan fikses ved at hive tv-out (svideo) kablet ud under
opstart eller lægge en ny bios ind (dvs. en NTSC bios, betyder kun noget
under opstart så vidt jeg ved. Har fået bios men ikke flashet endnu).

mvh Bernhard

Fra : Stig Mogensen

Dato : 16-07-03 12:20

Tjah...mit PoV G4 TI4800SE kører godt, og uden unoder af nogen art, med en
Zalman ZM80 vga køler. Jeg ville ikke tøve med at købe kort fra PoV igen,
når mit G4 bliver for sløvt.

/Stig

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> view ok?
> jeg havde et gf3ti200 ´fra pov der gik i stykker, men derfor behøver det

* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 512mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : fox

Dato : 16-07-03 15:18

"Stig Mogensen" <norman_batesREMOVE@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> * SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
> * P4S333, P4 1.6ghz NW, 512mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Tja jeg har haft 3 stk's 9700NP i mine hænder med fejl i, men da jeg
skiftede til 9700Pro rullede det hele. Fejlen lå bla. i tvout-samt i rammene

fox

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-03 15:46

Jeg er blevet en del klogere og alt efter hvad pengepungen siger på
købsdagen bliver det et 9700 eller 9700 pro... ifølge de tests jeg har set
performer det rigtigt godt og skulle have et flottere 2d billede end nvidia,
hvilket jeg somme tider synes er direkte dårligt... jeg har en gamecube og
synes at den er ret overbevisende rent grafisk og de har ati chip i så jeg
prøver noget nyt og skifter mærke. Igår anede jeg simpelthen ikke en pind,
men nu er jeg langt klogere - tak til alle!