Hvilket kort til max 1500,-?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-07-03 21:11

Jeg har læst tests på toms hardware, men er blevet lidt forvirret...
Hvilket er det bedste jeg kan få få ca. 1500,- idag?
Og hvilket mærke er godt nok... er der forskel på dyre fabrikater og billige
når chippen er den samme?
Jeg ville da gerne give 4000+ for et gf 5900 eller rad9800pro, men det er
simpelthen for dyrt... jeg tænker noget gf4200 noget... jeg troede
eksempelvis et gf 5600 var hurtigere end ti4200 men det er ikke altid
tilfældet + der er nye og gamle udgave af 5600 - forvirret? - det tror jeg
nok, hvordan ved jeg hvad der er ny og gammel model?
Jeg har et GeForce 3 Ti200 nu og jeg vil gerne have et kort der virkelig
yder ud over det så ´jeg kan mærke der er sket noget og ikke blot en lille
forbedring... hva sir i til det?

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : rAnders

Dato : 15-07-03 21:31

> Jeg ville da gerne give 4000+ for et gf 5900 eller rad9800pro, men det er
> simpelthen for dyrt...

Hvis det ikke var for dyrt, ville du gerne give 4000+ for gf 5900 ?

rAnders.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-07-03 21:47

> Hvis det ikke var for dyrt, ville du gerne give 4000+ for gf 5900 ?

hehe ja det giver ikke meget mening ...lol
jeg vil højst ofre 1500 på et kort så jeg vil ikke have de andre kort

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-07-03 21:57

lige lidt mere:
et point of view Geforce ti4800 (ikke SE som er langsommere end ti 4800)
er det bedre end Geforce FX 5600?

Fra : No1

Dato : 15-07-03 22:53

> [...]
> Hvilket er det bedste jeg kan få få ca. 1500,- idag?
> Og hvilket mærke er godt nok... er der forskel på dyre fabrikater og

Ja. Men det er mest ekstra ting i papkassen (software, brouchurer) - og så
kan rammen være bedre, hvis du skal O/C. Man kan få et Ti4200 for under 1000
kr. og jeg ville ikke give meget mere for et GF4. Ellers er Radeon9700 også
en god performer til prisen.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 15-07-03 23:22

> [...]
> Jeg har et GeForce 3 Ti200 nu og jeg vil gerne have et kort der virkelig
> yder ud over det så ´jeg kan mærke der er sket noget og ikke blot en

Se på ATI 9500 eller endnu bedre 9700, evt pro-versionerne.

--
Morten Holberg Nielsen
in an interstellaaaaarrr buuuurrssst im baack to saaaavee the

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-07-03 01:11

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har et GeForce 3 Ti200 nu og jeg vil gerne have et kort der virkelig
> yder ud over det så ´jeg kan mærke der er sket noget og ikke blot en

Hvis du vil overveje 200,- ekstra er 9700 Non-Pro et lækkert kort. Ellers
skal du nok se dig om efter et 9600 PRO til 1300,-. Det er langsommere end
9500 PRO, men til gengæld noget billigere, til at skaffe, og nemmere at
køle.

/Nikolaj

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-03 09:40

tak for alle indlæg.
Jeg overvejer et GeForce Ti4800.
Det jeg har fundet fra Point of View koster godt nok 1995,-
men er det ikke et godt kort til prisen idag?

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 16-07-03 11:51

> [...]
> Jeg overvejer et GeForce Ti4800.
> Det jeg har fundet fra Point of View koster godt nok 1995,-
> men er det ikke et godt kort til prisen idag?

Det er alt for dyrt. Midt Data har i øjeblikket et Creative GeForce4 Ti4600
til salg for omkring 1000 kr.
---
Anders

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-07-03 11:57

> [...]
> Jeg overvejer et GeForce Ti4800.
> Det jeg har fundet fra Point of View koster godt nok 1995,-
> men er det ikke et godt kort til prisen idag?

Nej, det er det ikke. 4800'erne er bare AGPx8 versioner af mindre kort. Og
AGPx8 får du nada ud af, ihvertfald ikke før kortet alligevel har for lidt
RAM. Jeg er lidt i tvivl om, hvilken chip der sidder på kortet, men i bedste
fald performer den på niveau med en 4600'er, som i alle tests klarer sig
ringere end et Radeon 9700 Non-Pro kort. Samtidig leverer Radeon'en et bedre
billede og koster 300,- mindre. Jeg vil fortsat anbefale dette.

/Nikolaj

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-03 15:40

Samtidig leverer Radeon'en et bedre
> billede og koster 300,- mindre. Jeg vil fortsat anbefale dette.

og det er det jeg har bestemt mig for, et point of view 9700pro koster ca
2500 så det må jeg ofre.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 13:54

> [...]
> Samtidig leverer Radeon'en et bedre
>
> og det er det jeg har bestemt mig for, et point of view 9700pro koster ca

Du kan få et non pro til 1900...

http://www.lbjaps.dk/privat/loesdele.asp?kategori=4

http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=1224-4224-30-AT

Bare til din information......