/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Hvilket af disse Radeon 9000/9100/9200????~
Fra : A. Aberin


Dato : 15-07-03 20:28

Hej

Står og skal have nyt grafikkort og det er mellem subjekt fra Sapphire.

Faldt til at starte med over et Sapphire Radeon 9000, idet det havde passiv
køling, men er det ved at være en udgået model eller?

Fatter ikke helt nummer rækefølgen efterhånden på Radeon kortene, følger
performance numrene, altså 9100 hurtigere end 9000 og 9200 hurtigere end
9100 eller hvad?

Kan man overhovedet få 9200 endnu?

Til dem der har et 9100, hvordan er den aktive køling, larmer den meget
eller?

Og mht. tv-out'et, ifølge SHG's hjemmeside skulle 9100 have en composite
udgang og ikke en S-video som næsten alle andre kort, er der nogen der ved
om dette passer?

Hvad skal man vælge??
Krav nummer 1 er i hvert fald at det skal have et S-video tv-out, og det
skal være lydløst, men på den anden side gider jeg jo heller ikke købe et
dårligere kort performance-mæssigt i et 9000, hvis det er en udgået model,
og idet man kan få et 9100 til samme penge

Er der nogle Radeon eksperter som kan give en kort gennemgang af ovenstående
spørgsmål osv.?

På forhånd tak.

Alexander



 
 
JBK (15-07-2003)
Kommentar
Fra : JBK


Dato : 15-07-03 21:40

> Fatter ikke helt nummer rækefølgen efterhånden på Radeon kortene, følger
> performance numrene, altså 9100 hurtigere end 9000 og 9200 hurtigere end
> 9100 eller hvad?

Det er vist meningen.

> Til dem der har et 9100, hvordan er den aktive køling, larmer den meget
> eller?

Nej, ikke mere end mit gamle GF2MX

> Og mht. tv-out'et, ifølge SHG's hjemmeside skulle 9100 have en composite
> udgang og ikke en S-video som næsten alle andre kort, er der nogen der ved
> om dette passer?

Mit har S-video TV-out, men det er heller ikke et Sapphire.

/Jesper



A. Aberin (15-07-2003)
Kommentar
Fra : A. Aberin


Dato : 15-07-03 22:45

>
> Nej, ikke mere end mit gamle GF2MX
>

Meget relativt svar, men jeg ved godt at det er lidt subjektivt med støj,
men synes du det larmer, kan du høre det og måske også set i lyset af om du
har forsøgt at dæmpe støj i computer eller ikke?


>
> Mit har S-video TV-out, men det er heller ikke et Sapphire.
>

Hvad har du for et?

Alexander



A. Aberin (15-07-2003)
Kommentar
Fra : A. Aberin


Dato : 15-07-03 23:33

Mener nu at have fundet ud, at også et Radeon 9200 fra Connect3D også skulle
have passiv køling.

Er der nogle som ejer sådan et, som kan fortælle mig om deres oplevelser med
dette kort?

Der er ikke lige nogen, som har anmeldt det endnu inde på edb-priser.

Alexander



Thomas G (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas G


Dato : 16-07-03 12:23

> Mener nu at have fundet ud, at også et Radeon 9200 fra Connect3D også
skulle
> have passiv køling.
>
> Er der nogle som ejer sådan et, som kan fortælle mig om deres oplevelser
med
> dette kort?

Jeg har et Radeon 9000 med pasiv køling (ikke pro modellen) og jeg kan ikke
spille (battlefield 1942 og lign) mere end 30 minutter før PC'en går kold.

Åbner jeg kabinettet på en alm dag kan jeg spille uden problemer men så er
min støjdæmpningen (i form af måtter og støjdæmpede blæsere) næsten spildt.

På en varm dag (som nu med 28-30 grader på kontoret) kan jeg ikke spille
mere end 30 min før den går kold med mindre jeg sætter en blæser til at
blæse ind i PC'en der stå med den ene side åben.

Sagt meget kort ... skal du spille bare en smule kan jeg ikke anbefale
passiv køling.

mvh Thomas G



JBK (16-07-2003)
Kommentar
Fra : JBK


Dato : 16-07-03 00:00

> > Nej, ikke mere end mit gamle GF2MX
> >
>
> Meget relativt svar, men jeg ved godt at det er lidt subjektivt med støj,
> men synes du det larmer, kan du høre det og måske også set i lyset af om
du
> har forsøgt at dæmpe støj i computer eller ikke?

Jeg vil sige det sådan: Det er lydløst i sammenligning med min PSU- og
CPU-blæser. Og nej, jeg har intet gjort for at dæmpe støj.

> >
> > Mit har S-video TV-out, men det er heller ikke et Sapphire.
> >
>
> Hvad har du for et?

Det er et Connect3D. Men som du kan læse i tråden to indlæg højere oppe har
jeg lidt problemer med min TV-out. Om det er et specielt problem for netop
dette kort ved jeg dog ikke.

/Jesper



Nikolaj Borg (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 16-07-03 01:10


"JBK" <jesper.kristensen@virgin.net> wrote in message
news:bf1ovn$i6a$1@sunsite.dk...
> > Fatter ikke helt nummer rækefølgen efterhånden på Radeon kortene, følger
> > performance numrene, altså 9100 hurtigere end 9000 og 9200 hurtigere end
> > 9100 eller hvad?
>
> Det er vist meningen.

Tjah, 9000 og 9200 er så godt som ens. 9100 skulle være en tand hurtigere
end 9200.

> > Til dem der har et 9100, hvordan er den aktive køling, larmer den meget
> > eller?
>
> Nej, ikke mere end mit gamle GF2MX

Aha. Mit GF2MX var passivt kølet. Mit 9100 larmer meget i forhold til det.
Under alle omstændigheder støjer det pænt, fordi de har monteret en lille
skod-blæser på kortet.

/Nikolaj



Kim Søvsø Pedersen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Søvsø Pedersen


Dato : 16-07-03 08:25

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1455cf$0$13217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Og mht. tv-out'et, ifølge SHG's hjemmeside skulle 9100 have en composite
> udgang og ikke en S-video som næsten alle andre kort, er der nogen der ved
> om dette passer?

Jeg har et Sapphire 9100 (128mb) og der er S-video-udgang på..

Mht. støj kan jeg desværre ikke sige så meget nyttigt, da resten af min nye
computer larmer pænt meget i forhold til den gamle.. Og jeg ved ikke helt
hvad der larmer mest :)

Mvh Kim



Rasmus Ipsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Ipsen


Dato : 16-07-03 19:29

> Står og skal have nyt grafikkort

Jeg ville købe det her
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364697924 eller et
9500 non-pro (inden de udgår).

Hvis du vil købe R9000/9100/9200: Kig evt. efter et brugt R8500 (ikke
LE-modellen!) til omkring en plov. 9100'eren er en videreudvikling af
8500'eren. Mit R8500 er i spil lige under et GF4 Ti4200 (~10%)



A. Aberin (16-07-2003)
Kommentar
Fra : A. Aberin


Dato : 16-07-03 19:52


> Jeg ville købe det her
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364697924 eller et
> 9500 non-pro (inden de udgår).
>

Har også kigget lidt på det, men har du prøvet at klikke dig videre på
PRC-datas link?
Det må umiddelbart være en fejl, idet der ikke står noget om PRO, hvis man
tjekker PRC-datas side.


Jeg havde egentlig besluttet mig til et Sapphire 9100 64Mb, men så læste jeg
flere steder at Sapphire er begyndt at producere nogle af disse kort med
64-bit memory bus, i stedet for den oprindelige 128-bit memory bus, hvilket
gør dem ca. 25-30% langsommere.
Det gør jo ikke en mindre forvirret.

Er der nogen som for nylig har købt et sådant kort, og som ved noget om
dette?

Alexander



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste