Q: Geforce 4 TI 4600 til 1025,-
Fra : Ace

Dato : 15-07-03 16:28

Hej Allesammen.

Jeg har fundet et Creative 3D Blaster® 4 TITANIUM 4600 128MB,
men er lidt i tvivl om det er kortet for mig.

Jeg har overvejet et Radeon 9500 PRO eller et 9700 (ikke pro), men creative
kortet er jo væsentligt billigere.....
Evt. kunne man jo bruge de sidste penge på en ekstra RAM-stang.

Nogle der har erfaringer med hvordan de 3 kort performer i forhold til
hinanden??
Og hvad ville i vælge (pris/ydelse)
Hvad med støj?
Jeg regner ikke med at mit nye kort skal OC´es. (jeg ved ikke hvordan)

Jeg har i øjeblikket flg.:

Soltek SL-75DRV5, kt 333 DDR, 266 FSB
AMD Athlon T.Bred Xp 2100+ /266
512 MB Samsung DDR 2700 ram, 6 ns
2 x Maxtor DiamondMax 9 fluid

"Noname" Radeon 7000

Rune

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-07-03 18:36

Jeg er blevet tilbudt at bytte mit 9500 pro væl for det selv samme creative
kort...

> Nogle der har erfaringer med hvordan de 3 kort performer i forhold til
> hinanden??

Jeg sidder med crative kortet i min maskine og i 3dmark 2001 yder det ca 600
points mere end 9500pro.
(12073 vs. 12664)

> Hvad med støj?

Larm-mæssigt ligger Creativekortet langt under ATIs...

Mvh Lars Dahl

Fra : Ace

Dato : 15-07-03 18:59

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder med crative kortet i min maskine og i 3dmark 2001 yder det ca
600
> points mere end 9500pro.
> (12073 vs. 12664)

Det er sq da meget pænt... hvad har du selv "under hjelmen"?

> Larm-mæssigt ligger Creativekortet langt under ATIs...

Ja, det er jo ikke helt uvæsentligt

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-07-03 19:44

> 600
>
> Det er sq da meget pænt... hvad har du selv "under hjelmen"?

Har en XP2600+ med 512 mb PC400 ram

-Lars

Fra : Ace

Dato : 15-07-03 19:56

> Har en XP2600+ med 512 mb PC400 ram

Hmm, jeg har lige kørt 3dmark 2001 SE......og scorede 1292

Det lyder LAVT. kan et grafikkort have så stor betydning??

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-07-03 20:13

> Hmm, jeg har lige kørt 3dmark 2001 SE......og scorede 1292
>
> Det lyder LAVT. kan et grafikkort have så stor betydning??

Gfx-kortet har stor betydning... men SÅ stor betydning? Hmm.. det lyder
mærkeligt...

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-07-03 20:24

Lige til din orientering...

Jeg har lige kørt en 3dmark03 med GF4 4600 og mine marks er blevet
halveret...

fra 3000 til 1500 marks...

Jeg beholder sq mit rad 9500 Pro...

-Lars

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 16-07-03 11:38

"Ace" <gustne_rune@*SLET*hotmail.com> wrote in message
> [...]
creative
> kortet er jo væsentligt billigere.....
> Evt. kunne man jo bruge de sidste penge på en ekstra RAM-stang.

Lyder fornuftigt.

> Nogle der har erfaringer med hvordan de 3 kort performer i forhold til
> hinanden??

Med standradindstillinger er Creative kortet lidt hurtigere. Radeon 9500 Pro
yder dog en del bedre lige så snart Full Scene Anti Aliasing og/eller
Anisotrpic Filtering slås til.

> Og hvad ville i vælge (pris/ydelse)

Umiddelbart virker Creative kortet som det bedste valg, idet det er
væsentligt billigere.

> Hvad med støj?

Jeg har netop opgraderet fra et Creative GeForce4 Ti4400 (lillebroderen til
det kort du overvejer) til et Sapphire Radeon 9800 Pro, og sidstnævntes
blæser støjer langt mindre. Creative kortene (både Ti4400 og Ti4600) er i
mange anmeldelser netop blevet kritiseret for, at blæseren støjer en del.
Jeg har dog ingen erfaringer med Radeon 9500 Pro, men det ville undre mig
meget hvis de generelt støjer mere end mit Radeon 9800 Pro.

>snip<
---
Mvh
Anders