nVidia vs. ATI
Fra : SA

Dato : 15-07-03 09:48

Hej NG.

Nu er jeg ved at være godt træt af nVidia og deres sk..e drivere eller
mangel på samme. Jeg overvejer derfor kraftigt at skifte til ATI. Så ville
jeg jo lige høre, om ATI har samme driver helvede eller om de har mere styr
over tingene?

/SA

Post any reply or question in the newsgroups!
Mail is only rarely read!

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-07-03 10:52

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message
> [...]
> mangel på samme. Jeg overvejer derfor kraftigt at skifte til ATI. Så ville
> jeg jo lige høre, om ATI har samme driver helvede eller om de har mere

Der er mere styr over tingene nu. Langt de fleste spil virker uden nogen som
helst problemer. Der kan være lidt problemer med ældre spil, bl.a. dem som
kun understøtter 8 eller 16 bit farver, eller som gør brug af forældede
tåge-renderingsteknikker som table fog.
---
Mvh
Anders

Fra : SA

Dato : 15-07-03 11:58

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message

> [...]
> kun understøtter 8 eller 16 bit farver, eller som gør brug af forældede

Det lyder jo lovende. Jeg har p.t. et nVidia ti4200 8x med 128 MB. Hvilket
ATI kort kommer performancemæssigt tættest på dette?

/SA

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 15-07-03 12:35

> Det lyder jo lovende. Jeg har p.t. et nVidia ti4200 8x med 128 MB.
> Hvilket ATI kort kommer performancemæssigt tættest på dette?

Radeon 9600 pro eller et Radeon 9700 non-pro. Begge performer /mindst/
ligeså godt som et GF4 Ti4200.

De koster hhv. 1.300,- og 1.800,- for de billigste producenter jf. EDB-
Priser.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-07-03 14:44

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
> ligeså godt som et GF4 Ti4200.
>
> De koster hhv. 1.300,- og 1.800,- for de billigste producenter jf.

Jeg vil vove den påstand at de kort du nævner er betydelig bedre end et
ti4200 kort, specielt 9700np kortet er meget bedre end et ti4200 kort;
en helt anden klasse.

Jeg har ikke selv sådan lige et godt bud men hvorfor vil du da have et
kort der yder lige så dårligt som et ti4200, bare som ATI? (spørgsmål
til SA).

mvh Bernhard

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-07-03 15:04

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har ikke selv sådan lige et godt bud men hvorfor vil du da have et
> kort der yder lige så dårligt som et ti4200, bare som ATI? (spørgsmål

Ok, trækker lidt i land

Radeon 9600 Pro passer nok rimelig godt til TI4200-8x men ATI kortet
understøtter DX9 hvis NV kortet kun understøtter DX8. 9700np er dog
markant bedre end Ti4200-8x kortet.

mvh Benrhard

Fra : SA

Dato : 15-07-03 18:16

> [...]
>
> Jeg har ikke selv sådan lige et godt bud men hvorfor vil du da have et
> kort der yder lige så dårligt som et ti4200, bare som ATI? (spørgsmål

Til Bernhard.

Det er som heller ikke et krav at det skal være et ATI... det er bare det
næste "kendte" i rækken af kort, som jeg har hørt megen tale om.
Men, hvis du har andre gode bud så modtages de meget gerne.

/SA

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-07-03 20:13

> [...]

> næste "kendte" i rækken af kort, som jeg har hørt megen tale om.
> Men, hvis du har andre gode bud så modtages de meget gerne.

Hvor stort er dit budget?
---
Mvh
Anders

Fra : Olesen

Dato : 15-07-03 18:53

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangel på samme. Jeg overvejer derfor kraftigt at skifte til ATI. Så ville
> jeg jo lige høre, om ATI har samme driver helvede eller om de har mere

Jeg har aldrig haft problemer med Nvidias drivere.
Hvilke problemer er SÅ store, du overvejer andet kort ????

Noget tyder på fejlen skal findes andetsteds.

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 17-07-03 17:32

On Tue, 15 Jul 2003 19:53:26 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>styr
>

>Jeg har aldrig haft problemer med Nvidias drivere.

Ditto her. De steder, jeg kender til, har det altid været omvendt:
nVidia virker uden problemer, bare installér nyeste generelle driver.
ATI har givet allehånde problemer.

/dorf

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-07-03 22:17

"Thomas Dorf Nielsen" <dorf@popit.dk> wrote in message

Så ville

> Ditto her. De steder, jeg kender til, har det altid været omvendt:
> nVidia virker uden problemer, bare installér nyeste generelle driver.
> ATI har givet allehånde problemer.

Tjaa, jeg har haft problemer med nvidia's drivere. Infinite-loop fejlen
som rigtig mange har været ramt af. Skide irriterende. Jeg mailede dog
nvidia for at høre hvad jeg kunne gøre og de gave mig nogle bios options
jeg kunne prøve og de hjalp skam (så nvidia er både godt og skidt
.

nVidia's drivere har ellers altid virket rimelig godt. Det samme kan jeg
dog sige om min indtil videre korte oplevelse med ATI's drivere.

ATI har dog udtalt at de vil komme med jævne opdateringer af deres
catalyst drivere og i den korte tid jeg har haft mit 9700np kort er der
allerede kommet 3 udgaver.

mvh Bernhard

Fra : SA

Dato : 18-07-03 08:26

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> Hvilke problemer er SÅ store, du overvejer andet kort ????
>
> Noget tyder på fejlen skal findes andetsteds.

Fejlen ytrede sig typysk ved, at screensaveren pludselig ikke virkede
korrekt(Windows "3D text" screensaver). Der "kørte" bare et lille hvidt
skilt rundt på skærmen, hvori der stod en tekst, som jeg pt. ikke lige kan
huske. Når man så trykkede på en tast eller rørte musen, kom man godt nok ud
af screensaveren, men så blev samtlige iconer på desktoppen byttet helt
vildt rundt, også iconerne i quick launch. Det var som om, at
skærm-opløsningen for en kort bemærkning, gik ned på 640*480, og så tilbage
igen, hvilket resulterede i den store ombytning af iconer.
Bemærk, at ovenstående står i datid, idet fejlen ikke eksistere lige pt.

Den eneste måde, hvorpå man kan rettet op på fejlen, er at re-installere
nVidia driveren. Nogle gange med en afinstallering efterfulgt af en
installering, andre gange bare ved at installere ovení. Alt dette er jo
temmelig irriterende og tidskrævende.
NB! Fejlen er også set med tidligere drivere en nedenstående!

Men, set i lyset af at skidtet igen kører, afventer jeg situationen!

OS: Windows XP Pro
Grafikkort: nVidia ti4200 8x med 128 MB, 1280*1024
nVidia Driver: 44.03

/SA