GeForce FX5600 problemer
Fra : Jedi_Wannabee

Dato : 14-07-03 18:25

Hej alle..

Jeg har lige købt det nye GeForce 5600 kort med 256 MB DDR Ram.. Det skulle
være et godt kort.
Men alle mine spil ser underlige ud.
Forstår det ikke.
Jeg har hentet DirectX9 og Detonator 4 driverne.

Mit systen er:
AMD Athlon 1700XP+
512MB Pc133 Ram
Maxtor 80GB 7200 Disk
WinXP Pro DK
Andre specs skriv til mig. :)

Hvad kan det skyldes?
Det virker i starten. Så går der gerne 1-3 min. Så fryser den, og så kommer
der det slør.

Håber virkelig der er nogle kloge folk derude..

Help Me Obi-Wan Kenobi....

Hilsen
Daniel

Fra : Jedi_Wannabee

Dato : 14-07-03 19:01

Jeg har nogle screenshots af det, men dem kan jeg ikke sætte ind her, så
mail mig hvis i vil have dem. Så i kan se fejlen ordentligt..

Daniel

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 14-07-03 19:27

"Jedi_Wannabee" <Jedi_Wannabee@Kvalme.dk> wrote in message
> [...]
> Men alle mine spil ser underlige ud.
> Forstår det ikke.
> Jeg har hentet DirectX9 og Detonator 4 driverne.

Tja, Nvidias billedkvalitet er jo generelt middelmådig såå... Nej spøg til
side, prøv at forklare nærmere, hvad det er, som ser underligt ud.
---
Anders

Fra : freaked

Dato : 14-07-03 20:28

Har netop lige set et problem af den samme slags (tror jeg).
PC startede fint op, men efter et stykke tid (især i spil) begyndte den at
låse eller lave grafikfejl!!. Troede først det var problemer med VDM
driveren (den kan lave mange problemer), Jeg installerede mange forsk. ver.
af drivere (originale og nvidia´s). mange gange hjalp det mere eller mindre
godt, men blev aldrig godt nok. det viste sig at være rammen på grafikkortet
(jeg fik det byttet efter en grundig test), og har ikke haft problemer
efter.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-07-03 20:24

On Mon, 14 Jul 2003 19:24:54 +0200, Jedi_Wannabee <Jedi_Wannabee@Kvalme.dk>
wrote:

> [...]
> kommer
> der det slør.
>
> Håber virkelig der er nogle kloge folk derude..

Hej
Det lyder som et varme problem. Prøv at kør med kabinetet åbent og se om
det afhjælper problemet.

Er det ikke et lidt overkill grafikokrt til dit system?

/Thomas

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 14-07-03 21:31

"Thomas Hansen" <thomas.hansenfjern@image.dk> wrote in message
newsrsbetnz5nasjl3@news.image.dk...

>snip<

> Hej
> Det lyder som et varme problem. Prøv at kør med kabinetet åbent og se om
> det afhjælper problemet.

Det kunne være problemet.

> Er det ikke et lidt overkill grafikokrt til dit system?

Næppe. Hastighedsmæssigt ligger det i underkanten af GeForce4 Ti 4200.
----
Anders

Fra : Jedi_Wannabee

Dato : 15-07-03 18:54

Jamen hvis i giver mig jeres Email adresser kan jeg sende et screenshot af
fejlen. Jeg har både fra C&C Generals og Vietcong.

Fejlen kommer når jeg f.eks går ind i Generals. Inde i menuen kan den låse i
3-4 sek. og derefter kommer det slørede. Hvis jeg så går ind i et andet spil
(Vietcong) er der samme slags slør.
Hvis jeg så genstarter maskinen og går ind i Vietcong er der ikke noget..
Har dog ikke testet vietcong om der kommer slør efter et stykke tid.

På forhånd tak

Daniel