TV bokse
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-07-03 00:54

Er på jagt efter en tv box (d.v.s en box der indsættes mellem computer og
skærm, der gør at man kan se tv på skærmen uden at computer er tændt)

Har fundet Viewsonic NextVision N5, TV Tuner box til 1470 kr.

og

Avermedia AverTV Box 3 til 1200 kr.

Har læst anmeldelser på dem begge, hvor det bliver påpeget, at der er en
forringelse af skærmbillede p.g.a. pc signal skal gennem boxen.

Har nogen noget erfaring med en eller begge boxe?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Holger

Dato : 11-07-03 07:54

Zitech har også en, der er lidt billigere.
Mht. forringelse: Enhver forlængelse af skærmkablet (og eventuelt en tur via
en omskifter) forringer signalet og billedet. Kablernes kvalitet spiller
også ind.

Spørgsmålet er dog, om det har nogen betydning. Jeg brugte på en tidspunkt
en omskifterboks. Ved 1600*1200 var den (eller kablerne) for ringe. Der kom
skygger på. Men ved to andre computere, der kører 1024*768, kunne jeg ikke
se nogen forskel.

v.h.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-07-03 11:17

BenQ har en til ca 900,- som er rimelig god.