Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Clock af GF4ti4200
Fra : /Ole

Dato : 07-07-03 19:30

½øjs@

Jeg kom til at kikke på, at jeg kan clocke mit GF4 ti4200. Memory clock stod
til 450, og en autoadjust fik den sat til 554 MHz.

Der er ikke noget autoadjust på Core Clock, den står på 250 som default, og
kan sættes op til 350MHz.

Hvor meget gi'r det i memory clocken, nu det er stillet op, og hvor meget
vil I tro, jeg kan sætte Core clocken op til? Og hvad er konsekvensen?

Som I jo nok ser. er jeg ikke lige expert på området.

Maskinen er:
Bundkort: Gigabyte GA-7ZMMH
1.1 Athlon
512Mb pc133 ram
GeForce4 ti4200 grafikkort
div i brænder, DVD, HD net og tv-tunerkort.

/Ole

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-07-03 19:55

On Mon, 7 Jul 2003 20:29:45 +0200, /Ole <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk>
wrote:

> [...]
> 512Mb pc133 ram
> GeForce4 ti4200 grafikkort
> div i brænder, DVD, HD net og tv-tunerkort.

Hej
Det kommer an på om det er 64mb eller 128mb udgaven. Som regle kan man
clocke 64mb udgaven højere op. Men du kan godt regne med at presse 10-20%
ekstra ud af det.
Jeg køre selv med 300/600 på et GF4200 64mb uden køling af ramkredsene.
Hvis du clocker den for høj vil du opleve at grafikken enten hakker eller
billedet flimre eller laver andre fejl.
Men så kan du bare sætte hastigheden lidt ned igen indtil problemerne
forsvinder.
/Thomas

Fra : /Ole

Dato : 07-07-03 22:26

> Hej
> Det kommer an på om det er 64mb eller 128mb udgaven.

Jeps, glemte at sige, det er 128Mb udgaven

/Ole