hjælp til overclock af radeon9800pro...
Fra : J.F.K

Dato : 03-07-03 19:18

Jeg har aldrig haft radeon før, så jeg ved ikke hvordan man optimere ydelsen
på et radeon.
Førhen havde jeg altid nvidia kort, og der brugte jeg jo rivetuner.

Hvad skal man bruge til et Connect 3D 9800Pro 128MB !?
Og hvilken driver er bedst til dette kort?

mvh. John

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-07-03 19:27

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal man bruge til et Connect 3D 9800Pro 128MB !?
> Og hvilken driver er bedst til dette kort?

Umiddelbart vil jeg anbefale de nyeste Catalyst 3.5 drivere samt de to
OpenGL hotfixes der retter nogel fejl i Counterstrike og Neverwinter Nights.
Du kan hente dem her www.rage3d.com. Mht. overclocking kan du bruge
Powerstrip, som i øvrigt også kan løse problemet med 60 Hz refresh rate
under Windows 2000/XP.
---
Mvh
Anders

Fra : Erik Dan

Dato : 03-07-03 22:22

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message

> ydelsen
> under Windows 2000/XP.
> ---
Er det ikke nemmere at bruge den indbyggede Refresh Rate Override funktion
der er i Catalyst , eller gå ind i directx og bruge dens indbyggede refresh
rate override ditto.

/ Dan

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-07-03 22:52

"Erik Dan" <frimaerke@mirage.dk> wrote in message

> [...]
> Er det ikke nemmere at bruge den indbyggede Refresh Rate Override funktion
> der er i Catalyst , eller gå ind i directx og bruge dens indbyggede

Virker den både i OpenGL og Direct3D?
---
Mvh
Anders

Fra : Louby \(2700\)

Dato : 03-07-03 19:30

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal man bruge til et Connect 3D 9800Pro 128MB !?
> Og hvilken driver er bedst til dette kort?

Læs denne artikel om de forskellige drivere til dit kort
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/26/8644797
Overclocking burde vel ikke være nødvendigt med et kort som dit
Mvh Louby
(en gammel Geforce 2 ejer endnu desværre)

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 03-07-03 23:00

Louby (2700) wrote:
> Overclocking burde vel ikke være nødvendigt med et kort som dit

Overclocking er altid nødvendigt

www.rage3d.com er stedet med alt(nyheder, tools, forums...) til ATI
basserede kort.

Mvh

Bruno (Der glæder sig over sit overclockede 9700 Pro))

Fra : Lars Krag

Dato : 03-07-03 20:11

"J.F.K" skrev i en meddelelse ...

> Jeg har aldrig haft radeon før, så jeg ved ikke hvordan man optimere ydelsen
> på et radeon.
> Førhen havde jeg altid nvidia kort, og der brugte jeg jo rivetuner.

Understøtter nyeste Rivatuner rent faktisk ikke også ATI kort? Mener
at have læst det et sted, men er ikke helt sikker. Personligt brugte jeg
altid coolbits til at overclocke mine Nvidia kort.

Jeg bruger Rage3d Tweak http://www.rage3d.com/r3dtweak/

> Og hvilken driver er bedst til dette kort?

Bruger Cat 3.5 lige nu og har ikke haft nogen problemer, det
havde jeg nu heller ikke med Cat 3.4.

/Lars

Fra : J.F.K

Dato : 04-07-03 02:35

Tak for alle de gode svar

mvh. John

Fra : Jo Sandøe

Dato : 04-07-03 16:35

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in message
> [...]
-SNIP-
> Understøtter nyeste Rivatuner rent faktisk ikke også ATI kort? Mener
> at have læst det et sted, men er ikke helt sikker.

Jo jeg bruger Rivatuner til mit ATI 9700 PRO.

VH Joe