Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
P3-800 og grafikkort - hvilket?
Fra : Finn Boye

Dato : 03-07-03 11:56

Hej NG

Jeg vil gerne opgradere mit grafikkort så jeg bl.a. kan køre Battlefield
1942 bedre. Men jeg er totalt i vildrede, for jeg har netop investeret i et
Palit Daytona GeforceFX 5200 128MB DDR som umiddelbart virkede langsommere.

Mit system er:
Pentium 3 Coppermine 800MHz
Creative Geforce 256 pro 32MB DDR
284MB SD-ram (133)
Fujitsu 7200rpm 20GB

3Dmark2001 scoren:
Geforce 256 pro - 1183
GeforceFX 5200 - 3971

Jeg observerede bare i Battlefield 1942 Desert Combat, at der kom en del
mere hakken og det blev svært at spille. Det forstår jeg ikke!

Er computeren for lille til at jeg kan få noget ud af at skifte en enkelt
komponent, såsom grafikkortet eller harddisk. Flytter jeg flaskehalsen eller
er det bare fordi GeforceFX 5200 er et umådeligt dårligt kort?

Kunne jeg vælge et hurtigere grafikkort, som f.eks Radeon 9100? Et hurtigere
grafikkort er vel overkill i en P3-800?!

Håber der nogen der ved lidt mere end jeg.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-07-03 12:45

Finn Boye wrote:

> Mit system er:
> Pentium 3 Coppermine 800MHz
> Creative Geforce 256 pro 32MB DDR
> 284MB SD-ram (133)
> Fujitsu 7200rpm 20GB

Hvilket bundkort/chipset?

Fra : Finn Boye

Dato : 03-07-03 12:51

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Hvilket bundkort/chipset?

Det er et IBM mikro ATX. Chipset er ifølge Sisoft Sandra;
VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A.
Front side bus speed er 1x133MHz. Maximum FSB speed og Max Memory speed er
også 133MHz.

Fra : Jerry og Pia

Dato : 07-07-03 17:38

battlefield 1942 er også meget cpu-afhængig

se evt. på følgende link, hvad en opgradering fra en amd 1400>2700+ på et
gf4-4600 grafikkort, giver af ekstra fps.

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=50000367

mvh jerry