tv out = ingen undertekster
Fra : pedersen

Dato : 02-07-03 00:02

Jeg har problemer med tvout.
Jeg har et geforce 4 440 mx - windows 98 - amd 1400 pc.
Kører med nvidia driver -
egenskaber for skærm/instillinger/avanceret/geforce4 mx 440 har valgt
overlay farvekontrol -
enhed i fuld skærm= vælg automatisk -
zoomstyring=automatisk.

Jeg starter bsplayer op vælger avi fil - vælger undertekster *.srt fil -
kan se avi + undertekster på pc skærm - men kun avi film på tv skærm ingen
undertekster.

Hvad går galt her ????????.
Hvorfor vælger programmet kun at vise avi filmen og ingen udertekste ?? er
der en instilling i bsplayer der skal stilles ????

Hvordan kan jeg komme tilbage så jeg kan vælge klon i driver valget. Dette
er slet ikke tilgængelig i venstre side af valgmenuen under
skærm/instillinger/avanceret/geforce4 mx 440.

På forhånd tak

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-07-03 07:28

"pedersen" <p@p.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg starter bsplayer op vælger avi fil - vælger undertekster *.srt fil -
> kan se avi + undertekster på pc skærm - men kun avi film på tv skærm ingen
> undertekster.

Du tror ikke der er zoomet så meget så
det område underteksterne er i ikke
vises på dit tv ?
Prøv i BSPlayer at ændre placeringen
af underteksterne.
--
Peter J

Fra : JRS

Dato : 02-07-03 10:03

"pedersen" <p@p.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad går galt her ????????.
> Hvorfor vælger programmet kun at vise avi filmen og ingen udertekste ?? er
> der en instilling i bsplayer der skal stilles ????

Hvis du kører tv-out på den måde at den automatisk laver full skærm på tv-et
ud fra et vindue på skærmen gør den det via overlay. . Her kommer
underteksterne ikke med, da de ikke er "en del af" filmen, men blot grafik
der bliver lagt oven på.. Hvis du vælger at clone skærmen kommer det med.

MVH
JRS

Fra : pedersen

Dato : 02-07-03 11:57

"JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk> wrote in

> [...]
> kommer underteksterne ikke med, da de ikke er "en del af" filmen, men
> blot grafik der bliver lagt oven på.. Hvis du vælger at clone skærmen

Ok så skifter jeg til clone skærm på følgende måde: slår overlay fra -
sekundær skærm fra ellers kan jeg ikke vælge nview klon - klon - nr. 2
skærm står til ntsc-m = sort skærm på tv men undertekster - prøver at ændre
til pal-g og pal-b, når så warning skærmen med 15 sekunder til at ændre
ellers går tilbae til gamle indstillinger kommer - jeg trykker ja til nye
indstilliger - så springer den tilbage til ntsc-m - dette gør den altid
det er driver: nvidea driver40.71_win9x - styresystem win 98

Hvorfor ??????????????????????

Fra : JRS

Dato : 02-07-03 17:23

> Hvorfor ??????????????????????

Ingen anelse.. Præcist pga den slags underlige problemer jeg holder mig til
ATi kort

MVH
JRS

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-07-03 12:05

pedersen wrote:
> Jeg starter bsplayer op vælger avi fil - vælger undertekster
> *.srt fil - kan se avi + undertekster på pc skærm - men
> kun avi film på tv skærm ingen undertekster.
>
> Hvad går galt her?

Brug en anden afspiller, fx MS Media Player, den er faktisk
ganske udmærket. Underteksterne skal hedde det samme
som selve videoklippet, pånær endelsen (.srt, .sub, .txt osv.).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.