Pinnacle PC-TV Pro tvkort
Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-07-03 23:00

Jeg har lige købt overstående, og installation er gået fint.

Men billedet er generelt dårligt. Men ikke dårlige end jeg kan leve med det.
(dog har jeg set tv kort i samme prisklasse 700-800 med et væsentlig bedre
billede. Det ville jeg da også gerne have.)

Men ind i mellem kommer der perioder (især, når jeg lige har skiftet kanal),
hvor der hver 10 sekund kommer to "pulser" med vandrette støjstriber.

Signalet kommer fra et kabeltv, hvor der aldrig har været problemer med
normal TV.

Hvad kan forstyrre signalet?

Kan det være et softwareproblem?

mvh - Michael Kristensen

Fra : JRS

Dato : 02-07-03 10:04

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kanal),
> hvor der hver 10 sekund kommer to "pulser" med vandrette støjstriber.

Prøv at holde øjje med om det er når din HD lampe også blinker
Blot et forslag

MVH
JRS

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-07-03 12:07

"JRS" <jrsFjernMig@kvalme.dk> wrote in message
> Prøv at holde øjje med om det er når din HD lampe også blinker
> Blot et forslag

Det lyder som et godt bud. Nåja, og tjek om der er IRQ konflikter og prøv at
sætte den i et andet PCI slot.

Ellers kan du prøve med BTWDM driverne og Dscaler.

/Nikolaj

Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-07-03 00:04

>Nåja, og tjek om der er IRQ konflikter

Hvordan gør man det?
>og prøv at
> sætte den i et andet PCI slot.

Jeg har et Shuttle XPC kabinet, så der er desværre kun en PCI slot.

> Ellers kan du prøve med BTWDM driverne og Dscaler.

Hvad og hvor findes disse?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-07-03 00:53

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har et Shuttle XPC kabinet, så der er desværre kun en PCI slot.

> Hvad og hvor findes disse?

BTWDM driverne findes her: http://btwincap.sourceforge.net/

Dscaler er her: http://deinterlace.sourceforge.net/

Tjek iøvrigt, at driverne til bundkortet er opdateret.

/Nikolaj

Fra : Michael Kristensen

Dato : 02-07-03 23:56

> Prøv at holde øjje med om det er når din HD lampe også blinker

Umidbart ingen sammenhæng

> Blot et forslag

Takker for det alligevel