Skal til at have et nyt gfx kort til ca. 1~
Fra : Flare

Dato : 01-07-03 12:49

Men hvad er der lige gået galt de sidste 3 måneder? Synes betegnelserne er
fulstændig rodet sammen.

Så så jeg er TI-4800se til ca. 1400, men finder så ud af det er langsommere
end 4600?

Er der nogen der kan skitse et par kort op som har DVI udgang og giver en
fornuftig ydelse for ca. 1500?

Mvh
Anders

Fra : Gismo

Dato : 01-07-03 13:00

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end 4600?
>
> Er der nogen der kan skitse et par kort op som har DVI udgang og giver en

Kommer da an på hvad du skal bruge kortet til !

Gismo

Fra : Flare

Dato : 01-07-03 13:07

> Kommer da an på hvad du skal bruge kortet til !

Ja ok :)

Det skal bruge stil min nye fladskærm, derfor skal der være DVI udgang.
Derudover skal det bruges til spil ind i mellem. Ligenu har jeg et GF 3 TI
200 som sådan opfylder mine hastighedsbehov. Men jeg tænkte at jeg gerne
ville ofre lidt mere for at sikre mig et stykke tid endnu. Mit loft satte
jeg så til ca. 1500 kroner.

Jeg kan bare ikke helt finde uf af om et.

TI-4800SE, TI4400, TI4200 eler Readon 9500, Readeon 9600,....etc etc etc

Giver mig mest for pengene. Jeg ved at billedekvaliteten er bedst ved ATI,
men hvis der går merkant ud over ydelsen vil det nok umiddelbart være et for
stort kompromis.

Håber det hjalp

Mvh
Anders

Fra : Sander

Dato : 01-07-03 17:10

Hvis du kun skal spille en gang i mellem
så spar dine penge og behold dit gf3 ti
indtil det ikke mere kan følge med, og
så kan det betale sig at skifte.

Sander.

Fra : Flare

Dato : 01-07-03 19:07

> Hvis du kun skal spille en gang i mellem
> så spar dine penge og behold dit gf3 ti
> indtil det ikke mere kan følge med, og
> så kan det betale sig at skifte.

Ja hvis det ikke var fordi jeg gerne ville benytte DVI på skærmen.

Men jeg prøver lige at omformulere mig

Kan nogen sortere disse kort efter bedste ydelse.?

Readon 9200
Readon 9500
Readon 9600
Gforce 5600 (ikke ultra)
TI4200
TI4600SE

Mvh
Anders

Fra : Peter Pan

Dato : 01-07-03 22:21

> Kan nogen sortere disse kort efter bedste ydelse.?
>
> Readon 9200
> Readon 9500
> Readon 9600
> Gforce 5600 (ikke ultra)
> TI4200
> TI4600SE

Ti4600SE? mener du ikke 4800 SE? (Husk at SE står for Slow-Edition)
Hastighed er ikke alt. Features betyder altså også noget! GF4 kortene og
R9200 kortet er "kun" DirectX 8, ligesom dit nuværende GF3. Hvor
9500/9600/5600 er DirectX9 hardware. Det kan godt være at et TI4800SE er
lidt hurtigere end DX9 kortene, men det kommer til kort i fremtiden.

Du skulle hellere taget at kigge på et 9700 kort. Det er betydelig hurtigere
end de nævnte kort, og kan fåes til ca. 1800. Det har mere fremtid, og et
kanont kort til prisen.

Har selv lige installeret et Club-3D 9700 kort idag, og har været alle
pengene værd. Gik fra GeForce2 GTS.

Mvh
Anders

Fra : ehj

Dato : 01-07-03 19:09

Han vil nok gerne have DVI. Jeg vil foreslå det dér Sapphire Ati 9500, som
kan mod'es til et Ati 9700. Hvis det stadigvæk kan fåes :)

mvh E

Fra : JRS

Dato : 01-07-03 20:07

"ehj" <kurtravnsfanklubingenspamtak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han vil nok gerne have DVI. Jeg vil foreslå det dér Sapphire Ati 9500, som
> kan mod'es til et Ati 9700. Hvis det stadigvæk kan fåes :)
>
> mvh E

www.shag.dk har nogle radeon 9500 der kan moddes til 9700pro, man kan endda
ligefrem købe nogle de har moddet for en ..

MVH
JRS

Fra : Hellfire

Dato : 01-07-03 21:04

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> end 4600?
>
> Er der nogen der kan skitse et par kort op som har DVI udgang og giver en

Et Radeon 9500 Pro giver mest Bang for the buck lige nu (med en max pris på
1500,-) Er det for svært at få fat i, så gå efter et 9600 Pro.

Fra : Flare

Dato : 01-07-03 23:54

> Et Radeon 9500 Pro giver mest Bang for the buck lige nu (med en max pris

> 1500,-) Er det for svært at få fat i, så gå efter et 9600 Pro.

Tak. Vil jeg få noget for pengene ved at ofre de sidste 250 kroner på et
9700 nonpro from for et 9600 PRO?

Anders

Fra : Flare

Dato : 02-07-03 00:47

> på
>
> Tak. Vil jeg få noget for pengene ved at ofre de sidste 250 kroner på et
> 9700 nonpro from for et 9600 PRO?

Det er faktisk utroligt at TI-4200 stort set er lige så hutigt som 9600 Pro.
Med og så med en prisforskel på 40%! Men kan få et TI 4200 for 799 og det
billigtst 9600 Pro koster 1300.

Hmmmm. Men jeg vil sgu også gerne have et ATI...men for 500 kroner....Måske
er det bedre at gemme de penge på et nyt kort om et års tid.

Mvh
Anders