ASUS eller Palit TI4200
Fra : Peter Holm

Dato : 30-06-03 19:19

Hejsa - jeg er temmelig uerfaren med køb af grafikkort - kan I give et råd

hvilket af disse to TI4200 skal jeg købe, if any.

ASUS
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577988

eller

Palit Daytona
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617937

Jeg har et MSI K7T Turbo 2 der kan køre AGPx4
XP1700@1596mhz
1024mbRAM

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 19:53

>eller
>
>Palit Daytona
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617937
Jeg har kørt med et Palit i snart 1 år nu, det virker stadig fint med XP.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : John Bodilsen

Dato : 30-06-03 20:19

Kender 2 som har sådan et kort.
Den en brændte af " der kom røg fra kortet" efter ca et år. Under oc.
Den anden kunne ikke installere WinXP når kortet sad i PCén.
Jeg var selv med til at prøve. WinXP blev installeret med et GeForce 3 kort
istedet.
Bagefter var der ikke problemer med at instalere kortet.
Jeg har selv et Asus på andet år, unden problemer + at det kan overclokkes
en del. 275/550. Jeg har ikke prøvet højere.

John

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 21:29

>Kender 2 som har sådan et kort.
Det gør jeg heldigvis ikke......

>Den en brændte af " der kom røg fra kortet" efter ca et år. Under oc.
Jeg OC ikke, da jeg har en XP2600 er det rigeligt med datakraft.

>Den anden kunne ikke installere WinXP når kortet sad i PCén.
Det kan ske med alt HW, specielt med XP aga driver licens.

>Jeg har selv et Asus på andet år, unden problemer + at det kan overclokkes
>en del. 275/550. Jeg har ikke prøvet højere.
Jeg har også altid kørt med Asus efter de overhalede Matrox, men Paliten
var extra billig, og jeg har ikke fortrudt endnu, og jeg beholder det stadig
indtil der kommer problemer med at trækker 3d games.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : TBP

Dato : 30-06-03 21:35

> hvilket af disse to TI4200 skal jeg købe, if any.

> [...]

Hej.

Ville ikke købe Palit.Havde et i et par måneder,så gik det op i røg.

Torben

Fra : Henrichsen

Dato : 06-07-03 02:03

Faldt du i søvn i sengen med en fed i munden?

"TBP" <torbenbp@mail.dk> wrote >

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-03 08:41

>Faldt du i søvn i sengen med en fed i munden?

Det er hvad jeg har sagt mange gange, Paliten skal ikke ryges! )

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Gismo

Dato : 01-07-03 07:04

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa - jeg er temmelig uerfaren med køb af grafikkort - kan I give et råd
>
> hvilket af disse to TI4200 skal jeg købe, if any.

> [...]

Asus's kort skulle være lidt hurtigere end palit kortet + tv out skulle være
bedre.

Gismo

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-03 07:22

Gismo wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Asus's kort skulle være lidt hurtigere end palit kortet + tv out
> skulle være bedre.
>
> Gismo

det lyder til at en del har haft problemer med afbrændte Palitkort - de
koster det samme, så det blir nok Asus jeg køber. Tak for input.

Peter

Fra : Christian Lyng

Dato : 01-07-03 18:54

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message

> det lyder til at en del har haft problemer med afbrændte Palitkort - de
> koster det samme, så det blir nok Asus jeg køber. Tak for input.
>
> Peter

Kunne vel også skyldes teenagers som ikke har for mange penge, de køber
palit for derefter at vold overclocke dem .

Det er jo i princippet samme chip, og reference design fra Nvidia.

Chr.

Fra : Gismo

Dato : 01-07-03 20:10

"Christian Lyng" <chrisl@SLETDETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> palit for derefter at vold overclocke dem .
>
> Det er jo i princippet samme chip, og reference design fra Nvidia.

Samme chip eller ej. Asus gør et eller andet ved deres kort så de er
hurtigere end de andres + at der vidst er temp måler på....

Gismo