Radeon 9500 pro giver lav fps i CS
Fra : Ninja

Dato : 29-06-03 12:11

Hej!
Nu har jeg meget længe forsøgt at løse mit problem med mit 9500 pro og lav
fps i counter strike.
Jeg har spillet mange spil med mit saphire radeon 9500 pro bl.a. Splinter
cell, black hawk down og andre fps uden nogen problemer. Men lige så snart
jeg spiler counter strike får jeg et problem med for lavt fps, den liggeog
svinger mellem 20-70. Jeg har læst mig frem til at det kunne værenoget med
min cs config. Jeg har derfor prøvet forskellige indstiller uden at det
har hjulpet. Jeg har deaktiveret v-sync og prøvet at gå ned i opløsning
uden at det har hjulpet. Jeg vil lige sige at jeg ikke er den eneste med
dette problem eftersom jeg har læst nogle indlæg i forskellige forums med
folk der beklager sig over det samme. Jeg havde ingen problemer med mit
gamle geforce 2 kort når jeg spillede CS, der lå fps konstant på 100.
Jeg håber nogen kan hjælpe.
på forhånd tak

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-06-03 21:17

Ninja 's insignificant opinion was stated in:
Xns93A9860F6E867Youremail@62.243.74.162

> [...]
> folk der beklager sig over det samme. Jeg havde ingen problemer med
> mit gamle geforce 2 kort når jeg spillede CS, der lå fps konstant på

Kunne meget vel være et driver problem ?
Med mindre du har en god grund bør du bruge catalyst 3.4
www.ati.com
Det kunne dog være et forsøg ved med f.eks. 3.1

Har du prøvet at sætte ati_npatch til henholdsvis 0/1 i din config ?
Det skulle være overflødigt nu, men har set det skabe problemer før på nye
kort.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Ninja

Dato : 30-06-03 12:39

> [...]
>

> Har du prøvet at sætte ati_npatch til henholdsvis 0/1 i din config ?
> Det skulle være overflødigt nu, men har set det skabe problemer før på

Tak for hjælpen Sune, jeg vil lige prøve dine råd ad og se om det hjælper

Fra : Ninja

Dato : 30-06-03 13:21

> [...]
>

> Har du prøvet at sætte ati_npatch til henholdsvis 0/1 i din config ?
> Det skulle være overflødigt nu, men har set det skabe problemer før på

Så har jeg installeret den nyeste catalyst 3.5 udenat det har hjulpet på
problemet, men da jeg indtastede ati_npatch 0 i consol røg jeg oppe på 100
i fps, men desværre dukkede der et andet problem op, og det er meget høje
choke, lige så snart der er en smule action falder fps ned til ca 70 og
choke ryger oppe på 35-50. Jeg har prøvet at ekspementere frem og tilbage
med cl_cmdrate og rate, uden at det hjælper på det. Jeg ved at det ikke er
min forbindelse der er noget i vejen med, da jeg har 512/128 det samme som
der jeg brugte mit gamle geforce 2.

Jeg siger tak for din hjælp indtil videre og jeg håber du kan hjælpe mig ud
af det her, jeg er ved at være godt træt af det.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-06-03 17:00

Ninja 's insignificant opinion was stated in:
Xns93AA91F58482AYouremail@62.243.74.162

> Så har jeg installeret den nyeste catalyst 3.5 udenat det har hjulpet
> på problemet, men da jeg indtastede ati_npatch 0 i consol røg jeg
> oppe på 100 i fps, men desværre dukkede der et andet problem op

Så langt så godt :)
Har du en monitor der kan klare 100Hz, eller har du slået vblank aka
"vertical sync" fra? Prøv at "strafe" langs en mur, og se forskellen. Med
vsync til er det et roligt billede, mens det ligner en dårlig dogmefilm med
det fra.. blot min mening :) At det koster et par fps er absolut det værd,
dit kort burde iøvrigt kunne give fuld skrald med vsync til.
Det gør du i det tilhørende kontrolpanel (også på ati.com)

Kører du forresten OpenGL? D3D giver lidt sjove resultater og oftest mindre
god ydelse med ATI&HL.

> [...]
> hjælper på det. Jeg ved at det ikke er min forbindelse der er noget
> i vejen med, da jeg har 512/128 det samme som der jeg brugte mit

Slå vsync til, kører din monitor f.eks. 75Hz, så sæt cl_cmdrate til 75.
Rate kan du prøve med 6000

En udemærket artikel om emnet:
http://guides.barrysworld.com/cs/tweaking/

> Jeg siger tak for din hjælp indtil videre og jeg håber du kan hjælpe
> mig ud af det her, jeg er ved at være godt træt af det.

prøv det prøv det : )

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Ninja

Dato : 30-06-03 21:34

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in

> [...]
> mindre god ydelse med ATI&HL.

> Slå vsync til, kører din monitor f.eks. 75Hz, så sæt cl_cmdrate til

Mange tak igen for dinne gode råd, nu vil jeg afprøve de guldkorn du
lige fyrede af og se om det skulle rede min sommerferie

Fra : Ninja

Dato : 01-07-03 13:57

Jeg tror jeg giver op, Jeg har forsøgt alle dine gode råd men lige meget
hjælper det. Konklusionen må være at man ikke kan spile counter strike med
et saphire radeon 9500 pro. Du skal ellers have mange tak for din tid og
hjælp.