Clock-frekvens på Club 3D 9700
Fra : K

Dato : 27-06-03 13:13

Hvad er standart clockfrekvensen på et club 3D Radeon 9700. Riva-tuner
siger:

Core-clock: 276.8
Memory-clock: 270

Jeg synes ikke det kan passe, da mit Ti4200 i så fald ville være
hurtigere...

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 27-06-03 13:58

"K" <klne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Core-clock: 276.8
> Memory-clock: 270
>
> Jeg synes ikke det kan passe, da mit Ti4200 i så fald ville være

Du glemmer bare lige at arkitekturen er markant forskellig på GF4 og R300.
Eksempelvis har 9700 8 pixel pipelines mod Ti4200'erens 4, hvilket giver
dobbelt så mange pixels pr. MHz. Desuden har 9700 en 256 bit bred
hukommelsesbus mod dit korts 128 bit, altså igen dobbelt så meget pr. MHz.

I det hele taget: vurdér *aldrig* et kort udfra dets clockfrekvens. Læs
nogle anmeldelser i stedet.

/Claus

Fra : K

Dato : 27-06-03 14:06

Mener du så frekvensen er i orden?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 27-06-03 14:12

> Mener du så frekvensen er i orden?

Dit Radeon 9700 har samme clockfrekvens som alle andre af samme type. Der er
absolut intet i vejen med det.

Og hvis du synes at memory-clocken er alt for lav så husk på at der er tale
om DDR ram, hvilket vil sige at den effektive hastighed er 2x270 MHz = 540
MHz. Det er i hvert fald hurtigere end dit Ti4200.

/Claus/

Fra : Erik Werner Hansen

Dato : 02-07-03 23:49

"K" <klne@mail.dk> wrote:

>Mener du så frekvensen er i orden?

Hej.

Tjaa, den er vist okay.

Men du kunne jo installere RivaTuner og begynde at OC.

Jeg har et Club3D 9500 128 Mb kort, som jeg har mod'et til et 9700.
GPU'en OC'er som død og hel... Først ved 400MHz begynder billedet at
gå i stykker.Det er måske blot varme, da køleren er en joke. Desværre
vil RAM'en ikke rigtig videre end de 270 (540) uden køling.

Venligst
Erik
rcflier"at"image"dot"dk

Fra : CeeJay

Dato : 06-07-03 07:40

> Jeg har et Club3D 9500 128 Mb kort, som jeg har mod'et til et 9700.

Heldig fætter .. der er mange der ikke har haft held med det.

> GPU'en OC'er som død og hel... Først ved 400MHz begynder billedet at
> gå i stykker.Det er måske blot varme, da køleren er en joke. Desværre
> vil RAM'en ikke rigtig videre end de 270 (540) uden køling.

Jeg ser det samme på mit Club3D 9700 (købte det sådan .. det er ikke moddet)
Coren er meget villig til at overclocke .. memmory er ikke.
Det skuffede mig lidt da jeg har en ven med et Sapphire 9500 Pro der kan
få sin mem op på 310 - Min vil kun køre lige omkring 285mhz.
Og der er brugt 3.3 ns Infineon ram .. de burde da kunne køre mindst 303mhz.

Men jeg misunder ham nu ikke .. mit kort er stadigt meget hurtigere.

Mvh
CeeJay

Fra : Das Devil :\)

Dato : 29-06-03 01:12

Lidt det samme som man ser det ved processorer ;)

--
Husk at fjerne Giraffen i min mail :)