Sapphire samt Powercolor?
Fra : Jim Pedersen

Dato : 26-06-03 17:22

Hej.

Ja' nu når ATi ikke længere sælger deres originale grafikkort her hjemme.

Så står man der i al' forvirringen, med alle de mærker man kan vælge i

mellem. Med ATi's grafikchip på. Det er her jeg søger noget hjælp - hvilket

mærke skal man vælg? Jeg har fundet frem til to, det er Sapphire samt
Powercolor - (ATi grafikkort) Og det er min mening at købe et Radeon 9800
Pro.

Er der en' som kan komme med et seriøst bud på hvilket et af kortene der er
det bedste køb.

På forhånd TAK! for informationen.

Jim Pedersen

Fra : Mercenary

Dato : 26-06-03 17:34

"Jim Pedersen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
9800 Pro.

> Er der en' som kan komme med et seriøst bud på hvilket et af kortene > der

Sapphire får rigtig god kritik. Kender flere der har et Radeon 9700 fra
Sapphire og de er meget glade for det.
Stod jeg selv og skulle købe ville jeg helt klart vælge Sapphire.

/Merc

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-06-03 18:19

"Jim Pedersen" <no@mail.com> wrote in message
> Er der en' som kan komme med et seriøst bud på hvilket et af kortene der
er
> det bedste køb.

Jeg er lidt i tvivl om, hvor stor forskellen reelt er, udover forskelle i
køling. Sapphire er under alle omstændigheder nok det bedste bud. I en test
i Toms Hardware sammenlignede de en stak "ens" kort fra forskelligen
producenter, og kom frem til, at Sapphire kortet var det, der havde det
pæneste billede. Performance var ihvertfald helt ens. Det siges, at Sapphire
tidligere stod for at producere Ati-kort, og at de laver kortene for flere
af de andre producenter, som så bare smider køler og klistermærker på.

/Nikolaj