2 Skærme på samme kort!
Fra : Mike

Dato : 24-06-03 19:50

Der var en gang hvor man med Windows 98 kunne have 2 skærmkort i og på den
måde arbejde på 2 forskellige desktops på samme computer og det kan man
stadig, men nu skal Windows 98 ikke bruges men Windows 2000.

Nu er det muligt at få skærmkort med 2 udgange til skærme, er der nogen der
har erfaring med disse typer kort og fungerer de på den måde at man kan
arbejde med 2 forskellige desktops på samme computer samtidig?

På forhånd tak!

/Mike

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-06-03 20:05

Mike wrote:
> [...]
> nogen der har erfaring med disse typer kort og fungerer de på den
> måde at man kan arbejde med 2 forskellige desktops på samme computer

Det kan du tro! Jeg har selv et Asus V9280/TD, med et normalt stik og eet
DVI-skik hvor jeg har sat en converter på, så jeg kan køre med 2 normale
skærme (1 x 15" og 1 x 17"). Jeg har kun prøvet nVidia nView funktion men
ATi har da sikkert noget lignende...

Held og lykke med det...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 20:53

On Tue, 24 Jun 2003 21:04:50 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

> [...]
>skærme (1 x 15" og 1 x 17"). Jeg har kun prøvet nVidia nView funktion men

Ja, det virker også fint med et ATI kort.
Jeg kører med 2 skærme på mit gamle
ATI Radeon 7500 kort.

mvh MM

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-06-03 21:36

Madsen wrote:
> Ja, det virker også fint med et ATI kort.
> Jeg kører med 2 skærme på mit gamle
> ATI Radeon 7500 kort.

Nåda Jeg troede du var på Matrox Parhelia vognen...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 22:03

Martin Kirschmeyer skrev:

> Jeg troede du var på Matrox Parhelia vognen...

Det er mig der er det. Der er flere som kalder sig Madsen her på
usenettet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-06-03 06:13

> Det er mig der er det. Der er flere som kalder sig Madsen her på
> usenettet. :)

Beklager meget at jeg kom til at "låne" dit navn. Det er jo
et ret almindeligt efternavn.

mvh Michael M

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-06-03 16:39

Madsen wrote:
> Det er mig der er det. Der er flere som kalder sig Madsen her på
> usenettet. :)

OK - så du er den 'rigtige'

--
Martin K

Fra : Mygind

Dato : 25-06-03 09:53

> [...]
> skærme (1 x 15" og 1 x 17"). Jeg har kun prøvet nVidia nView funktion men

Er det den funktion der udvider skrivebordet til skærm 2 ??

Mvh Mygind

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-06-03 16:40

Mygind wrote:
> Er det den funktion der udvider skrivebordet til skærm 2 ??

Yup - hvis du henter UltraMon 2.1. Så får du integreret denne knap oppe ved
siden af de sædvanlige tre i højre hjørne...

--
Martin K