Border på tabel?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 01-04-01 20:46

Hej,

giver en sort border uden om hele tabellen.
Hvad hvis man gerne vil give "mellemlinierne" i tabellen (altså de liner
der deler cellerne op) en anden borderfarve?

--
På forhånd tak,
Christian

Fra : Videoten

Dato : 01-04-01 21:15

Christian Flintrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Hvad hvis man gerne vil give "mellemlinierne" i tabellen (altså de liner
> der deler cellerne op) en anden borderfarve?

Hej Christian,

Prøv med attributten cellpadding. Altså cellpadding=*(antal pixels tror
jeg)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-01 00:03

Sun, 1 Apr 2001 21:46:11 +0200, skrev chr@mac.com (Christian
Flintrup):

>giver en sort border uden om hele tabellen.
>Hvad hvis man gerne vil give "mellemlinierne" i tabellen (altså de liner
>der deler cellerne op) en anden borderfarve?

border-right: 1px solid red; border-top: 1px solid red">

Her har jeg ikke sat nogen border til venstre, for du skal lige være
opmærksom på at du risikerer at få dobbelt border, de steder hvor
cellerne rammer den ydre tableborder, det kan jo så undgås ved none.

Vil du have alle fire sider samme farve, så bruger du bæot <td
style="border: 1px solid red;">

Det ville måske være en god ide at definere det i et stylesheet, enten
eksternt eller øverst på siden, så slipper du for at have hele remsen
ved hver celle.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 02-04-01 22:26

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> border-right: 1px solid red; border-top: 1px solid red">

OK ...

Tak alle 3 - jeg prøver lige foreslagene i morgen :)

--
Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-01 00:00

Christian Flintrup <chr@mac.com> skrev

> giver en sort border uden om hele tabellen.
> Hvad hvis man gerne vil give "mellemlinierne" i tabellen (altså de liner
> der deler cellerne op) en anden borderfarve?

Brug

td{
border: solid 1px #000000;
border-color:red;