Virksomheden er flyttet
Fra : Frede

Dato : 19-07-03 01:37

Hejsa NG,

Jeg kører nu på andet år min egen lille virksomhed hjemmefra.
Jeg er lige flyttet sammen med min kæreste og eftersom alt arbejde foregår i
hjemmet, ja så er virksomheden jo også flyttet.

Så er spørgsmålet :
Hvor mange instanser skal dette meldes til ?

Jeg har sendt flyttebesked til PostDK to gange : een sendt med mit navn som
fraflytter - det andet med virksomhedens navn.
Sådan blev jeg rådet til at gøres det fra en PostDK medarbejder, så hvad
gælder posten er det vel ordnet - men da jeg for nyeligt skulle modtage en
faktura fra en konsulent, oplyste han mig at den adresse (nuværende) jeg
havde givet ham "ikke stemmer overens med oplysingerne i dit CVR nummer", så
han sendte til min tidligere adresse, hvorfra PostDK så sendte det videre
til min nuværende.

Så hvor mangler jeg at gøre opmærksom på min flytning ? Hos Told & Skat ? Og
er der andre steder det er smart at gøre opmærksom på adresseændring ?

På forhånd tak.

MVH,
Frederik Sørensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-03 06:15

Frede wrote:

> Så hvor mangler jeg at gøre opmærksom på min flytning ? Hos Told & Skat ? Og
> er der andre steder det er smart at gøre opmærksom på adresseændring ?

Ja, kun T*S svjh,
vi har ikke så mange der flytter

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-07-03 06:32

"Frede" skrev:
> Hvor mange instanser skal dette meldes til ?

Told & Skat.

Og så må du heller ikke glemme:

Bank(er)
Forsikring(er)
Telefonselskab(er)
Internet / Webhotel
Kunder
Faste leverandører
Abonnementer
(der er sikkert flere)

Mvh, Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-07-03 11:23

Lars Ladingkaer wrote:

> Bank(er)
> Forsikring(er)

Disse to får oplysningerne fra cpr-registret, når vi taler om
privatpersoner.
Mon ikke, at det også gælder for cvr.-registret.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Lars

Dato : 19-07-03 12:02

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Disse to får oplysningerne fra cpr-registret, når vi taler om
> privatpersoner.
> Mon ikke, at det også gælder for cvr.-registret.

Jo det vil jeg tro, men bemærk at oplysningerne om privatpersoner ikke
videregives til forikringsselskaber ved anmodning til folkeregisteret om
adressebeskyttelse.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-07-03 19:59

On Sat, 19 Jul 2003 13:01:57 +0200, "Lars" <lars@herred.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jo det vil jeg tro, men bemærk at oplysningerne om privatpersoner ikke
>videregives til forikringsselskaber ved anmodning til folkeregisteret om

Det er jeg næsten 100% sikker på at de _ikke_ gør.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Frederik GS

Dato : 24-07-03 00:55

Tusind tak for alle indlæggene - jeg går i gang med det samme.

MVH,
Frederik Sørensen