Have traktor
Fra : KLH

Dato : 17-07-03 20:54

Vi har fået lidt mere græs og tænker på at investere i en havetraktor. Men
dem der er til at betale har det der hedder bioklip. Nu er spørgsmålet så..
Hvordan ser vores hus ud, efter at børn og dyr har løbet på sådan en
græsplæne der er blevet "bioklippet" ??

Mvh
Karsten H

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-07-03 09:15

> Nu er spørgsmålet så.. Hvordan ser vores hus ud, efter at børn og dyr
> har løbet på sådan en græsplæne der er blevet "bioklippet" ??

En anelse grønnere Især omkring indgangspartierne.
Jeg skiftede min fra bio til opsamler af sammegrund.

/karsten

Fra : KLH

Dato : 18-07-03 09:20

Det havde jeg også lidt på fornemmelsen.. Takker for svaret

Mvh
Karsten H

Fra : Hanne

Dato : 18-07-03 12:06

Vi har henholdsvis en havetraktor samt en mindre plæneklipper - begge med
bioklip. Jeg kan ikke rigtig få øje på nogen forandring (bortset fra til det
bedre) fra tidligere med almindelige knive. Vores hus er IKKE blevet
grønnere af den grund (men vi husker selvfølgelig at bruge dørmåtten)!

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : stig54

Dato : 18-07-03 15:47

"KLH" skrev d. 17-07-03 20:54 dette indlæg :
> [...]
så..
> Hvordan ser vores hus ud, efter at børn og dyr har løbet på sådan en

Jeg har i tyve år slået min 15oo m2 plæne med alm. motorplæneklipper og
har altid irriteret mig over sideudkaset.
Jeg har for en måned siden investeret i en havetraktor ( ikke en rider)
den har også sideudkast men findeler dog bedre end den gamle.
Jeg købte et biosæt som ekstratilbehør og det er sagen for mig det
findeler græsset meget og det falder ned imellem stråene og efter
sigende forhinrer det mos og gøder vel også kidt. Jeg er fri for disse
"udkastningspølser" fra sideudkastet og behøver heller ikke at tænke på
kørselsretning af hensyn til terasser m.m.
Jeg kunne også købe et opsamlersæt men de steder jeg har set det ligger
græsset i en stor bunke et sted i haven halvråddent og samler rotter,
mus, dræbersnegle og andet.
Vi får ikke græs ind i huset med Bioclip.

http://www.kandu.dk/

Fra : KLH

Dato : 18-07-03 21:53

Takker endnu engang for svarene... Det ender nok med en bioklipper, når det
nu kan lade sig gøre hos andre.

Mvh
Karsten H

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-07-03 12:56

> Takker endnu engang for svarene... Det ender nok med en bioklipper,
når det
> nu kan lade sig gøre hos andre.

Ja medmindre du har høns (eller lign.) der vil blive glade for det
opsamlede græs så vil jeg også mene at det hører til på plænen. Min
87'er Simplicity 4212 (købt brugt i år) kaster det bare ud til siden og
er med garanti fra før der var nogen der fandt på det med "bioklip". Men
for at komme tæt på kører jeg uden udkasterskærmen så græsset bliver
fordelt "pænt langt væk". Det gør også at jeg ikke har problemer med
"pølser" af græs der ligger tilbage, men også at kørselsretningen skal
afpasses så jeg kaster væk fra husene.

Mht til valg af klipper så kig også på venderadius. Min oldsag vender på
en tallerken i modsætning til familiens to andre traktorere. Den ene er
en MTD med vario gear der kan justeres mens man kører (pisse smart at
kunne sætte farten op på lige stræk men jeg ikke kan huske mærket på
den anden (men den er grå). MTD'en har dog en temmelig stor venderadius.

--
Anders Majland
http://www.majland.org/hvolris