sof2 lagger på en special måde..
Fra : danni plougmann

Dato : 18-07-03 00:31

jeg spiller rigtig meget sof 2 online og jeg er rendt i et irretende
nyopstået problem
lige meget hvor god severen og pingen er så lagger det stadig på en special
måde.

den gør det cirka 6 -7 på 20 minutter en runde.
præcis på samme måde hver gang.
først hænger den i 3 sekunder hvor man står stille og netstik indikatoren i
højre hjørne blinker.
anden gang, 5 sekunder efter hænger den så 15 sekunder netstik indikator
blinker.
frustrende, jeg ligger tit død når den er klar igen.

har prøvet at geninstallere spillet.

så køre spillet ellers perfekt indtil den gør det igen og igen.

der er ikke nogen problemmer med couterstrike eller bf 1942.

jeg har bredbånd 512/128. med ericsson modem.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 18-07-03 11:17

On Fri, 18 Jul 2003 01:31:01 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>blinker.
>frustrende, jeg ligger tit død når den er klar igen.

Hmm, jeg kan finde på to forskellige forklaringer på det du oplever.
Enten kører du lige på grænsen af hvad din forbindelse kan klare,
derfor bliver den nogengange forstoppet og du oplever at forbindelsen
"dør" mens forbindelsen prøver at få arbejdet sin kø væk.

Et fix her er, at prøve at sætte spillet til at bruge mindre
båndbredde. Så vidt jeg ved er sof2 lavet oven på noget Quake engine -
hvis det passer, så styres mængden af netværkstrafik af variablen
"rate". Det er den man sætter når man inde i options vælger sin
forbindelsestype. Hvis man ønsker mere kontrol, så kan man hive
konsollen ned og skrive "rate" for at få den til at rapporterer hvad
den er sat til nu, og "rate x" for at sætte den til x.
I hvert fald, så prøv at sætte spillet til at lave mindre trafik på
din forbindelse og prøv så og se om det ikke hjælper på dit lag.

Ellers kunne det lyde som om du (eller en anden på dit netværk?) kører
et program, der jævnligt skal et eller andet på nettet og derfor
hugger al båndbredden en gang imellem.

Hvis det passer, så er et åbentlyst fix jo at finde og lukke det
program mens du spiller... Du kunne jo prøve at åbne Task Manager'en
(hvis du kører win 2000/xp) og se om der kommer nettrafik en gang
imellem for at finde ud af om det er det.

Faktisk kunne det jo også være en kombination af de to? Prøv dig
frem... Håber mine forslag hjælper.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Søren Jensen \( 9800~

Dato : 21-07-03 08:06

Hvis man ønsker mere kontrol, så kan man hive
konsollen ned og skrive "rate" for at få den til at rapporterer hvad
den er sat til nu, og "rate x" for at sætte den til x.

Hvordan hiver man konsollen ned ???
er ny i spillet

Søren

Fra : Simon Nejmann

Dato : 21-07-03 09:35

On Mon, 21 Jul 2003 09:06:21 +0200, "Søren Jensen \( 9800 \)"
<yessa@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>konsollen ned og skrive "rate" for at få den til at rapporterer hvad
> den er sat til nu, og "rate x" for at sætte den til x.

Tryk på ½ (knappen til venstre for 1 og over Tab) - samme for at få
den væk igen.

Hvis det ikke virker, så prøv at se i config.cfg (ligger i et dir
under sof2, f.eks. sof2/base). Se efter en linie med "console 0" og
ret det til "console 1" - hvis den linie ikke findes så bare tilføj
"console 1" til bunden.

Ps. Jeg har ikke sof2, så jeg har svaret generelt for Quake spillene.
Danni har ikke brokket sig, så jeg tror at jeg havde ret i, at sof2 er
baseret på noget Quake noget.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann