Hvilken plante er dette?
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-07-03 22:06

Hej gruppe.

Jeg spørger på vegne af min far som ikke kan placere denne plante (-
billeder uploadet i news:dk.binaer), andet end at den højst sandsynligt
hører til tidselfamilien - han vil dog meget gerne finde ud af, hvilken
tidseltype det er, med navn og så videre, så hvis der er en derude der ved
dette, som kan hjælpe, så vil jeg blive meget glad for et svar her i
gruppen.
Min far - som ellers gennem et langt liv med havearbejde og planter ved en
del om planter og plantetyper - kan simpelthen ikke finde planten i nogle af
sine mange have- og plantebøger - derfor denne henvendelse.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : dpl

Dato : 17-07-03 22:57

Hejsa!
Jeg kan desværre ikke fortælle hvilken plante det er, men det er ganske
givet ikke en plante der hører til i Danmark. Jeg tror heller ikke det
er en tidsel, da tidsler hører til i kurveblomstfamilien, og derfor har
tætte blomsterkurve, ikke enkelte som denne har. Muligvis skal man lede
videre blandt eksotiske maskeblomster, men det er lidt af et gæt.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Henrik & Tuija

Dato : 17-07-03 23:21

Hej Aragorn

Det er Bjørntidsel "Acanthus"

Med venlig hilsen
Henrik Hamborg Andersen

Fra : dpl

Dato : 17-07-03 23:42

Jep, Acanthus longifolius, Bjørnetidsel. Den hører til i
Akantusfamilien, sjovt nok sammen med f.eks. Susanne med det sorte øje.
Trods sit udseende og navn faktisk slet ikke en tidsel, vildt ikke?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-07-03 01:02

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Akantusfamilien, sjovt nok sammen med f.eks. Susanne med det sorte øje.
> Trods sit udseende og navn faktisk slet ikke en tidsel, vildt ikke?

-snip-

=====

Hej allesammen.

Jamen jeg takker mange gange for de hurtige svar og den venlige hjælp, og
myldrer videre på internettet for at finde facts til min hr. fader - det
bliver han glad for.

Mange venlige hilsener

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk