Spørgsmål om p-piller
Fra : Mr. X

Dato : 17-07-03 11:31

Hej

Håber dette er den rigtige gruppe at spørge i, for jeg kan ikke rigtig finde
andre, der er velegnet til spørgsmålet.

Jeg ved at man kan udskyde sin menstruation hvis man fortsætter med en ny
række p-piller lige efter man har taget sidste pille i en række.

Men.. kan man nøjes med at udskyde den nogle dage? Kan man f.eks. tage tre
piller af en ny pakke... få sin menstruation... og så fortsætte med pille 4,
5, 5... o.s.v.?

Mvh.
Mr. X

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-07-03 12:29

"Mr. X" <nope@nix.nej> writes:

> [...]
> piller af en ny pakke... få sin menstruation... og så fortsætte med pille 4,

Ja, det kan man sagtens, man skal bare sørge for at man minimum tager
de 21 piller i træk, så vidt jeg har forstået.

Selv er jeg igang med et lille projekt, hvor jeg kun holder 3 dages
pause. Det var min læge der foreslog det, da jeg døjer med
menstuationsmigræne. Og i denne pause nåede jeg at bløde ca. et døgn,
meget lidt smerter og et meget mildere migræneanfald. Så nu må vi se
om jeg begynder at blive særdeles ulogisk de næste par uger. Det
gjorde jeg nemlig, da jeg slet ikke holdt pause.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Mr. X

Dato : 17-07-03 12:44

"Trine Kornum Christiansen"

> Ja, det kan man sagtens, man skal bare sørge for at man minimum tager
> de 21 piller i træk, så vidt jeg har forstået.

Vil det sige at man godt kan begynde med pille nummer 4, bare man så slutter
af med at tage pille 1, 2 og 3 i den næste pakke inden man holder næste
pause?

Mvh.

Mr. X

Fra : Kathrine

Dato : 17-07-03 14:54

"Mr. X" skrev:

> Vil det sige at man godt kan begynde med pille nummer 4, bare man så
slutter
> af med at tage pille 1, 2 og 3 i den næste pakke inden man holder
næste

Vær lige obs på at der nu også ER tale om p-piller og IKKE
sekvenspiller.
Dem er der nemlig skiftende hormonindhold i igennem perioden, så der
kan man ikke lave nummeret!
--
Kathrine
---

Fra : Mr. X

Dato : 17-07-03 15:02

"Kathrine" wrote

> Vær lige obs på at der nu også ER tale om p-piller og IKKE
> sekvenspiller.
> Dem er der nemlig skiftende hormonindhold i igennem perioden, så der
> kan man ikke lave nummeret!

damn.. så var det slet ikke så let alligevel. På det mærke som apoteket har
sat på, står det p-piller, men jeg tror måske der kunne være tale om
"sekvenspiller" for der er forskellige farver på pillerne og jeg kan se på
indholdsfortegnelsen at der er noget forskelligt i de forskellige farver
piller. De hedder "Triquilar", hvis det skulle sige jer noget.

Hvis der nu er tale om sekvenspiller, kan jeg forstå at man SKAL tage de 21
piller i steg. Korrekt?

Mvh og mange tak for hjælpen...

Mr. X

Fra : Kathrine

Dato : 17-07-03 15:39

"Mr. X" skrev:

> [...]
farver
> piller. De hedder "Triquilar", hvis det skulle sige jer noget.

Triquilar ER sekvenspiller.

> Hvis der nu er tale om sekvenspiller, kan jeg forstå at man SKAL
tage de 21
> piller i steg. Korrekt?

Jeg ville helt sikkert ringe til en læge og forhøre mig, da det ikke
er sjovt at blive uventet gravid eller måtte udskyde lidt sjov, hvis
man ellers kunne have haft det Jeg kan nemlig ikke helt huske, om
du kan gøre et af to:
1. Stoppe nogle dage før, holde pause og starte på en ny pakke.
2. Tage 2 pakker ud i en køre.
En af tingene kan du vist nok gøre....men ring lige til en læge og
spørg.
De har svaret på den slags 100000 gange før .-)
Jeg kan ikke huske det fra min tid på sekvenspiller, desværre.
---
Kathrine
---

Fra : Stampemus

Dato : 17-07-03 15:48

Hejsa,

Jeg har selv haft taget Triqulair og det skal her lige tilføjes at ja det er
sekvenspiller - men der er i dette mærke meget mere af de hormonpræparater
der gør at man ikke bliver gravid end i nyere produkter.

Jeg har haft rykket min blødningspause ved at tage ekstrapiller ind i
perioden....mmmhh det kan give bagslag med at man springer en hel periode
over. Og min daværende læge var bestemt ikke særlig glad for den slags
krumspring...

Man skal også være opmærksom på at vi alle reagere forskelligt på ppiller og
de stoffer der er i dem. Så derfor kan du godt risikere at blive gravid hvis
du "fifler" rundt med pauser og sådan. SElvom jeg ikke blev det..

Som min nuværende læge siger - principielt kan man blive gravid i det
øjeblik man ikke tager pillerne...

Held og lykke med projektet.

Pia

Fra : David T. Metz

Dato : 17-07-03 17:50

Mr. X skriblede:

> Hvis der nu er tale om sekvenspiller, kan jeg forstå at man SKAL tage
> de 21 piller i steg. Korrekt?

Jep. Sekvenspiller er ikke egnet til at manipulere med - ligesom iøvrigt
minipiller heller ikke er.

Der er en der har stillet et spsml. på netdoktor om det samme (også
Triquilar-bruger):
http://www.netdoktor.dk/medicin/ask/ArchiveIndex.asp?QID=192&CID=27&antal=30

Svaret indeholder et forslag til at udskyde mens i 10 dage med Triquilar.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-07-03 12:58

"Mr. X" <nope@nix.nej> writes:

> Vil det sige at man godt kan begynde med pille nummer 4, bare man så slutter
> af med at tage pille 1, 2 og 3 i den næste pakke inden man holder næste
> pause?

Ja, det skulle ikke være det mindste problem.