Når min firewall blokerer for...
Fra : Brian [2610]

Dato : 17-07-03 00:57

....et "HTTP_IIS_ISAPI_Extension attack" hvad er det så mere præcist den har
fået øje på ? og hvad var der sket uden firewall ?

God sommer

Fra : Anders Lund

Dato : 17-07-03 05:42

Brian [2610] wrote:
> ...et "HTTP_IIS_ISAPI_Extension attack" hvad er det så mere præcist
> den har fået øje på ? og hvad var der sket uden firewall ?

Google er din ven....
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/nis_ids/sigs/http_iis_isapi_extension.html

Fra : Johnny M

Dato : 18-07-03 07:03

Du skal nok læse lidt om DDOS attack metoder med mere.

3 gode råd til dig:

1 Hvis Windows server patch dine IIS op med IIS lockdown tool og security
patch
2 Rettigheder på dine IIS og logging
3 Dine firewall bruge en syslog server da en log kan fortælle en del

(Hvis Cisco firewall husk IOS opdateringer)

Fra : Kurt

Dato : 20-07-03 00:50

> (Hvis Cisco firewall husk IOS opdateringer)

Jeg vidste ikke at Cisco Firewalls kører med IOS ?

Fra : Johnny M

Dato : 20-07-03 07:56

IOS er Cisco's styresystem og er i PIX.

IOS bliver opdateret dog ikke i samme omfang som Microsoft:))

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-07-03 21:47

On Sun, 20 Jul 2003 08:56:10 +0200, "Johnny M"
<jma@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> IOS er Cisco's styresystem og er i PIX.

Normalt kalder Cisco PIXens operativsystem for PIXOS, og det er
*ikke* det samme som det i routerne. (Egentlig hedder, eller hed,
det Finesse).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Johnny M

Dato : 21-07-03 07:29

Asbjørn du er og bliver Cisco manden sammen med Jens Fallesen. :))

Fra : Johnny M

Dato : 20-07-03 07:58

Se på www.cisco.com og søg på IOS så kan du se de versioner, men download
kræver du er CCNA (certificeret)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-07-03 08:13

"Johnny M" <jma@mail.tdcadsl.dk> writes:

>Se på www.cisco.com og søg på IOS så kan du se de versioner, men download
>kræver du er CCNA (certificeret)

Nej, men det kræver, at du har en aftale med dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Johnny M

Dato : 20-07-03 09:36

DU har ret :) min forglemmelse

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-07-03 21:48

On 19 Jul 2003 16:50:14 -0700, kurt@mni.dk (Kurt) wrote:

> Jeg vidste ikke at Cisco Firewalls kører med IOS ?

Man kan få routerne med en software, der inkluderer firewall-
funktionalitet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Truti

Dato : 19-07-03 16:10

betyder at kommunikation med dit ISAPI mudul bliver blokeret, det er blandt
andet det modul der bruges hvis noget asp kildekode skal highlightes, på IIS
serveren... ISAPI har mange funktioner.....

Jeg har beskrevet mange exploits til ISAPI på min hjemmeside:
www.truti.com
(security sektionen)

--
- Truti