er det virkeligtr så dyrt i norge ???
Fra : Thomas

Dato : 16-07-03 19:46

Vi kører til norge fredag nat, men konen finder mere og mere hun vil have
med på turen

hun påstår at alle fødevarer er mindst dobbelt pris af danmark..

Er det korrekt ???

Det eneste jeg skal have med er 2 rammer tuborg og lidt skiftetøj....

Thomas

Fra : Sigbjørn Brun

Dato : 16-07-03 21:13

Ikke dobbelt så dyrt, men ikke forferdelig langt unna, og kvaliteten er
heller ikke den samme som dere finner i Dk. Dansker er forresten kjent for å
bruke lite penger i Norge, sannsynigvis fordi de vet at mat og slikt er dyrt
i Norge, og tar med så mye som mulig. Rådet er derfor, ta med så mye
matvarer dere kan. Drikkevarer også. Nå husker jeg ikke pris på øl i Dk, men
i Norge koster en 0,5l boks med øl ca 25 kr.

Hilsen
Sigbjørn
Fra Norge, landet hvor vi kjøper halve agurker

Fra : Jesper

Dato : 18-07-03 23:32

"Sigbjørn Brun" <crispuss@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen
> Sigbjørn
> Fra Norge, landet hvor vi kjøper halve agurker

og 100 gram blomkål ;-8=)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-07-03 21:42

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> Vi kører til norge fredag nat, men konen finder mere og mere hun vil have
> med på turen
>
> hun påstår at alle fødevarer er mindst dobbelt pris af danmark..

Nu er jeg ikke så spiff med fødevarer, men da jeg i foråret var i Norge på
firmatur, måtte jeg lige synke en extra gang da startprisen på taxametret
stod på ml. 80 & 90 kr. Godt nok var det en mini bus, men alligevel..... jeg
var sgu rystet.

Mvh.

Kim

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 16-07-03 21:56

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>Vi kører til norge fredag nat, men konen finder mere og mere hun vil have
>med på turen
>
>hun påstår at alle fødevarer er mindst dobbelt pris af danmark..
>
>Er det korrekt ???

Prisene på matvarer varierer jo veldig avhengig av hvilken butikk man
handler i (her også). Jeg sitter med Rimi-avisen foran meg.
24 bokser coca-cola 79,- +pang
300g Bratuwurstknacker 29.50
Biffstrimler 149/kg
røkt filetkotelett 99/kg
lammestek i skiver(krydret) 129/kg
Grillede overvinger 55,71/kg
Grillpølser 30/kg
grillet kylling 51,30/kg
nektariner 10/kg
baguetter 29,50/1,2kg
gulost 83,33/kg
et brød får man fra 5-6 kroner og oppover
tja...

Jeg har en pakke sommerkotletter fra Slagter Winther i kjøleskapet. De
ser ut som filetkoteletter for meg. Fullprisen er 59.90/kg. Det er
ikke langt unna halvparten av det Rimi skal ha for sine...
et brød får man fra 5-6 kroner og oppover

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Sigbjørn Brun

Dato : 17-07-03 10:46

Dette er tilbudspriser fra en R-butikk (Rimi/Rema100 o.l).
Spør på Rimibutikken din om de har mer Cola igjen? Neppe!

Du må ikke sammenligne priser med Slagter Winther. Winther er en butikk som
til dels setter priser etter hvem som handler der, nemlig nordmenn.

Sig

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 17-07-03 11:06

"Sigbjørn Brun" <crispuss@online.no> wrote:

>Dette er tilbudspriser fra en R-butikk (Rimi/Rema100 o.l).
>Spør på Rimibutikken din om de har mer Cola igjen? Neppe!

Jeg har ingen R-butikk i nærheten, så hvor mye de har inne av de ulike
varene, aner jeg ingenting om. Til sammenligning koster et brett cola
99,- + pant på Esso.

>Du må ikke sammenligne priser med Slagter Winther. Winther er en butikk som
>til dels setter priser etter hvem som handler der, nemlig nordmenn.

Joda, derfor handler vi også stort sett på lavprisbutikkene når vi er
i Danmark, men en slagter er en slagter Sammenligningen var et
forsøk på å dokumentere at iallfall enkelte ting er dobbelt så dyre
her hjemme.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite