[XNEWS] Hvorfor viser den incomplete?
Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-03 17:46

Hep,

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/incomplete.gif

Jeg har normalt XNews til ikke at virke incompletes, men opdagede at
nogle af mine indlæg ikke kom frem til tider... Så testede jeg i
Outlook Express, og så at mine indlæg fint var der...

Så satte jeg XNews til ikke at vise incompletes og så kom mine indlæg
igen?!

Hvad er det der sker når XNews tror at min posting er incomplete? Jeg
mener: Den er jo ikke incomplete...

Hjælp ønskes sgu

--
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-07-03 00:47

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/incomplete.gif

Her er min <http://stegen.dk/temp/palle.gif>. Som det ses, er der ikke
noget manglende i det her aktuelle.

Da jeg ikke anvender binærgrupper (undtagen til at teste som fx at jeg
hev dk.binaer ind for at finde omtalte indlæg, forstås ;), har jeg for
disse blot standardopsætningen.

> [...]
> indlæg igen?!
>
> Hvad er det der sker når XNews tror at min posting er incomplete?

Hvad angår binærgrupper og -indlæg er jeg alt andet end på hjemmebane,
jf. ovenstående.
Hvis problemet udelukkende optræder i sådanne, har jeg kun vilde
gætterier så som:

1. Kunne det tænkes, at nogle dele er længere tid om at slippe igennem
end andre, hvorfor det ved tiden t faktisk er ukomplet, mens det senere
(dvs. t + x minutter) er blevet komplet. Men at Xnews *har* registeret
det aktuelle multipart som ukomplet, hvorfor den blot gemmer denne
oplysning og genindlæser denne også næste gang, gruppen åbnes?
Ændres den så til at vise alt, smider den selvfølgelig de indlæste data
til side og viser, hvad der faktisk ligger.

Dette kan fx falsificeres ved først at tjekke med fx OE og bemærke, det
er o.k., mens det bagefter ved tjek i Xnews ikke er o.k. (_og_ Xnews
altså ikke allerede forinden har været anvendt til at tjekke den
aktuelle gruppe med).

2. Er det på mere end en server, problemet optræder?
Ellers kunne man forestille dig, det var serveren og Xnews, der ikke
har det så fint med hinanden på det område.

NB: Hvis problemet (manglende indlæg iflg. Xnews men ikke iflg. fx OE)
også optræder i tekstgrupper, så skrig lige op. Dem er jeg lidt mere på
hjemmebane med.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-07-03 01:02

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Her er min <http://stegen.dk/temp/palle.gif>. Som det ses, er der
> ikke noget manglende i det her aktuelle.

Glem det venligst.

Der ér noget galt med anden del, som det ses på her
<http://stegen.dk/temp/palle2.gif>, hvor jeg har fundet det indlæg, du
faktisk snakker om...
(Jeg hev bare gruppen ind, hentede de seneste 10000 headere og søgte på
"fantastisk nærbillede". Bagefter kom jeg så til at se, der var en mere
af disse, og denne også påstod at skulle være på 2 multiparts.)

Det er rimelig dumt at skrive, når man er træt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-07-03 06:33

Rudi Stegen wrote in

> [...]
> 2 multiparts.)
>
> Det er rimelig dumt at skrive, når man er træt.

Uhh tak! Jeg sad her morgentræt og fattede minus afsnit første
screendump

Jeg har desværre ikke prøvet i andre binære grupper. Bruger ikke
rigtigt andre... Ikke til at poste i ihvertfald

Det er heller ikke altid er problem.

Det slog mig om det kan have noget at gøre med hvor mange linier jeg
har sat XNews til at poste i (Cut Size)? Jeg har nemlig genindlæst
XNews for noget tid siden, og det antal linier jeg havde indtaste var
slettet så jeg skrev bare 4000 eller noget i den stil.. Hvis der
iøvrigt er nogen der kender cut size der passer til TDC's 256KB
grænse må de gerne lige sige det...

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-07-03 07:48

Palle Jensen wrote in news:Xns93BB4CC5C70EBChewbacca@62.243.74.163:

> Uhh tak! Jeg sad her morgentræt og fattede minus afsnit første
> screendump

Trnslation:

Uhh tak! Jeg sad her morgentræt og fattede minus af dit første
screendump

Gab...

--
Palle Jensen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 13:34

Palle Jensen skrev:

> Det slog mig om det kan have noget at gøre med hvor mange linier
> jeg har sat XNews til at poste i (Cut Size)?

Hvis du kommer over den tilladte grænse så bliver indlægget afvist
af serveren, så jeg tror ikke at det er årsagen.

> Hvis der iøvrigt er nogen der kender cut size der passer til TDC's
> 256KB grænse må de gerne lige sige det...

For længe siden prøvede jeg at finde grænsen og fandt frem til 3955
på TDCs server. Hvis jeg gik op på 3960 så fik jeg en fejlmeddelelse
fra serveren, så vidt jeg husker.

(Hvis du sender i det her YEnc, så skal det vist stilles væsentligt
højere. Prøv med yCutSize=200000 f.eks.).

Madsen.