Sendt post i anden postboks i Outlook
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 16-07-03 14:00

Hej

Jeg benytter flere mailboxes i Outlook. Mit problem er, at når jeg svarer på
en mail i en anden mailbox end min egen, ryger svaret i min egen 'Sent
Items' (ja jeg benytter UK).

Da den anden mailbox er en 'support' mailbox, vil det være bedst, såfremt
alle svar kunne fra denne (når jeg sætter support-adressen i 'from' linjen)
komme ned i dens egen sent items - så andre kunne se hvad der er svaret.

Er dette muligt?

(I øjeblikket benytter vi BCC til support og så flytter vi manuelt til en
'Reply' mappe hos support adressen. Men så glemmer man BCC og desuden er der
alt det manuelle)

m.v.h.

Hans-Henrik

Fra : Mads

Dato : 16-07-03 14:32

"Hans-Henrik Andersen" <h-h.andersen@runtime.dk> wrote in message
> [...]

linjen)
> komme ned i dens egen sent items - så andre kunne se hvad der er svaret.

Hjælper det at slå Options -> Preferences tab -> E-mail options -> Advanced
Email options -> In folders other that Inbox.... til

Mvh Mads

Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 17-07-03 08:09

"Mads" <mads.knudsen@NOSPAMprivat.dk> wrote in message
> Hjælper det at slå Options -> Preferences tab -> E-mail options ->
> Email options -> In folders other that Inbox.... til
>
> Mvh Mads

Nej, desværre ikke. Den gemmer godt nok i en anden folder, hvis det er en
anden folder i min egen mailbox.

Allerførst, jeg glemte at skrive, at jeg bruger Office XP, Windows XP og en
Microsoft Exchange server som jeg har meget lidt adgang til (står på vores
hovedkontor i Canada...)

Jeg tror problemet er, at selvom jeg siger From: Support istedet for mig
selv, så er det stadig mig der sender mailen 'on behalf of Support'.

Det undre mig bare, at andre ikke har samme problem, men måske er det helt
forkert sat op.

Jeg har min egen postkasse og så har jeg tilføjet en mailbox ('Support') som
i folderne ligger nedenunder. Andre har også adgang til den postkasse, så
hvis vi skal holde styr på en brevveksling mellem os og en kunde er det
vigtigt, at besvarelser gemmes centralt.

Jeg tænkte iøvrigt, at det måske kunne løses med et script eller lign. men
jeg ved ikke rigtig hvordan.

M.v.h.

Hans-Henrik

Fra : pre

Dato : 17-07-03 09:35

Outlook er under en stadig ændringsproces og det påstås at den seneste er
den der er sværest at håndtere fordi der ustandselig tilføjes nye features.
Den seneste WishList for Outlook var længere end et ondt år og det der vil
blive overvejet til brug om nogle år var tæt på de fem snese.

Alligevel er der i XP versionen muligheder for mange ting, nogle som
forudsætter administrator assistance, andre er mere lokalt præget. Jeg har
ikke versionen, men jeg kan trække en kopi af en ekspert vejledning med hvad
der synes at være muligheder.

En e-mail til sendtome@bredalsparken.dk , med ordet Exchange som emne vil
resultere i den kopi.

pre

Fra : pre

Dato : 18-07-03 07:50

Supplerende:
Et kik på www.slipstick.com kunne være et godt forslag. Siden er som
bekendt unik med det enorme udvalg af Outlook-stof, programmer, tilføjelser
og artikler. Går man i dybden dukker der utroligt mange ting/tips frem.
Udover dette klip:
If you have multiple accounts, the biggest headache may be distinguishing
which messages came from which account. One method is to create a By Account
view that shows all the incoming messages in the Inbox, but grouped by
account. Follow these steps:
1.. Choose View | Current View | Define Views.
2.. Click New.
3.. On the Create a New View dialog, name the view "By Email Account,"
select Table as the type, then click OK.
4.. On the View Summary dialog, click Group By.
5.. On the Group By dialog, at the bottom left under Select available
fields from, choose All Mail Fields.
6.. At the top under Group items by, choose E-mail Account.
7.. Click OK twice, then Apply View.
If you've already downloaded some messages from your accounts, you should
now see a group in the Inbox for each account, with all the messages for
each account in the correct group.

fandt jeg et "White Paper" med titlen
How to Change the Microsoft Exchange Server 5.5 Service Account (32 sider)

og det hentede jeg hjem om nogen skulle ønske en kopi.
pre

Fra : pre

Dato : 20-07-03 15:46

Hvis jeg forstår det rigtigt, så kunne løsningen være noget i denne retning:

Apply this rule after I send the message with support in the subject move a
copy to the support folder

Som test har jeg knyttet en "support" folder til Sent Items (Jeg bruger også
UK), og det virker fint når jeg sender en mail til mig selv.

pre