Deployment fra én windows-version til en a~
Fra : Henrik Juul

Dato : 16-07-03 12:57

Hejsa.

Jeg har lavet en applikation (som bl.a. gør brug af et Excel-objekt) i
VB 6.0 på en pc med xp-professional.
Denne applikation skal nu installeres på bl.a. en Windows-ME.- Kan det
overhovedet lade sig gøre og er der noget, jeg skal være specielt
opmærksom på i forbindelse med at 'bygge' deployment-kittet?

Mvh
Henrik
Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)

Fra : Krabsen

Dato : 16-07-03 14:03

Prøv

Jeg tror ikke du får nogen til at afgive en bindende erklaring i hverken den
ene eller den anden retning.

Men hvis du ikke lige har maskiner nok til at have alle tænkelige
styresystemer klar til test, kan jeg varmt anbefale et kik på Vmware:
www.vmware.com.

Jeg bruger det til at teste min distribuerede applikation i forskellige
miljøer.

mvh
Krabsen

"Henrik Juul" <henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:66fahvolml2p78vq6hu70t00sdiriamn92@4ax.com...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-07-03 20:48

"Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote in message news:bf3idu$4et$1@sunsite.dk...

> Men hvis du ikke lige har maskiner nok til at have alle tænkelige
> styresystemer klar til test, kan jeg varmt anbefale et kik på Vmware:
> www.vmware.com.

Det kan vist ikke siges tydeligt nok
Jeg har hentet en trial af VMWare Workstation ver 4 - og tabt mit hjerte

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-07-03 21:09

Hej Peter
Vi er ikke alle så dygtige som dig, hvad er en trial ?
m.v.h.
Ole J. Hansen

> Det kan vist ikke siges tydeligt nok
> Jeg har hentet en trial af VMWare Workstation ver 4 - og tabt mit hjerte

> mvh/Peter Lykkegaard

---

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-07-03 21:20

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> wrote in message

> Vi er ikke alle så dygtige som dig, hvad er en trial ?

Kært barn har mange navne
Trial = Prøveversion = Demo
http://www.vmware.com/products/desktop/ws_features.html
Klik på "Try Now"

Et hint udi tydning af det udenlandske
Smid ordet/udtrykket ind i MSWord og brug Shift-F7 for at åbne Thesaurus
(Synonym ordbogen)
Language/Sprog skal være sat til det sprog man formoder ordet/udtrykket
stammer fra

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Henrik Juul

Dato : 17-07-03 07:52

Ok, men det hjælper mig ikke meget!?
Er det ikke muligt, rimeligt simpelt, at 'bygge' et setup-kit, således
at jeg kan installere min applikation på en anden version af Windows
end den XP-pro. den er programmeret på??

Mvh
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-03 08:53

"Henrik Juul" <henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote in message
> Ok, men det hjælper mig ikke meget!?
> Er det ikke muligt, rimeligt simpelt, at 'bygge' et setup-kit, således
> at jeg kan installere min applikation på en anden version af Windows
> end den XP-pro. den er programmeret på??

Jeg bruger selv inno setup - freeware
http://www.jrsoftware.org/isdl.php

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Krabsen

Dato : 18-07-03 16:01

Vil du have et kort eller et længere svar

Kort: Nej. Ikke når ordet 'simpelt' indgår.

Længere: Der findes et utal af kombinationsmuligheder af 'slutbrugerens'
installation:
...Windows-version
...Sprog
...Er Office installeret - og hvilken version
...m.m.m
...Hvilke elementer/custom Controls bruger din App.: Database - Crystal
report - Statistik-modul o.s.v.

Du kan sagtens være heldig, at dit setup-kit bare smutter på plads hos
brugeren, uanset hvad han har. Men du kan også komme ud for at måtte lave
flere versioner af setup-kittet til forskellige bruger-konfigurationer.

Derfor anbefalede jeg VmWare til test af forskellige Win-versioner.

Derudover anbefaler vi brug af et 'professionelt' Installationsprogram i
stede for VB's indbyggede deployment Wizzard.
To af de mest brugte er InnoSetup, spm Lykkegår nævnte, eller InstallShield,
som jeg selv er endt ved.

meddelelse news:2qhchv0h0p9li01m4lu2poat8vraojcrv5@4ax.com...