Word: gentage del af dokument
Fra : Peter Jensen

Dato : 16-07-03 09:52

Hej ng.

Har fået en opgave der lyder som følger:

1)
En kontrakt skal udformes i Word (XP).
2)
Skal udfyldes ved hjælp af formularfelter
og dokumentet skal være låst
3)
den skal udskrives i 2 eksemplarer, nr.2
skal have påtrykt "Genpart" øverst på siden

Pkt. 1 og 2 er lige ud af landevejen.
Pkt. 3 giver mig dog lidt problemer:
Jeg kunne jo sagtens lave formularen
på 2 sider hvor der på side 2 er trykt
"Genpart" øverst ... Men det gør jo
at formularen også skal *udfyldes*
2 gange - det dutter ikke.

Nogle tips til hvorledes den kan kringles ?
Kan man "genbruge" dele af at dokument
som dynamisk bliver opdateret når der sker
ændringer ?
Kan man evt. på side 2 referere til formularfelterne
på side 1 og få indsat det indtastede som tekst på
side 2?
Bemærk at en. evt. løsning
skal kunne fungere i et låst dokument.
--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-07-03 10:13

Fnys !!
Nu havde jeg siddet og rodet med
krydshenvisninger og havde nærmest
opgivet - derfor smed jeg mit indlæg her.
Word reagerede overhovedet ikke når
jeg anvendte den funktion til at referere
til det bogmærke der som standard dannes
ved at formularfelt - indtil
jeg trykkede en gang på Vis udskrift.
Vupti, så viste den fint teksten der hvor
der var indsat referencer.
Og nu virker det som det skal - også uden
først at trykke Vis udskrift.
Ikke sært man er ved at blive gråhåret
--
Peter J

Fra : pre

Dato : 16-07-03 10:59

Øh, det var måske en idé at kikke lidt på Indstillinger. Kendsgerngen i
dette tilfælde er at felter skal opdateres for at vise et resultat. Og Vis
udskrift opdaterer altid med mindre man har "pillet" ved indstillingerne.

pre

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-07-03 13:04

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> Øh, det var måske en idé at kikke lidt på Indstillinger. Kendsgerngen i
> dette tilfælde er at felter skal opdateres for at vise et resultat.

Jeps det ved jeg - men feltet kunne ikke engang
opdateres med F9 ... Men siden jeg
trykkede vis udskrift har det virket - selv
efter en genstart virkede det bare ved
at trykke F9 ... Det var derfor jeg
nævnte det med at blive gråhåret
--
Peter J

Fra : Tom Christensen

Dato : 22-07-03 19:36

Hej Peter

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vupti, så viste den fint teksten der hvor
> der var indsat referencer.
> Og nu virker det som det skal - også uden

Alternativ:
Du kunne evt. overveje at lave en makro, som først udskriver et normalt
eksemplar, dernæst indsætter "Genpart" og udskriver igen.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)