=sum
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-07-03 09:47

Hej NG

Jeg har en database med forskellige rapporter der genereres
via DataEnvironment.
I Rapporten har jeg et felt -PRIS-, rapporten udskriver et
antal medlemmers navne ud og ud for hver medlem står der
en kontingentpris, nu ville jeg gerne lave det således, at jeg
i Raport Fotter skrev en SUM.
Er der en der kan hjælpe mig med det, da jeg ikke selv
kan finde ud af det.
DataEnvironment er Connectet direkte på databasens tabel.

m.v.h.
Ole J. Hansen

---

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 16-07-03 12:12

Du er inne på det i Subject...
Sett inn en tekstboks i fotter,
klikk deg inn i tekstboksen og skriv
=sum([rapportnavn]![PRIS])

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 16-07-03 21:16

Hej Helge
Jeg har forsøgt, når jeg i rapporten går ind og forsøger at sætte
en textboks, så er tekstboks den eneste funktion der er nedtonet
og derfor ikke kan vælges.
Hvad er mit problem ?
m.v.h.
Ole J. Hasen

---

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 17-07-03 10:24

On Wed, 16 Jul 2003 22:16:09 +0200, "Ole J. Hansen"
<ojh@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har forsøgt, når jeg i rapporten går ind og forsøger at sætte
>en textboks, så er tekstboks den eneste funktion der er nedtonet

Det har jeg aldri opplevd

Hvis du prøver (basert på Norsk Access);
Klikk 'Vis' --> velg 'Feltliste'
--> "drag" det feltet som du vil summere ned til footer
--> klikk deg inn i feltet og skriv inn formelen.

Fungerer det?

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 17-07-03 14:25

Hej Helge
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, der hvor jeg har
problem er, i rapportdesign det er der jeg gerne ville ind-
sætte en tekstboks og på rapporten få udskrevet Sum af
prisfeltet.
Rapporten er designet i VB6.0 med DataEnvironment.
Hvis jeg forklarer mig dårligt, håber at du vil spørge mere
direkte.
m.v.h.
Ole

---

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 18-07-03 07:07

On Thu, 17 Jul 2003 15:25:25 +0200, "Ole J. Hansen"
<ojh@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Rapporten er designet i VB6.0 med DataEnvironment.
>Hvis jeg forklarer mig dårligt, håber at du vil spørge mere

Sorry, jeg var i Access.
Vi prøver igjen
Høyreklikk på report-fotter --> Velg 'Insert Control' --> 'Function'
Du får da en boks i fotter som sier 'SUM(unbound)'
Marker boksen og velg 'DataField' i 'Properties vindu'

Summeringsfelt kan du kun sette inn i Report-fotter,
ikke i Page-fotter.

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 18-07-03 09:31

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Subject: =sum

Hej Helge

Hvorfor skal det nemme altid være så svært, eller er det
det svære der er så nemt.
Nu kører det isom i smør mange tak.
Hvor har jeg brugt mange timer på det her.
Helge kan du have en god weekend
Ole J. Hansen

> m.v.h.
> Ole J. Hansen
>

> Jeg har en database med forskellige rapporter der genereres
> via DataEnvironment.
Snip

> m.v.h.
> Ole J. Hansen
>

> ---

---

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 18-07-03 10:13

On Fri, 18 Jul 2003 10:31:20 +0200, "Ole J. Hansen"
<ojh@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>det svære der er så nemt.
>Nu kører det isom i smør mange tak.
>Hvor har jeg brugt mange timer på det her.

Tusen takk, og det samme til deg!
Ett lite sitat til slutt
"Det mest kompliserte er det enkle"