eksekver SQL-scripts i VB6
Fra : Morten Lund

Dato : 16-07-03 09:08

Hej...
Jeg har problemer med at eksekvere de "Change-scripts", som SQL-server selv
generer, fra VB6!
Er dette overhovedet muligt?

På forhånd tak!

- Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-07-03 20:15

"Morten Lund" <mol@logimatic.dk> wrote in message
> Hej...
> Jeg har problemer med at eksekvere de "Change-scripts", som SQL-server
selv
> generer, fra VB6!
> Er dette overhovedet muligt?

Det skulle jeg mene
Hvilke problemer har du?

Hvilken version af MSSQL og evt SP's?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Morten Lund

Dato : 17-07-03 07:35

Problemet er sådanset bare at jeg ikke ved hvordan scripts'ne skal
eksekveres! Det virker selvfølgelig ikke hvis man blot kalder ".execute" på
en ADODB.Connection, da denne kun forventer én SQL-statement!

I et script til eksempelvis at oprette en "stored procedure" kan der jo
sagtens indgå flere SQL-statements, ligesom der også kan være indsat
kommentarer og andet "sjovt".

Baggrunden er at jeg er ved at programmere et opdateringsprogram, som udfra
en eksisterende DB skal opdaterer en anden DB vha. SQL-scripts, som jeg får
genereret med SQLDMO!

Det er en SQL-server 7

- MOL

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-03 14:47

"Morten Lund" <mol@logimatic.dk> wrote in message
> Problemet er sådanset bare at jeg ikke ved hvordan scripts'ne skal
> eksekveres!

Brug execute og adskil ved "GO" statements

> Det virker selvfølgelig ikke hvis man blot kalder ".execute" på
> en ADODB.Connection,

Jowda

> da denne kun forventer én SQL-statement!

Sikker?

> I et script til eksempelvis at oprette en "stored procedure" kan der jo
> sagtens indgå flere SQL-statements, ligesom der også kan være indsat
> kommentarer og andet "sjovt".

Afaik kun een
Hvornår skulle der kunne være flere?

> [...]
udfra
> en eksisterende DB skal opdaterer en anden DB vha. SQL-scripts, som jeg

Overvej om det er den rigtige måde at gøre tingene på
Dvs bruge "changescripts" fra MSSQL

Du kan bruge MSSQL's object hierarki i stedet
Det er bare noget møj, da objecterne skfiter mellem versioner af MSSQL

mvh/Peter Lykkegaard