Ny Scooter godt køb?
Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 15-07-03 21:22

Hej

Jeg er en dreng på 15 år (snart 16) der skal ud at have en scooter. Jeg har
ikke en skid forstand på Scooter osv, så jeg har ikke tænkt mig at finde en
på brugt markedet.
Jeg har kigget lidt på denne
http://www.apriliashop.dk/product.asp?product=6&page=1
Er det et godt køb?
Mht tun også ved jeg ikke rigtigt, vil helst ikke have noget der skader
motoren (eller hvad der nu ellers kan tage skade ved tun), den skal ikke
køre over 70-75 km/t. Jeg har hørt noget om at jeg kan tage skiverne eller
sådan noget. Kan jeg opnå en fart på 70-75 km/t ved at gøre det lille
"trick" ?

Mvh Mick

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 21:49

"[: ::AaBFrEaK:: :] --DK--" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre over 70-75 km/t. Jeg har hørt noget om at jeg kan tage skiverne eller
> sådan noget. Kan jeg opnå en fart på 70-75 km/t ved at gøre det lille

Jeg har det sådan at aprilia nok er det bedste køb man kan gøre, men det er
nok fordi jeg selv kører på en aprilia Rally
Men der er mange der kører på aprilia i forskellige afskygninger, så det er
ikke noget dårligt valg du her har lavet.
Hvis det er muligt, så få en ny, men gammel model, der er der skiver og alt
det der som er til at fjerne, for de nye modeller er det anderledes på, og
så er det ikke bare lige sådan at fjerne begrænsninger med mindre man køber
ny cylinder og andet til.

Kim Larsen

Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 15-07-03 22:32

Hej

Til Troels : Tak for den oplysning jeg er dog kun 176 så det bliver ikke
noget problem, men dejligt at vide.

Til Kim : ved du hvor jeg kan få fat i de gamle modeller? Har nemlig også
hørt at det var de gamle modeller der var bedst?
Men ham jeg kender der kan fjerne begrænsingerne er forhandler så mon ikke
han kan??

Mvh Mick

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 23:47

> [...]
> hørt at det var de gamle modeller der var bedst?
> Men ham jeg kender der kan fjerne begrænsingerne er forhandler så mon ikke

Du skal tage fat i forhandleren og høre med ham om han har den "gamle"
model, eller om han kan skaffe en, hvis han ikke har, så prøv og ring til
nogle andre og forhør dig, men brug ikke for lang tid om det, for lige med
et, så er de en mangelvare. Hvor du skal/vil handle, det ved jeg så ikke,
her hvor jeg bor skal du nok ikke, for det bliver en grim fragt-pris der
kommer oven i

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-07-03 00:14

> [...]
> her hvor jeg bor skal du nok ikke, for det bliver en grim fragt-pris der

Den kan sendes i post-Danmark bur + forsigtig = 290 kr + 55 kr. (mener jeg
det er)

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-07-03 02:04

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan sendes i post-Danmark bur + forsigtig = 290 kr + 55 kr. (mener jeg
> det er)
>
> // Troels

Så vil du modtage den hvor den står på højkant, naaaa, det er ikke nogen god
ide.
Men hvis du ikke finder nogen gammel model, så lad mig det lige vide, så kan
jeg da godt høre min "knallert-pusher" ad om han har en, her på Bornholm

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-07-03 11:26

> Så vil du modtage den hvor den står på højkant, naaaa, det er ikke nogen
god
> ide.

Alle forsikringsscootere vi køber hjem på arbejdet kommer sådan, og alle dem
vi har fået hjem kører da endnu

> Men hvis du ikke finder nogen gammel model, så lad mig det lige vide, så
kan
> jeg da godt høre min "knallert-pusher" ad om han har en, her på Bornholm

Guuuud, har I også Internet derovre?

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-07-03 17:10

> god
>
> Alle forsikringsscootere vi køber hjem på arbejdet kommer sådan, og alle
> [...]

Hvad er en forsikringsscooter ?

Nej da, vi har da ikke Internet her over, jeg sms'er da, det er lige kommet

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-07-03 18:22

> Hvad er en forsikringsscooter ?

En scooter, der er skadet, og derfor er gået til forsikringen (og en
scooter, der ikke bliver genopbygget).

Sommetider kasseres en scooter på nogle få skrammer i plasticskjolde (!) -
no wonder at en forsikring er dyr!

// Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-07-03 19:00

> [...]
> scooter, der ikke bliver genopbygget).
>
> Sommetider kasseres en scooter på nogle få skrammer i plasticskjolde (!) -

Gud hvor besværligt, her over ringes der fra forhandler til kundens
forsikring og forklare sagen, så får man besked på at der skal sættes pris
på hvad det vil koste sådan ca. at lave den. Når det er sket, ringes der
igen til forsikringen som så vurdere om den er total skadet eller ej. Er den
helt færdig, får kunden så sine penge og liget bliver smidt ud, mere er der
ikke i det, ikke noget med at den skal sendes nogen steder hen. Se, det er
praktisk

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-03 22:18

> [...]
har
> ikke en skid forstand på Scooter osv, så jeg har ikke tænkt mig at finde

En brugt kan nu nok være ligeså god som en ny.

Bemærk, at du nok ikke skal kigge Sonic, hvis du er forholdsvis høj. Jeg er
1,97 m, og kan bestemt ikke finde mig til rette på en Sonic.

// Troels