Alu el. stål firkantrør lev. i Odsherred
Fra : Jesper Bach

Dato : 15-07-03 16:59

Hej,

Jeg skal bruge et 100x50mm firkantrør til et projekt i mit sommerhus i
Odsherred.

Firkantrøret må være alu el. stål og skal helst være helt "stift", dvs. med
minimal fleksibilitet.
Lægnden mellem 550-600 cm.

I stål er 3mm max. godstykkelse,men hvis jeg kan få røret i alu, må
godstykkelsen gerne være tykkere.

Hvor kan jeg købe dette, evt. i Storkbh. og få det leveret oppe i Odsherred
?

Jeg kan kun finde grossister såsom Sanistaal, Lemvigh, Müller og Munck mv.
og grossisterne gider knapt nok tale med mig når jeg siger jeg er privat

/jesper

Fra : zigge

Dato : 15-07-03 18:17

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message
> Hej,

> Jeg kan kun finde grossister såsom Sanistaal, Lemvigh, Müller og Munck mv.
> og grossisterne gider knapt nok tale med mig når jeg siger jeg er privat

Prøv at spørge en af grossisterne om de ikke kan oplyse dig en af deres
kunder der har købt det pågældende rør, det er de som regel villige til og
så kan du evt. købe gennem deres kunde.

Mvh
//zigge

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-03 16:47

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og grossisterne gider knapt nok tale med mig når jeg siger jeg er privat

Hej Jesper

Nab du fat i den lokale smed, "husk at kontrolere meter prisen i et stål
katalog" så du ikke betaler alt for meget.

Du skal være opmærksom på at alu udvider sig mere end stål ved temperatur
udsving og har en mindre styrke især nedbøjning.
Du skrev ikke hvad det skulle bruges til, men et spænd på 5-6 meter er meget
både for stål og alu, når der er tale om rør.
hilsen
kurt

Fra : Jesper Bach

Dato : 17-07-03 06:41

> [...]
meget
> både for stål og alu, når der er tale om rør.

Hej Kurt

Smeden ville have 1200,- incl. levering (jeg har ikke selv lige en lastbil
eller trailer der er stor nok til 6m), så jeg har droppet tanken.

Men siden du spørger, så skal jeg bruge bjælken som bygge-rig til en kajak -
ikke så meget med hus & have, men det var det eneste forum jeg kunne finde
der måske kunne svare.

Jeg kunne egentlig have bruget en regel, men byge-riggen skal gerne kunne
flyttes, for det kommer til at foregå på den overdækkede terrasse, så der
skal også være plads til grill'en en gang i mellem, og der tror jeg et en
regel giver sig for meget ved flytning. Der kommer selvfølgelig 2-3 bukke
under, men alligevel

/jesper

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-03 15:58

> [...]
> regel giver sig for meget ved flytning. Der kommer selvfølgelig 2-3 bukke

Hej Jesper

Du kan i såfald dele de 6m til noget du selv kan transportere og laske
stykkerne sammen der hjemme, dette vil også lette opbevaringen, når den ikke
bruges.

Venlig hilsen
Kurt