/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
P4P800 = no post
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 11:04

Hej

Jeg har netop anskaffet et Asus P4P800, men indtil videre har jeg uden held
forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går alle blæsere i
gang, men der kommer intet bip og intet billede på skærmen.

PSU: 430 W
Processor: Pentium 4 2.53 GHz
Grafikkort: SapphireATI Radeon 9800 Pro
RAM: Samsung 2*256 MB PC3200 (står som godkendt på Asus hjemmeside).

Jeg har også frakoblet al øvrig hardware med undtagelse af processor RAM og
grafikkort, men dog uden held. Jeg har forsøgt dual channel og single
channel i alle 4 kanaler, men stadig uden held, ligesom det heller ikke gav
resultat med min kammerats Kingston RAM. Derfor returnerede jeg bundkortet
til forretningen, men har netop fået en opringning, hvor de fortalte, at de
ikke kunne finde nogen fejl på det.

Er der nogen som kunne komme med nogle gode råd til, hvad jeg nu kan gøre?
Jeg vil jo helst tro, at forretningen ikke prøver at snyde mig, og at jeg på
en eller anden måde har overset noget.

På forhånd tak for alle gode forslag.
---
Mvh
Anders




 
 
Anders Albrechtsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 11:05


"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message
news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk...

P.S. Jeg glemte lige at fortælle, at grafikkort og processor i øjeblikket
virker fint i en anden computer.
---
Anders



sls (15-07-2003)
Kommentar
Fra : sls


Dato : 15-07-03 11:48

> forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går alle blæsere i
> gang, men der kommer intet bip og intet billede på skærmen.

Bliver strømforsyningen ved med at køre, eller slukker den?
Prøv alligevel med et andet grafikkort, hvis du har mulighed for det, selvom
du er sikker på at det du har virker. Det kunne være at selvom at din
strømforsyning er op 430w, kunne have problemer med kortet.

> resultat med min kammerats Kingston RAM. Derfor returnerede jeg bundkortet
> til forretningen, men har netop fået en opringning, hvor de fortalte, at
de
> ikke kunne finde nogen fejl på det.

Kan du få lov til at se det køre dernede?

> Er der nogen som kunne komme med nogle gode råd til, hvad jeg nu kan gøre?
> Jeg vil jo helst tro, at forretningen ikke prøver at snyde mig, og at jeg

> en eller anden måde har overset noget.

Du har ikke glemt at fjerne en af afstansstykkerne fra det gamle bundkort?

Håber ikke du har købt det i Multimedia World, der måtte de teste min
kammerats P4C800 2 gange før de fandt ud af det var defekt. Og min harddisk
fandt de først ud af var defekt, da jeg ville se at de kunne formatere den,
selv om at sagde at de havde installeret XP på de 2 gange.

Mvh Sid



Anders Albrechtsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 12:56


"sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
news:bf0m4l$13m8$1@news.cybercity.dk...
> > forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går alle blæsere i
> > gang, men der kommer intet bip og intet billede på skærmen.
>
> Bliver strømforsyningen ved med at køre, eller slukker den?
> Prøv alligevel med et andet grafikkort, hvis du har mulighed for det,
selvom
> du er sikker på at det du har virker. Det kunne være at selvom at din
> strømforsyning er op 430w, kunne have problemer med kortet.

Strømforsyningen bliver ved med at køre. Jeg tror ikke det har noget at gøre
med den, da den fint trækker mit gamle Abit TH7-II RAID som sluger miondst
lige så meget strøm.

> > resultat med min kammerats Kingston RAM. Derfor returnerede jeg
bundkortet
> > til forretningen, men har netop fået en opringning, hvor de fortalte, at
> de
> > ikke kunne finde nogen fejl på det.
>
> Kan du få lov til at se det køre dernede?

Nej, og jeg kan heller ikke få at vide præcist hvilke RAM og hvilket
grafikkort de har testet det med. Det nærmeste sælgeren kunne komme var, at
"det vist nok var et eller andet GeForce MX 128 mb" og PC 3200 RAM.

> > Er der nogen som kunne komme med nogle gode råd til, hvad jeg nu kan
gøre?
> > Jeg vil jo helst tro, at forretningen ikke prøver at snyde mig, og at
jeg
> på
> > en eller anden måde har overset noget.
>
> Du har ikke glemt at fjerne en af afstansstykkerne fra det gamle bundkort?

Det var også min første tanke. Jeg har dog tjekket efter og placeret dem, så
de passer med det nye bundkort.

> Håber ikke du har købt det i Multimedia World, der måtte de teste min
> kammerats P4C800 2 gange før de fandt ud af det var defekt. Og min
harddisk
> fandt de først ud af var defekt, da jeg ville se at de kunne formatere
den,
> selv om at sagde at de havde installeret XP på de 2 gange.

Ja Multimedia World er ikke altid særligt nemme at have med at gøre. Der
handler jeg af samme grund aldrig igen. Jeg har købt bundkortet hos Føniks
Computer på Falkonér Allé. Uanset hvad tror jeg heller ikke, at jeg handler
der mere. De var meget lidt behjælpelige, og ville under ingen
omstændigheder tage kortet retur eller bytte det til et andet. Inden jeg
gik, sagde sælgeren, at jeg jo bare kunne prøve at sælge det i den Blå Avis.

Nå, men mange tak for din hjælp. Jeg vil prøve, om jeg kan få det til at
virke. Måske har jeg alligevel overset et aller andet.
---
Mvh
Anders



Anders (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 15-07-03 13:48


Anders Albrechtsen <john@doe.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cZRQa.18618$Kb2.1021323@news010.worldonline.dk...

>snip<

Har netop testet det hele igen. Stadig intet billede. Jeg prøver nu med et
andet grafkkort og andre RAM.
---
Anders



Frodo Nifinger (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 15-07-03 16:08


"Anders" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
news:yKSQa.18628$Kb2.1022475@news010.worldonline.dk...
>
> Anders Albrechtsen <john@doe.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:cZRQa.18618$Kb2.1021323@news010.worldonline.dk...
>
> >snip<
>
> Har netop testet det hele igen. Stadig intet billede. Jeg prøver nu med et
> andet grafkkort og andre RAM.
> ---
Kan det tænkes, at kortet prøver at starte op med FSB 200 (800) selv om
processoren kun er en 133 MHz en af slagsen (533)?
Altså så massiv OC, at professoren ikke kan boote.

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Anders Albrechtsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 18:59


"Frodo Nifinger" <jni@tdcFJERNDETTEadsl.dk> wrote in message
news:3f1418bb$0$24727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Anders" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> news:yKSQa.18628$Kb2.1022475@news010.worldonline.dk...
> >
> > Anders Albrechtsen <john@doe.com> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:cZRQa.18618$Kb2.1021323@news010.worldonline.dk...
> >
> > >snip<
> >
> > Har netop testet det hele igen. Stadig intet billede. Jeg prøver nu med
et
> > andet grafkkort og andre RAM.
> > ---
> Kan det tænkes, at kortet prøver at starte op med FSB 200 (800) selv om
> processoren kun er en 133 MHz en af slagsen (533)?
> Altså så massiv OC, at professoren ikke kan boote.

Det kunne godt tænkes. Men boardet skulle jo gerne kunne starte op med en
533 MHz FSB cpu, idet disse officielt er understøttet. Jeg har nu sammen med
en kammerat gjort følgende:

1. Isat andre PC 3200 RAM og en P4C 2.4 GHz (800 FSB) cpu. Stadig intet
billede.
2. Prøvet med et GeForce4 MX AGP, som forretningen oplyser de har testet
med. Stadig intet billede.
3. Isat et gammelt PCI grafikkort. Systemet poster med både 533 MHz FSB og
800 MHz cpu. Billedet forsvandt dog efter et par minutter med 533 MHz
cpu'en.
4. Cpu og RAM fungerer fint på min kammerats Abit IC7.

Umiddelbart har jeg kogt problemet ned til at være enten:

1. En fejl på motherboardet, hvorfor forretningen enten lyver eller har
unladt at teste det grundigt nok.
2. Min 430 Watt PSU kan ikke levere nok strøm til AGP porten og/eller
cpu'en.

Jeg vil nu prøve med et anden kabinet med en anden PSU og se hvad der så
sker. Det er sgu' efterhånden lidt af en soap-opera det her
---
Mvh
Anders




Kim Michael Larsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Michael Larsen


Dato : 16-07-03 01:12

Har også købt noget hos føniks computer, det var godtnok et MSI G4TI4400 og
havde så et problem med det, man kan ikke klage over deres service, de har
jo ikke nogen.

mvh Kim.


"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
news:cZRQa.18618$Kb2.1021323@news010.worldonline.dk...
>
> "sls" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> news:bf0m4l$13m8$1@news.cybercity.dk...
> > > forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går alle blæsere
i
> > > gang, men der kommer intet bip og intet billede på skærmen.
> >
> > Bliver strømforsyningen ved med at køre, eller slukker den?
> > Prøv alligevel med et andet grafikkort, hvis du har mulighed for det,
> selvom
> > du er sikker på at det du har virker. Det kunne være at selvom at din
> > strømforsyning er op 430w, kunne have problemer med kortet.
>
> Strømforsyningen bliver ved med at køre. Jeg tror ikke det har noget at
gøre
> med den, da den fint trækker mit gamle Abit TH7-II RAID som sluger miondst
> lige så meget strøm.
>
> > > resultat med min kammerats Kingston RAM. Derfor returnerede jeg
> bundkortet
> > > til forretningen, men har netop fået en opringning, hvor de fortalte,
at
> > de
> > > ikke kunne finde nogen fejl på det.
> >
> > Kan du få lov til at se det køre dernede?
>
> Nej, og jeg kan heller ikke få at vide præcist hvilke RAM og hvilket
> grafikkort de har testet det med. Det nærmeste sælgeren kunne komme var,
at
> "det vist nok var et eller andet GeForce MX 128 mb" og PC 3200 RAM.
>
> > > Er der nogen som kunne komme med nogle gode råd til, hvad jeg nu kan
> gøre?
> > > Jeg vil jo helst tro, at forretningen ikke prøver at snyde mig, og at
> jeg
> > på
> > > en eller anden måde har overset noget.
> >
> > Du har ikke glemt at fjerne en af afstansstykkerne fra det gamle
bundkort?
>
> Det var også min første tanke. Jeg har dog tjekket efter og placeret dem,

> de passer med det nye bundkort.
>
> > Håber ikke du har købt det i Multimedia World, der måtte de teste min
> > kammerats P4C800 2 gange før de fandt ud af det var defekt. Og min
> harddisk
> > fandt de først ud af var defekt, da jeg ville se at de kunne formatere
> den,
> > selv om at sagde at de havde installeret XP på de 2 gange.
>
> Ja Multimedia World er ikke altid særligt nemme at have med at gøre. Der
> handler jeg af samme grund aldrig igen. Jeg har købt bundkortet hos Føniks
> Computer på Falkonér Allé. Uanset hvad tror jeg heller ikke, at jeg
handler
> der mere. De var meget lidt behjælpelige, og ville under ingen
> omstændigheder tage kortet retur eller bytte det til et andet. Inden jeg
> gik, sagde sælgeren, at jeg jo bare kunne prøve at sælge det i den Blå
Avis.
>
> Nå, men mange tak for din hjælp. Jeg vil prøve, om jeg kan få det til at
> virke. Måske har jeg alligevel overset et aller andet.
> ---
> Mvh
> Anders
>
>



Anders Albrechtsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 16-07-03 02:03


"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
news:3f149831$0$76113$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har også købt noget hos føniks computer, det var godtnok et MSI G4TI4400
og
> havde så et problem med det, man kan ikke klage over deres service, de har
> jo ikke nogen.

Fik du det byttet?
---
Mvh
Anders



Kim Michael Larsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Michael Larsen


Dato : 16-07-03 12:16

Nej, de var ikke til at snakke med.

mvh Kim.


"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
news:Av1Ra.18800$Kb2.1039427@news010.worldonline.dk...
>
> "Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
> news:3f149831$0$76113$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Har også købt noget hos føniks computer, det var godtnok et MSI G4TI4400
> og
> > havde så et problem med det, man kan ikke klage over deres service, de
har
> > jo ikke nogen.
>
> Fik du det byttet?
> ---
> Mvh
> Anders
>
>



Anders Albrechtsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 16-07-03 13:21


"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
news:3f1533d7$0$5158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej, de var ikke til at snakke med.

Var grafikkortet defekt? Så SKAL de simpelthen tage det retur, eller påvise,
at der ikke er fejl på det.

Jeg vil nu prøve en sidste gang med en anden strømforsyning. Hvis
motherboardet stadig ikke virker, går jeg til Forbrugerstyreslen. En
forretning SKAL tage en vare retur, hvis den er defekt.
---
Mvh
Anders



Kim Michael Larsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Michael Larsen


Dato : 16-07-03 15:34

Undskyld hvis jeg spører dumt, har du husket at monterer det strømkabel der
er til P4 MB, et firkantet et.

mvh Kim.

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
news:RqbRa.18938$Kb2.1048340@news010.worldonline.dk...
>
> "Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
> news:3f1533d7$0$5158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nej, de var ikke til at snakke med.
>
> Var grafikkortet defekt? Så SKAL de simpelthen tage det retur, eller
påvise,
> at der ikke er fejl på det.
>
> Jeg vil nu prøve en sidste gang med en anden strømforsyning. Hvis
> motherboardet stadig ikke virker, går jeg til Forbrugerstyreslen. En
> forretning SKAL tage en vare retur, hvis den er defekt.
> ---
> Mvh
> Anders
>
>



Kim Michael Larsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Michael Larsen


Dato : 16-07-03 15:38

Jeg glemte lige at sige at det var noget på skærnkortet jeg ikke kunne få
til at fungerer og det gad de ikke at hjælpe med, så jeg fandt selv ud af
det senerer.

mvh Kim.

"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f15624e$0$5161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Undskyld hvis jeg spører dumt, har du husket at monterer det strømkabel
der
> er til P4 MB, et firkantet et.
>
> mvh Kim.
>
> "Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> news:RqbRa.18938$Kb2.1048340@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
> > news:3f1533d7$0$5158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Nej, de var ikke til at snakke med.
> >
> > Var grafikkortet defekt? Så SKAL de simpelthen tage det retur, eller
> påvise,
> > at der ikke er fejl på det.
> >
> > Jeg vil nu prøve en sidste gang med en anden strømforsyning. Hvis
> > motherboardet stadig ikke virker, går jeg til Forbrugerstyreslen. En
> > forretning SKAL tage en vare retur, hvis den er defekt.
> > ---
> > Mvh
> > Anders
> >
> >
>
>



Anders Albrechtsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 16-07-03 17:38


"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
news:3f15633b$0$5182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg glemte lige at sige at det var noget på skærnkortet jeg ikke kunne få
> til at fungerer og det gad de ikke at hjælpe med, så jeg fandt selv ud af
> det senerer.

Aha. Men det viser trods alt, at serviceniveauet ikke er alt for højt.
---
Mvh
Anders



Anders Albrechtsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 16-07-03 17:36


"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> wrote in message
news:3f15624e$0$5161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Undskyld hvis jeg spører dumt, har du husket at monterer det strømkabel
der
> er til P4 MB, et firkantet et.

Jeps, jeg har monteret både det lille firkantede 12 V stik og det store
rektangulære strømstik. Min PSU er dog lidt speciel, idet den også har et
esktra AUXPWR udtag, som mit Abit TH7-II bundkort kræver. Sådan et stik
findes ikke på Asus P4P800, og det er derfor meget sandsynligt, at PSU'en
ikke kan levere nok strøm via det almindelige strømstik og 12 V stikket.
Dette kunne forkalre, hvorfor systemet ikke vil poste.
---
Mvh
Anders



Leony (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 15-07-03 19:16

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk

> Jeg har netop anskaffet et Asus P4P800, men indtil videre har jeg
> uden held forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går
> alle blæsere i gang, men der kommer intet bip og intet billede på
> skærmen.

Har du prøvet at lave en reset af BIOS med den jumper som findes på
boardet?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


peter (15-07-2003)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 15-07-03 19:31

HUSK at strømledningen skal være I imens du resetter
"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:AwXQa.18705$Kb2.1028544@news010.worldonline.dk...
> "Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk
>
> > Jeg har netop anskaffet et Asus P4P800, men indtil videre har jeg
> > uden held forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går
> > alle blæsere i gang, men der kommer intet bip og intet billede på
> > skærmen.
>
> Har du prøvet at lave en reset af BIOS med den jumper som findes på
> boardet?
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".
>



Allan / Kolding (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Allan / Kolding


Dato : 15-07-03 22:18


"peter" <xxxpeterb@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f144868$0$97188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> HUSK at strømledningen skal være I imens du resetter

Det er nu ikke korrekt!! ( Bare der ikke er sket noget ved det )

Fra Manual :

Sluk Pcén og træk kablet ud af elstikket.
Fjern onbord batteri.
Flyt jumper fra 1/2 til 1/3 i 5-10 sek.
Flyt så tilbage og mont. batteri, kabel
og tænd for maskinen.
Hold DEL nede for SETUP og re-enter BIOS

Når jeg har sådan et problem, starter jeg med manualen
og tjekker alle jumpere.
Mont. kun et grafikkort, floppy, Tastatur, En tom HD, sat til master ( feks.
1 gb ) og ram.
Det kan jo ligge i en lille ting.
Begynd så at bytte om på tingene.

HUSK at Asus skriver lidt om volt på Grafikkort ???
Men jeg tror dit RAID driller !

PS: ASUS P4P800 biber IKKE ved opstart !!!


Allan




Anders Albrechtsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 22:52


"Allan / Kolding" <allan.bruhn@VÆKstofanet.dk> wrote in message
news:3f146f6c$0$909$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "peter" <xxxpeterb@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f144868$0$97188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > HUSK at strømledningen skal være I imens du resetter
>
> Det er nu ikke korrekt!! ( Bare der ikke er sket noget ved det )
>
> Fra Manual :
>
> Sluk Pcén og træk kablet ud af elstikket.
> Fjern onbord batteri.
> Flyt jumper fra 1/2 til 1/3 i 5-10 sek.
> Flyt så tilbage og mont. batteri, kabel
> og tænd for maskinen.
> Hold DEL nede for SETUP og re-enter BIOS
>
> Når jeg har sådan et problem, starter jeg med manualen
> og tjekker alle jumpere.
> Mont. kun et grafikkort, floppy, Tastatur, En tom HD, sat til master (
feks.
> 1 gb ) og ram.
> Det kan jo ligge i en lille ting.
> Begynd så at bytte om på tingene.
>
> HUSK at Asus skriver lidt om volt på Grafikkort ???
> Men jeg tror dit RAID driller !
>
> PS: ASUS P4P800 biber IKKE ved opstart !!!

Tak for forslagene Allan. Jeg har forsøgt at starte systemet op med kun et
AGP grafikkort, RAM og en cpu, men stadig uden held. Til sidst forsøgte jeg
for sjov skyld med et gammelt PCI grafikkort, og voila jeg havde billede på
skærmen et kort øjeblik. Jeg nåede at tjekke temperaturen på cpu'en og den
lå på ca. 36 grader. Efter ca. 1 minut forsvandt billedet, men alle blæsere
kørte videre, og herefter kunne jeg ikke længere få billede på skærmen. Værd
at bemærke var, at tastaturet blinkede gentagne gange, som om det kortvarigt
fik strøm. Der må derfor enten være en fejl på motherboardet, eller evt. kan
min strømforsyning ikke levere nok strøm til cpu og/eller grafikkort. Det er
så blot mystisk, at alt kører perfekt på mit gamle Abit TH7-II. Jeg får et
nyt kabinet med en ny PSU på torsdag, og virker det stadig ikke vil jeg
returnere kortet til forhandleren.
---
Mvh
Anders



Anders Albrechtsen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 15-07-03 19:23


"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
news:AwXQa.18705$Kb2.1028544@news010.worldonline.dk...
> "Anders Albrechtsen" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk
>
> > Jeg har netop anskaffet et Asus P4P800, men indtil videre har jeg
> > uden held forsøgt at starte det op. Når jeg tænder for strømmen går
> > alle blæsere i gang, men der kommer intet bip og intet billede på
> > skærmen.
>
> Har du prøvet at lave en reset af BIOS med den jumper som findes på
> boardet?

Nej, men det vil jeg prøve, når jeg får min nye PSU. Tak for tippet.
---
Mvh
Anders



Anders Albrechtsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 17-07-03 15:02


"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message
news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk...

Problemet er løst. Jeg har fået et nyt kabinet med en anden strømforsyning,
og nu får jeg billede på skærmen Endnu en gang tak til dem som kom med
gode forslag.
---
Mvh
Anders



Søren Nielsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 17-07-03 15:33

hvilken psu havde du problemer med ?

/Søren
"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message
news:5%xRa.19374$Kb2.1095220@news010.worldonline.dk...
>
> "Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message
> news:YjQQa.18587$Kb2.1018472@news010.worldonline.dk...
>
> Problemet er løst. Jeg har fået et nyt kabinet med en anden
strømforsyning,
> og nu får jeg billede på skærmen Endnu en gang tak til dem som kom med
> gode forslag.
> ---
> Mvh
> Anders
>
>



Anders Albrechtsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Albrechtsen


Dato : 17-07-03 16:17


"Søren Nielsen" <sbn02@civil.auc.dk> wrote in message
news:bf6c34$24a$1@sunsite.dk...
> hvilken psu havde du problemer med ?

Det var en 430 Watt No Name PSU. Det underlige er, at den fint kunne trække
mit gamle Abit TH7-II RAID, som endda kræver et esktra AUXPWR kabel for at
få strøm nok.
---
Mvh
Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste