/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Sikkerhed under rejsen ?
Fra : E


Dato : 14-07-03 21:27

Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?

I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til jeres
specifikke rejse stillet til rådighed?

M.v.h

E



 
 
John K (14-07-2003)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 14-07-03 21:39


"E" <a@b.c> skrev i en meddelelse
news:3f1311f5$0$97269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?

Næh, ikke synderligt...


> I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
jeres
> specifikke rejse stillet til rådighed?

Den information som for eksempel Underigsministeriet stiller til rådighed,
dækker ganske udemærket mine behov...


Mvh

John




max (14-07-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 14-07-03 21:42

> Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?
>
> I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til jeres
> specifikke rejse stillet til rådighed?
>
> M.v.h
>
> E

Jeg er netop vendt hjem fra en tur til Indonesien, Lombok og Bali.

Folk kan roligt tage dertil, det er totalt fredeligt og sikkert. Det er
min førstehånds "trusselsvudering"... Helt gratis..))

For andre rejsemål kan der indhentes oplysninger på Lonely Planet
og jeg vil tro udenrigsministeriet. Jeg har ikke søgt videre, men er ret
sikker på der er masser mere eller mindre troværdige steder på nettet
der gratis giver den slags oplysninger..)-max-



Finn H. (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Finn H.


Dato : 14-07-03 22:16



"E" <a@b.c> skrev i en meddelelse
news:3f1311f5$0$97269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?
>
> I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
jeres
> specifikke rejse stillet til rådighed?
>
Jeg har et eller andet sted læst at der var større chance for at blive
sparket ihjel af et æsel end at blive udsat for terror. Så nej der er vist
ikke noget at frygte.

Finn



max (14-07-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 14-07-03 22:19

> > Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> > naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?
> >
> > I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> > for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
> jeres
> > specifikke rejse stillet til rådighed?
> >
> Jeg har et eller andet sted læst at der var større chance for at blive
> sparket ihjel af et æsel end at blive udsat for terror. Så nej der er vist
> ikke noget at frygte.
>
> Finn

Desværre er det ikke alle der resonerer så intelligent som dig, og så
er der altid nogen der står på spring for at udnytte folks frygt..
-max-



Mose (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Mose


Dato : 15-07-03 08:03

> Jeg har et eller andet sted læst at der var større chance for at blive
> sparket ihjel af et æsel end at blive udsat for terror. Så nej der er vist
> ikke noget at frygte.

Jeg vil ikke betgne det at blive sparket ihjel som en chance, men derimod
som en risiko, men sådan er vi jo alle så forskellige ....

Mose



Peter Loumann (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 14-07-03 23:05

On Mon, 14 Jul 2003 22:26:36 +0200, "E" <a@b.c> wrote:

>Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ?

Nej

>jeg tænker på terror,
>naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?

Aha

>I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
>for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til jeres
>specifikke rejse stillet til rådighed?

Er det noget du planlægger at lave penge på?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

E (15-07-2003)
Kommentar
Fra : E


Dato : 15-07-03 11:19


"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:t6a6hvkr5hgdpkt3pr6b4vmofis3h7n8qo@4ax.com...
> On Mon, 14 Jul 2003 22:26:36 +0200, "E" <a@b.c> wrote:
>
> >Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ?
>
> Nej
>
> >jeg tænker på terror,
> >naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?
>
> Aha

Fornemmer jeg en lidt hånlig tone? - jeg kunne jo også eksemplevis have talt
om bortførsel eller spionage

> >I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale
ekstra
> >for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
jeres
> >specifikke rejse stillet til rådighed?
>
> Er det noget du planlægger at lave penge på?

Ja jeg lever af noget ligende, det er en branche i voldsom vækst, også i
Danmark, også forsikringselskaberne herhjemme er begyndt at lancere
sikkerhedsprodukter.




Mose (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Mose


Dato : 15-07-03 11:44

> > Er det noget du planlægger at lave penge på?
>
> Ja jeg lever af noget ligende, det er en branche i voldsom vækst, også i
> Danmark, også forsikringselskaberne herhjemme er begyndt at lancere
> sikkerhedsprodukter.

Ja, der er jo en kendt metode - at forsøge at lave penge på elementer som
frygt etc.

Hvis du vil have et mere seriøst grundlag at vurdere på er en anonym
postning nok ikke det bedste udgangspunkt.....

Mose



E (15-07-2003)
Kommentar
Fra : E


Dato : 15-07-03 12:35


"Mose" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3f13db0e$0$76120$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, der er jo en kendt metode - at forsøge at lave penge på elementer som
> frygt etc.
>
> Hvis du vil have et mere seriøst grundlag at vurdere på er en anonym
> postning nok ikke det bedste udgangspunkt.....

Nej det fornemmer jeg....




Peter (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-07-03 13:28


"Mose" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3f13db0e$0$76120$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>...også forsikringselskaberne herhjemme er begyndt at lancere
> > sikkerhedsprodukter.
>
> Ja, der er jo en kendt metode - at forsøge at lave penge på elementer som
> frygt etc.


Hej Mose

Prøv at se den post her i gruppen fra Søren der hedder "bule i bil til
Ungarn"
news:<SoRQa.199$Km6.37@news.get2net.dk

Er det i dine øjne galt, om Søren hos sit rejsebureau kunne erhverve eller
få en vejledning om specifikke sikkerhedsforhold i Ungarn? Er det at tjene
penge på folks frygt, ...måske men den er åbenbart reel?

Peter



Mose (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Mose


Dato : 15-07-03 22:53

> > Ja, der er jo en kendt metode - at forsøge at lave penge på elementer
som
> > frygt etc.
>
> Hej Mose
>
> Prøv at se den post her i gruppen fra Søren der hedder "bule i bil til
> Ungarn"
> news:<SoRQa.199$Km6.37@news.get2net.dk
>
> Er det i dine øjne galt, om Søren hos sit rejsebureau kunne erhverve eller

Hej Peter,

Jeg kunne ikke finde ovenstående post - så jeg kender ikke indholdet......

Jeg anfægter ikke at der laves penge på "sagen", men undrer mig over den
noget useriøse "forbrugerundersøgelse" som "E" forsøgte at sætte i gang....



Ole Rasmussen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 15-07-03 16:23



Hej

"E" <a@b.c> wrote:

>Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
>naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?

Nej, absolut ikke...

>I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
>for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til jeres
>specifikke rejse stillet til rådighed?

Intet overhoved !


--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Pernille og Kennet (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 16-07-03 16:25


"E" <a@b.c> skrev i en meddelelse
news:3f1311f5$0$97269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?
>
Nej, så ville jeg jo blive hjemme..


> I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
jeres
> specifikke rejse stillet til rådighed?
>
Intet, bruger www.um.dk til formålet. Er det her ikke en lidt for billig
måde at lave en markedsundersøgelse på *s*?

Kennet



Lars (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 16-07-03 17:47


"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f156e35$0$32449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > "E" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> > Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ?
> >
> Nej, så ville jeg jo blive hjemme..

Det er ikke altid man 100 % har valget selv, tag eksempelvis almindelige
forretningsrejsende (som jeg), samt politi, toldere, EU- FN-embedsmænd,
politikere og soldater der skal gøre tjeneste i udlandet.

> Intet, bruger www.um.dk til formålet. Er det her ikke en lidt for billig
> måde at lave en markedsundersøgelse på *s*?

UM laver ingen selvstændig research husk på det, de "kopierer" i høj grad US
Department of State og CIA World Factbook's anbefalinger, specielt på de
områder som deres landekontorer ikke behandler. Desuden vurderer UM (mig
bekendt) ikke ricisi specifikt i forhold til rejsens formål. Der er jo
forskel på at være diplomat, turist eller forretningsrejsende.

Der er firmaer der yder denne service 100 gange bedre end UM (og der skal
ikke så meget til) men de er jo desværre ikke gratis ligesom UM. Som
privatperson er det tåbeligt at bekymre sig om sikkerhed når man bare skal
på en ferietur til udlandet og det er der ingen penge i at forsøge at sælge,
men for virksomheder er det en anden sag. Jeg husker at have læst at både
LEGO og NOVO (tror jeg) har ansat folk til at varetage rejsesikkerheden for
deres medarbejdere, og det firma jeg arbejder i overvejer også at erhverve
ekstern ekspertise på området.

Dette er nogle af de private udbydere der er på nettet indenfor
rejsesikkerhed, de første har man i hvert fald hørt om før, de er vist kæmpe
store og laver vist også andet end "Rejsesikkerhed"

Control Risk Group: http://www.crg.com/html/index.php (international)
Global Risk Assesment: http://www.grai.com/
Risk World: http://www.riskworld.com/organizations/consultants.htm
Acumen http://www.acumen-bcp.co.uk/index.html (engelsk)
Shield Risk Consulting http://www.shield.dk/ (dansk)
Pelta Gruppen http://www.pelta.dk/ (dansk)
Dansikring http://www.dansikring.dk/dansikring.asp?page_id=120 (dansk)
Colombus Gruppen http://www.columbusgruppen.dk/travelsecurity.htm (dansk)








k (17-07-2003)
Kommentar
Fra : k


Dato : 17-07-03 15:01

> Er i bekymret for sikkerheden når i rejser ? jeg tænker på terror,
> naturkatastrofer, oprør, røveri, overfald o.s.v?

....nej da.



> I bekræftende fald hvor meget ville i da være villige til at betale ekstra
> for billeten for at evt. få en konkret trusselsvurdering i forhold til
jeres
> specifikke rejse stillet til rådighed?

....ikke en 'rød reje'

Hvis vi var bange, ville vi bare blive hjemme. Jeg er af den opfattelse, at
sund fornuft er det eneste man skal bruge- og den er gratis. At betale for
en risikovurdering, kunne jeg aldrig drømme om. Forøvrigt kan man da bare
slå op på Underigsministeriets side. - hellere det end betale til dig.

Knud S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste