Wap og GPRS ?
Fra : Nielsen I

Dato : 14-07-03 19:06

Hej

Når jeg eks. går ind i TJENESTER og får min 3510i til at kalde op til en
tjeneste eks. "Find vej" eller "De gule sider" er det så wap eller GPRS jeg
bruger, eller kommer det ud på et? Jeg bruger Telmore (dvs. TDC's
tjenester). Er der nogle der ved hvad det koster i minuttet og om det er Wap
eller hvad? Mange tak for evt. svar.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Nielsen I

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 14-07-03 19:17

On Mon, 14 Jul 2003 20:05:40 +0200, "Nielsen I"
<liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> wrote:

> [...]
>bruger, eller kommer det ud på et? Jeg bruger Telmore (dvs. TDC's
>tjenester). Er der nogle der ved hvad det koster i minuttet og om det er Wap

lige et "OT" spørgsmål, men hvad er wap genvejen til Kraks ruteplan ?
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-07-03 19:48

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> lige et "OT" spørgsmål, men hvad er wap genvejen til Kraks ruteplan ?

http://wap.krak.dk/

Claus

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-07-03 21:43

Nielsen I skrev:

> [...]
> tjenester). Er der nogle der ved hvad det koster i minuttet og om det er
> Wap eller hvad? Mange tak for evt. svar.

wap er den måde du ser siderne på og den måde de er udviklet... GPRS er
måden du overføre data på...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Claus Jungersen

Dato : 14-07-03 20:50

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> bruger, eller kommer det ud på et? Jeg bruger Telmore (dvs. TDC's
> tjenester). Er der nogle der ved hvad det koster i minuttet og om det er

Det er vigtigt du forbinder via GPRS når du har Telmore - ellers er det ikke
gratis! Jeg sad nemlig og surfede ved at ringe op til en eller anden server,
og det kostede mig 30 kr...

Ring til Telmore - så sender de en GPRS-profil til din telefon, og så kører
det...

Hilsen
Claus

Fra : Nielsen I

Dato : 15-07-03 01:53

"Claus Jungersen" skrev:

> [...]
ikke
> gratis! Jeg sad nemlig og surfede ved at ringe op til en eller anden

Vil det sige, at du en enkelt gang måtte betale 30 kr. for at kalde op via
wap? Eller var du på og blev takseret pr. minut? Jeg må indrømme at jeg er
bange nu, for hvis det eks. koster 30 for at kalde op via wap og uden om
GPRS, ja, så går jeg fallit, for jeg har da kaldt op nogle gange udenom gprs
..... i min rædsel har jeg været inde på min telmore forbrugs-side og der kan
jeg se de opkald jeg har foretaget via wap. Nummeret er her: 40390909 og
lader til at koste almindelig telmore-mobil takst, ligesom der er en
opkaldstakst på 25 øre - altså det takseres som 1 krone i minuttet ser det
ud til. Men hvis lige pludselig der kommer et gebyr på 30 kr. for hver gang
jeg har været på på denne måde, kan jeg godt erklære mig fallit. Nu ved jeg
godt, at det ikke er det du siger direkte, men jeg er nød til at spørge om
det kostede 30 kr. fordi du eks. var på i 30 min. eller det var på anden
vis?

Jeg har netop tilmeldt mig GPRS, hvor der står at det er gratis fra 1. juli
til og med 15. juli 2003 (nu håber jeg bare, at de tager det der "til og med
15. juli" alvorligt, således at det stadig er gratis selvom det i dag er 15.
juli.

Med venlig hilsen en nervøs
Nielsen

Fra : Nielsen I

Dato : 15-07-03 02:16

Jeg vil lige vise, hvordan jeg har fået sendt opsætningen til GPRS, da jeg
ikke automatisk modtog den fra Telmore, hvorfor der på siden blev anbefalet,
at man satte den op her. Jeg har altså bestilt min opsætning således og
håber det er rigtigt?

Du har sendt til:
Mobilnummer: ********
Telefonmodel: Nokia 3510i
Type: WAP-opsætning
Forbindelse: GPRS
Tjeneste: TDC Mobil
Med følgende parametre:
Send ny opsætning.
Virker opsætningen ikke?
Gå tilbage og kontrollér din opsætning.

Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-07-03 08:05

Nielsen I skrev Tirsdag den 15. juli 2003 02:52 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> mig fallit. Nu ved jeg godt, at det ikke er det du siger direkte, men
> jeg er nød til at spørge om det kostede 30 kr. fordi du eks. var på i

WAP er ikke gratis, og har ikke været det, og bliver det nok heller
ikke nogen sinde. På den anden side, så koster WAP heller ikke noget,
har ikke gjort det, og kommer sikkert heller ikke til at gøre det.
Det der koster er at overføre DATA mellem telefonen, og så de
forsellige WAP sider.

Men GPRS er hos Telmore gratis i en 3 måneders periode for dem der
tilmelder sig senest idag 15/7-2003, og GPRS kan bruges til at hente
WAP sider.

GPRS kan også bruges til andre dataoverførsler til/fra din
mobiltelefon, f.eks. MMS, e-mail, gå på internettet fra en computer.

Jeg ved ikke om du nu forstår sammenhængen beder?
Du betaler alså for dataoverførslerne, ved alm. data opkald til f.eks.
40390909 som en alm. tlf.samtale, hos Telmore = 25 øre for opkaldet,
og 1 DKK i minuttet for dataoverførslerne, det er uanset hvor mange
data du overføre.
Hvis du bruger GPRS skal du være tilmældt GPRS og så betaler du for den
datamængde du overføre, for tiden er det til en pris på 0,00 pr. MB
for dem der har tilmeldt sig Telmore's GPRS senest idag 15/7-2003.

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Nielsen I

Dato : 15-07-03 19:19

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men GPRS er hos Telmore gratis i en 3 måneders periode for dem der
> tilmelder sig senest idag 15/7-2003, og GPRS kan bruges til at hente

Tusind tak Ivar Nu har jeg fattet det

Med venlig hilsen

Nielsen