G3/266?
Fra : Jesper

Dato : 02-12-00 18:35

Er en beige G3/266 dt. m. 200 mb ram, 6gb hd, 100Mbit enet., udvidet
tast. II og mus til 5.500 kr. et gødt køb?

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online <http://go.to/biddet>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 02-12-00 18:50

In article <1el0zji.xythl01iap5wcN%biddet@mac.com>, biddet@mac.com
(Jesper) wrote:

> Er en beige G3/266 dt. m. 200 mb ram, 6gb hd, 100Mbit enet., udvidet
> tast. II og mus til 5.500 kr. et gødt køb?

Nej Du skal have mere rabat - den lille iMac med skærm, hurtigere
processor og garanti koster jo kun et par tusinde mere.

Men kan du få den ned, så er den OK!

1. Photoshop? Gå efter den mindste G4'er.

2. Spil? Maskinens grafikkort er for langsomt - se på en iMac.

3. DVD? Heller ikke.

4. Mac OS X? OK

5. Alm. brug? Perfekt!

//Peter Gersmann

Fra : Jesper

Dato : 02-12-00 19:02

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Nej Du skal have mere rabat - den lille iMac med skærm, hurtigere
> processor og garanti koster jo kun et par tusinde mere.
>
> Men kan du få den ned, så er den OK!

Hvor meget? 500 kr.? 1000 kr.?

> 1. Photoshop? Gå efter den mindste G4'er.

Jeg er på SU

> 2. Spil? Maskinens grafikkort er for langsomt - se på en iMac.

Spiller ikke så meget, men har da et voodoo3 til at smide i. Det hjælper
vel lidt på det?

> 3. DVD? Heller ikke.

Film skal ses i biffen!

> 4. Mac OS X? OK

Hvad er OK? Den kan vel køre det bedre end min 7600? (som faktisk
kan...)

> 5. Alm. brug? Perfekt!

Jeg har desuden en 9 gb ekstern disk, samt 17" skærm.
Den skal bruges til alt, hvad den kan bruges til

Jeg er faktisk "næsten kommet til" at købe den... men hva': Morten R.
solgte sin 233 m. 96 mb ram for 8000 kr... )))

Fra : Gunnar Holse

Dato : 02-12-00 19:05

> Jeg er faktisk "næsten kommet til" at købe den... men hva': Morten R.
> solgte sin 233 m. 96 mb ram for 8000 kr... )))
> --
> mvh Jesper

(det er eddermukme osse røveri ved højlys dag)

/GH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-12-00 04:59

Hej Gunnar

Hov, hov, - læg lige mærke til hvad der var med til Mortens maskine...

mvh. Erik Richard

Gunnar Holse wrote:

> (det er eddermukme osse røveri ved højlys dag)

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Gunnar Holse

Dato : 03-12-00 05:20

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Gunnar

Hov, hov, - læg lige mærke til hvad der var med til Mortens maskine...

Jeg leder og leder uden held, så medmindre du vil afsløre det ændrer jeg nok
ikke mening ..

/GH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-12-00 06:08

Hej Gunnar

Du kan finde den på dk.marked.privat.edb.mac, - men for nemheds skyld er den
kopieret herunder.
mvh. erik richard

Gunnar Holse wrote:

> Jeg leder og leder uden held, så medmindre du vil afsløre det ændrer jeg nok
> ikke mening ..

=====
specs:

Apple G3 Desktop (beige)
233MHz/66MHz Bus (kan stabilt overclokkes til 92/83MHz), kan opgraderes
96MB ram (3*32)
4GB harddisk (intern ATA)
24xCD-rom (intern ATA)
500MB harddisk (intern SCSI)
ATI RageII 6MB grafikkort (on-bord)
Voodoo3 16MB grafikkort (PCI)
10Mbit ethernet (on-bord)
SCSI (on-board)
3x PCI (2x ledige)
2x seriel porte
Apple Udvidet Tastatur II dk (ADB)
Apple mus II (ADB)
Apple Plaintalk mikrofon
Wacom Artpad II (ADB)
Gravis Gamepad (ADB)
Apple MS720 skærm, 17" (1024*768@85Hz, 1152*870@75Hz og 1280*1024@60Hz)
MacOS 8 dk
Dabbler
US Robotics/3COM Sportster Flash modem (56k, V90 og X2) incl mac kabel.

Eventuel Office98 CD +manualer samt Quake1 + Unreal + Carmageddon

Computeren fremstår som ny og er 100% fejlfri. Original embalage og
kvitteringer haves. Enkelt dele sælges _IKKE_!
=========
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper

Dato : 03-12-00 12:35

> Hej Gunnar
>
> Du kan finde den på dk.marked.privat.edb.mac, - men for nemheds skyld er den
> kopieret herunder.

Den blev solgt uden skærm...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-12-00 17:09

Hej Jesper

Det så jeg godt, men Gunnar spurgte efter specs, og det var dem han fik. - Og at
Morten R. så åbenbart er god til at handle, - det er en anden snak. - For øvrigt
synes jeg at prisen med skærm var utroligt billig, så prisen uden skærm er ikke
meget i overkanten.

mvh. Erik Richard

Fra : Rikke Reippuert

Dato : 04-12-00 17:20

"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> skrev i en meddelelse

> (det er eddermukme osse røveri ved højlys dag)

Nu må jeg vel hellere give mit besyv med, selv om jeg skriver under min
søsters navn - Jeg skal hente min iBook 466SE med S-VHS, Firewire og DVD i
morgen tidlig... kan sikert ikke sove i nat

Jeg kunne have svaret på flere indlæg her i tråden, men da jeg sidder ved en
PC uden en ordenlig newsreader nøjes jeg med et langt.

Det var da en flot pris jeg fik, men denne afgøres jo af udbud <->
efterspørgsel. Netop de beige G3'ere holder en afsindig god brugtpris
(højere end tilsvarende B&W'ere) og det er der flere (gode) grunde til :

Beige G3 er en udsædvanlig problemfri mac.

De beige er kun marginalt langsommere end en B&W såfremt man skifter
grafikkortet ud med et billigt V3 kort - man kan evt. sætte et ATA66 kort i,
som er hurtigere end B&W'erens ATA33.

Hvis man har en del ældre hardware er der ikke problmer med at bruge denne,
da en beige G3 har SCSI, ADB samt Seriel/LocalTalk porte. USB kan tilføjes
for 400 kr og Firewire har vi ikke alle brug for... Beige G3'ere er de
nyeste med disse porte. Desuden kan man ikke umidelbart smidde en G4 CPU i
en B&W pga. af Apples Firmware "sjov".

Sidst men ikke mindst: En beige G3 er den hurtigste mac,der kan køre Quark
3.x (ordenligt?) - Og dette er _grunden_ til at de beige G3'ere kan holde
den flotte pris. For det første koster en Quark 4.x opdatering ca 8000kr -
dertil kommer investeringen i eventuelle tredieparts plugins, der også skal
opdateres for at fungere under Quark 4.x.
Desuden skal man have tid til at lære sig det nye programs fordele og
svagheder, hvilket i al fald i en periode kan føre til en markant nedgang i
produktiviteten.

Det er _ikke_ os private brugere der har drevet prisen på de beige G3'ere
op, det er DTP branchen. For en privatbruger er der ofte langt mere reson i
at køben en ny iMac eller brugt B&W elller G4 - så sent som i går så jeg en
350MHz G4 (DVD/AGP) til 9000kr incl. mus og tastatur.

Jeg fik flere henvendelser samme dag som jeg satte min beige G3 til salg -
alle fra "professionelle", der skulle køre Quark 3.x og derfor var parat til
at betale en høj pris. Jeg har endda gennem de seneste 8 måneder fået
adskillige uopfordrede tilbud på den, hvor jeg stort set selv har kunne
bestemme prisen, og jeg vil tro at jeg ikke er den eneste beige G3 ejer her
i gruppen, der har fået disse tilbud. Jeg husker også at have set et par
annoncer i dk.marked.privat.edb.mac og den Blå Avis om byttehandler med
fabriksnye B&W og G4'ere for en brugt beige G3.

For ejere af beige G3'ere: hav is i maven! Det _er_ en libhaver mac pga af
Quark's vanvittige opgraderingspriser - ganske som 9500/9600 er en libhaver
mac pga af de 6 PCI pladser som mange i audio/video branchen ikke kan
undvære.
Der vil i lang tid være DTP'ere som er villige til at betale en pæn overpris
pga af Quark 3.x kompatibiliteten (og til dels 8.0/8.1)

En "rå" beige G3 sælges typisk for 7000kr, uanset om den er på 233, 266
eller 300MHz - Et ekstra skærmkort, bedre tastatur og en billig digitizer
kan forøge værdien en smule, men ikke meget da den typiske køber allerede
har dette udstyr.

Når jeg fik solgt min (til én her i gruppen) for 8000 skyldtes det, at han
fik mig overtalt til at sælge den uden skærmen (samt modem og tredieparts
software) - Desuden gjorde jeg den klar midt i midt i et stressende
flytterod (den var opmagasineret aftenen forinden) og afleverede den til ham
i Ølstykke, så han kunne prøve den i "hjemlige omgivelser"....
(NB skærm og modem er stadig til salg)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der stadig mangler et sted at bo i København.... snøft

Fra : Jesper

Dato : 04-12-00 17:57

Rikke Reippuert <rikke.marie@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne have svaret på flere indlæg her i tråden, men da jeg sidder ved en
> PC uden en ordenlig newsreader nøjes jeg med et langt.

Nej - det er trist...
Jeg glæder mig også på dine vegne til du får en iBook. Er den _helt_ ny
eller lidt brugt? Hvad giver du?

> Det var da en flot pris jeg fik, men denne afgøres jo af udbud <->
> efterspørgsel. Netop de beige G3'ere holder en afsindig god brugtpris
> (højere end tilsvarende B&W'ere) og det er der flere (gode) grunde til :

Jeg synes da det er helt ok, for går, så går den Og der er jo ikke
mange G3 til salg - ikke en gang B/W!? - men en del G4.

> Beige G3 er en udsædvanlig problemfri mac.

Lyder rigtig godt...

> Hvis man har en del ældre hardware er der ikke problmer med at bruge denne,
> da en beige G3 har SCSI, ADB samt Seriel/LocalTalk porte.

He he, jeg har _kun_ gammelt hardware
De to eneste mac'er (af husets 7-8 mac'er) der købt nye, er en LC
(21000kr!!) og en 6500 (16000 kr!). Min 'gamle' 7600 går så videre i
'fødekæden', og hvis jeg har regnet rigtigt bliver der en 7200/90 til
overs => vores 'nye' webserver

> [...]
> at køben en ny iMac eller brugt B&W elller G4 - så sent som i går så jeg en
> 350MHz G4 (DVD/AGP) til 9000kr incl. mus og tastatur.

Den vil jeg nok hellere have haft, men 9000 kr. havde jeg desværre ikke
på dette tidspunkt
Jeg synes en iMac er rigtig fed (og min søster har også en), men man kan
bare ikke pille så meget ved den

> [...]
> kan forøge værdien en smule, men ikke meget da den typiske køber allerede

Netop. Jeg har selv et V3-2000 kort (kan det uden videre clockes til
3000?), 17" skærm, cd-brænder, videodigitizer mv.

Jeg ved at du, Morten, havde din G3 overclocket til 292/83 mhz; kan
noget lignende lade sig gøre med en G3/266? Kan det betale sig?

Jeg køber nok - når jeg igen er oven vande - et firewirekort og en IBM
30 gb disk, hvilket kan fås for under 2000 kr. (jeg har en masse 'ældre'
liebhaver hardware jeg forhåbentlig kan tjene en skilling på).

Fra : Rikke Reippuert

Dato : 04-12-00 20:21

"Jesper" <biddet@mac.com> skrev i en meddelelse

> Nej - det er trist...

Af samme årsag har jeg givet Erik et længere svar, den her OE 5.5 er en
pestilens., ellers er det PC'en... who knows, who cares...

> Jeg glæder mig også på dine vegne til du får en iBook. Er den _helt_ ny
> eller lidt brugt? Hvad giver du?

Jeg har desværre ikke haft toldmodighed til at finde en brugt, jeg skal
online igen, og det skal være NU! I sidste uge så jeg ellers en 466SE lime
til 15000, men kan sgi ikke finde den, jeg har ledt de sidste to nætter (på
mit arbejde). Det var såmend den der inspirerede mig til at skifte monsteret
ud. Det var vist en gevisnt der skulle sælges, så til den pris finder jeg
nok alligevel ikke én lige med det samme, øv, der havde ellers været nok til
ariport, snøft.

> Jeg synes da det er helt ok, for går, så går den

Du glemmer at jeg på forhånd ikke har forlangt nogen pris, der er ganske
enkelt blevet budt. Jeg havde håbet på 10000 for det hele, regnet med 9500
og accepteret 9000. Vil du købe 17 " en skærm?

tastatur.

> Den vil jeg nok hellere have haft, men 9000 kr. havde jeg desværre ikke
> på dette tidspunkt

Hæ jeg var selv tæt på at overbevise mig om, at jeg kunne leve med
monsteret - ind til jeg kom i tanke om hvor rar en bærbar kan være, samt at
G4'eren ikke kan knalde en DVD film op på mit TV.

> Netop. Jeg har selv et V3-2000 kort (kan det uden videre clockes til
> 3000

De fleste kan, men enkelte modeller har problemer med EPROM og hastigheden
på RAM'ene - forskellen er dog marginal. Fy, husk nu at jeg er ikke længere
Mr. Voódoo, men ham med den grønne dametaske...

> Jeg ved at du, Morten, havde din G3 overclocket til 292/83 mhz; kan
> noget lignende lade sig gøre med en G3/266? Kan det betale sig?

Mon ikke, sålænge du unlader at brænde noget af pga. statisk elektricitet
kan du ikke ødlægge noget, du kan højst få en maskine der ikke vil starte
eller laver fejl - du kan jo altid flytte jumperne tilbage. Prøv det!
(siges som i en første generations Always reklame, det med veninden kan du
godt udlade...)

Fra : Jesper

Dato : 04-12-00 21:05

> [...]

> nok alligevel ikke én lige med det samme, øv, der havde ellers været nok til

Hvorfor er det kun folk, der ikke gider have mac, der altid vinder én?
Jeg har flere gange set iBook/iMacs til salg, bla. fra en Mobilix
konkurrence...

> Vil du købe 17 " en skærm?

Næ. Jeg gav 1900 kr. for min 17" Acer skærm (ny) for 1,5 år siden, og
den kan det samme som din (brugte) 17" MS720 skærm - bortset fra et
manglende æblelogo...

> De fleste kan, men enkelte modeller har problemer med EPROM og hastigheden
> på RAM'ene - forskellen er dog marginal. Fy, husk nu at jeg er ikke længere
> Mr. Voódoo, men ham med den grønne dametaske...

Så har du jo til opgave at udpege en voodoo-efterfølger! Eller det er
der måske ikke længere brug, når 3dfx snart standser deres grafikkort
(_ikke_ chip) produktion...

> Mon ikke, sålænge du unlader at brænde noget af pga. statisk elektricitet
> kan du ikke ødlægge noget, du kan højst få en maskine der ikke vil starte
> eller laver fejl - du kan jo altid flytte jumperne tilbage. Prøv det!

Det _vil_ jeg! Der er alligevel ingen fabriksgaranti på mere...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 10:00

Jesper <biddet@mac.com> wrote:

> Næ. Jeg gav 1900 kr. for min 17" Acer skærm (ny) for 1,5 år siden, og
> den kan det samme som din (brugte) 17" MS720 skærm - bortset fra et
> manglende æblelogo...

Nåh ja men man skal vel starte et sted, der må gernes pruttes sålænge
det ikke lugter...

Anders Baden er vel kvalificeret....

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-12-00 23:06

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@wanadoo.dk> wrote:

> Anders Baden er vel kvalificeret....

DET er han, jeg foreslår vi holder et Florida-style valg :)

Mojn, Thomas

--
Properly set up, your [Windows] system will purr along day
after day after day -- perhaps even for weeks and months...

- Fred Langa, LangaList (et seriøst Windows newsletter)

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-12-00 23:18

In article <1elalg9.1ehhug6vhdoxsN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> DET er han, jeg foreslår vi holder et Florida-style valg :)

Må jeg godt designe valgseddelen?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-12-00 23:39

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Må jeg godt designe valgseddelen?

Det vides ikke før mine, dine og hans advokater er blevet enige om, om
dig, mig eller ham skal anklage dem, de eller os om, hvorvidt nogen,
alle eller marsboere har snydt ham, det eller den for ... ingenting.

Clinton 4 more years!

Mojn, Thomas

Fra : Jesper

Dato : 07-12-00 23:57

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Det vides ikke før mine, dine og hans advokater er blevet enige om, om
> dig, mig eller ham skal anklage dem, de eller os om, hvorvidt nogen,
> alle eller marsboere har snydt ham, det eller den for ... ingenting.

Må jeg være dommer? Jeg er dog ikke 80 år gammel...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 19-12-00 14:51

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> DET er han, jeg foreslår vi holder et Florida-style valg :)

Jeg takker for tilliden og hvis jeg da bare synes at jeg kunne afsætte
nok tid til det ville jeg da med glæde have den ære at blive udnævnt til
dr. Voodoo d. II ;) Det er desværre ikke tilfældet. Linux holder mig i
øjeblikket alt for beskæftiget og jeg læser derfor ikke så meget
dk.edb.mac.
--
Regards

Anders Baden Nielsen
www: http://linuxppc.dht.dk - KoRn, Deftones, LinuxPPC...
e-mail: abn@europe.com
ICQ#: 32984804 (<=-frEak oN a leaSh>)
-------------------------------------
Bartender, I'd like whatever the man on the floor was drinking

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-12-00 23:30

Rikke Reippuert <rikke.marie@post.tele.dk> wrote:

> ind til jeg kom i tanke om hvor rar en bærbar kan være, samt at
> G4'eren ikke kan knalde en DVD film op på mit TV.

Når du får "dyret", er jeg meget interesseret i at høre om
billedekvaliteten på TV'et kan matche en alm. gennemsnits DVD afspiller.

Jeg synes selv at min iMacDV gør det rigtig godt, men den kan jo ikke
sende det til TV, så jeg har kun brugt den som "standalone" eller sammen
med en LCD projektor.

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-00 16:44

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes selv at min iMacDV gør det rigtig godt, men den kan jo ikke
> sende det til TV, så jeg har kun brugt den som "standalone" eller sammen

Hej Martin, så har jeg haft hooket en DVD op på TV'et for første gang,
og jeg er vitterligt godt tilfreds med resultatet, omeend der er et
enkelt minus.

Jeg har ikke kigget meget på almindelige DVD afspillere, så jeg har
svært ved at afgøre kvaliteten, men jeg kan med sikkerhed sige at
resultatet er betydeligt bedre end samtlige VHS og LaserDisc afspillere
jeg har set. Farverne er sprøde og billedet er _meget_ skarpt. AV porten
er af udemærket kvalitet når der køres i PAL (simuleret 800*600@50Hz) -
simuleret 640*480@50Hz PAL, simuleret 800*600@60Hz og 640*480@60Hz NTSC
er også muligt, men ikke af samme kvalitet.
Hvis du sammenligner med en stationær DVD (Kiss osv.) af den type der
sidste Jul blev solgt for 2000-2500kr koblet på et 4:3 format TV, er
iBook'en klart bedre

Med hensyn til selve afspilleren (v2.3) må jeg sige at jeg er imponeret
af iBook'en, så længe man ikke betjener afspilleren skipper den ikke ét
eneste billede og lyden er ganske god - Og det er med 128MB VM (fysisk
64MB) på en "fuld" 9.04dk med masser af treideie parts "goodies" samt
følgende ikke-baggrundsprogrammer åbne: MacSOUP, IE5 og OE5 samt
selvfølgelig DVD Playeren. Jeg har dog øget afspillerens hukommelses
alokering til 12MB.

Det bedste af det hele er at det hele forgår ved batteridrift med max
energibesparelse, dvs CPU'en kører kun med 366MHz og harddisken sover. I
går aftes så jeg Fight Club (ca 2 og en halv time), iBooken var inden da
fuldt opladet og efter filmen var færdig (knap 3 timer da jeg til tider
spolede tilbage), var der stadig 2 timer's batteri tilbage.

Minuset som jeg indledningsvis nævnte er at AV porten ikke kan aflevere
signalet i DVD's native opløsning, dvs når jeg skifter mit 4:3 TV om til
16:9 format svarer det til at et almindeligt VHS eller TV signal vises
ved 16:9 på et 4:3 TV Dette kan jeg dog sagtens leve med.

Og så en lille opfordring til Appel: Lav dog jeres bærbare skærme i
16:9 format lige som den store Cinema Display! En 13" 16:9 skærm med DVD
opløsning koster mindre at lave en end 14" 1024@768 og ville være ideel
i næste generation iBook og den måske kommende Sub-Notebook

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : kml.ers@mail1.stofan~

Dato : 04-12-00 18:05

Hej Morten

Hvad med at købe et mellemled/skærmudgang til din iBook og bruge skærmen til
den? - Det vil du ikke fortryde, - tror jeg da.

mvh. Erik Richard

Fra : Rikke Reippuert

Dato : 04-12-00 19:57

> Hvad med at købe et mellemled/skærmudgang til din iBook og bruge skærmen
til
> den? - Det vil du ikke fortryde, - tror jeg da.

Hæ, grunden til jeg ville af med G3'en og 17" skærmen, var netop at jeg var
træt af at den store skærm forvandlede mit ellers smukke spisebord til
permanent skrivebord. Meeen, jeg har for et par måneder siden udskiftet mit
14" Phillips TV med et nyt 25" JVC TV(camfileter, pseudo surround osv), så
AV porten (og Rage128AGP) var en _meget_ vægtig grund til at jeg valgt en
_ny_ iBook. At jeg så har voldtaget min bankbog for at få DVD og en mærkbar
hurtigere mac (+100MHz), er en helt anden sag. Indtil jeg får solgt skærmen
er DVD drevet 100% financieret af kassekrediten Måske ryger Palm'en også
nu jeg har fået bærbar...

Desuden kan iBook'en vist ikke knalde mere end 800'600 af på AV porten (mere
om det i morgen, jeg skal lige prøve). AV'en _kan_ fungere både som spejl og
dual skærm (PAL, NTSC, og VGA - i både 640'480 og 800*600). Mht opløsning
har jeg i dag leget i en halv times tid hos Officeline med både en Lombard
400 og en iBook 366 - og jeg _er_ sikker på at jeg kan nøjes med 800*600,
12" iBook er ganske enkelt langt skarpere end 14" PowerBook - Det er 'en af
de floteste TFT'ere jeg har set.

Til slut må jeg komme med en erkendelse, jeg forbander ofte Officeline, og
det gjorde jeg også efter at have talt med en ekspidient i deres Åbulevard
foretning (er pt logerende på Frederiksberg), der vidste mindre om iBook'en
end jeg! - Heldigvis fik jeg et nummer til en Officeline mand i Allerød, og
sammen med denne fandt jeg ud af hvorledes AV porten fungerede - også mht.
3D.

Ved samme lejlighed fik jeg efterprøvet tesen "Over telefonen får man oplyst
lavere priser end i shoppen" - Man behøver end ikke prutte om prisen, så jeg
fik en 466SE i Lime til samme pris, som MacXpress og Nem sælger en 466SE i
Grafite - jeg fik endda lokket en Logitech mus med 2 knapper og scroll hjul
ud af ham uden problemer. Hvorfor pokker skal deres sælgere over telefonen
give så fed service, når dem i shoppen er så håbløse både angående
hjælpsomhed, viden og priser (åh ja, jeg ved at de ikke selv afgør
sidstnævnte, men på de to første punkter kunne to trediedele af gruppen her
lære dem en hel del)

NB grunden til at jeg overhovedet overvejede at købe hos Officline, var at
jeg fandt ud af at de var de eneste i KBH som havde Lime på lager og
Grafite, den er såååååå kedelig... Til gængæld blev jeg positivt overrasket,
æv ;-(

Fra : Johnny Louis

Dato : 04-12-00 23:01

> [...]

> 12" iBook er ganske enkelt langt skarpere end 14" PowerBook - Det er 'en af

Den bemærkning har du sgu aftalt med min kone, for hun har ikke været
til at skyde igennem siden hun har set den.
Jeg har tit sagt at det er en fin maskine hun har men at en Lombard
bliver det jo aldrig.
Nå men tillykke med maskinen, min kone glæder sig allerede til at se en
masse rosende indlæg om iBookSE

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 10:00

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> [...]
> bliver det jo aldrig.
> Nå men tillykke med maskinen, min kone glæder sig allerede til at se en

Baare vent de skal nok komme...

Fra : Johnny Louis

Dato : 06-12-00 19:49

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> (det er eddermukme osse røveri ved højlys dag)
>
> /GH

Når nu du har fået en særdeles fornuftig forklaring på prisfastsættelsen
af omtalte Beige G3 var det så ikke rimeligt om du trak din anklage om
røveri tilbage.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-12-00 19:05

Ja!

/peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 02-12-00 22:32

Jesper <biddet@mac.com> wrote:

> Er en beige G3/266 dt. m. 200 mb ram, 6gb hd, 100Mbit enet., udvidet
> tast. II og mus til 5.500 kr. et gødt køb?

Hvis du får en skærm med, så ja. Ellers: Ned med prisen!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

The Amiga Superlinx page: titancity.com/stuff/a_linx.html

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 19:45

Fra : Jesper

Dato : 06-12-00 19:45

Rikke Reippuert <rikke.marie@post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <biddet@mac.com> skrev i en meddelelse

> Det er en libhaver model, og det kan meget vel være, at du er bedre tjent
> med en B&W eller en iMac. Prisen på 5500 er dog temmelig lav, især når der
> er hele 200MB RAM i den, hvis du fortryder tror jeg ikke du får problemer
> med at sælge den igen... Du kan måske ligefrem tjene en skilling

Nu har jeg så købt den. Jeg fik den desværre ikke længere ned i pris,
men fik i stedet en ekstern 6 gb hd, et 100 MBit PCI netkort, en
PowerMac 6100/66, en Performa 630CD, et syquest drev (med 20 medier),
mus, tast. etc...

Nu står det bare og fylder... :-/
Hvad mon det kan indbringe?

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 20:23

Fra : Jesper

Dato : 06-12-00 20:23

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@wanadoo.dk> wrote:

> godt jeg ikke handler med dig, du stjæler jo....

Rent faktisk har jeg fået et endnu billigere tilbud på en G3/266:

288 mb ram/10 gb hd/14"/tast ... 5000 kr.

Men jeg fik jo faktisk også 10 gb hd med min; ingen skærm og 'kun' 200
mb ram; men 2 ekstra macs...

Hvad betyder det så når der står RAGE PRO på grafikchippen, der er
monteret 6 mb VRAM og zip-drevet sidder på IDE-kæden...

Var det kun i få modeller at zip-drevet var monteret på scsi-kæden, og
grafikchippen var (er) RageII+?

> hmm, tjek hvad connection, carlson og officline tager for sådan en gang
> habengut, du burde kunne sælge det for omkring 2/3 af havd de vil há.

Det kan være, at der er nogen i vores lokale macbrugerklub, der mangler
noget...

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 16:47

Fra : Jesper

Dato : 07-12-00 16:47

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> rev 2 eller 3 - rev3 ROM understøtter kobber basserede G3'ere, rev2&3
> understøtter slave.

Aha! Hvordan tjekker jeg så om det er en rev. 2 eller 3 ROM? Jeg kan
ikke umiddelbart finde noget på xlr8yourmac ... ?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-12-00 17:36

In article <1ela3m7.1vvdq99lrjxteN%biddet@mac.com>, biddet@mac.com
(Jesper) wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
>

> Aha! Hvordan tjekker jeg så om det er en rev. 2 eller 3 ROM? Jeg kan
> ikke umiddelbart finde noget på xlr8yourmac ... ?

Gå ind i Apple Systemprofil.

Min G3 rev1 har følgende:

Production information
ROM revision: $77D.40F2

Slot F1
Display card
Card type: display
Card name: ATY,mach64_3DU
Card model: ATY,GT-B
Card ROM #: 113-XXXXX-1.1
Card revision: 154
Card vendor ID: 1002
VRAM size: 2 MB -- dvs. Rage II+ kortet

Vh,
Peter

Fra : Jesper

Dato : 07-12-00 17:43

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Gå ind i Apple Systemprofil.
>
> Min G3 rev1 har følgende:
>
> Production information
> ROM revision: $77D.40F2
>

> Slot F1
> Display card
> Card type: display
> Card name: ATY,mach64_3DU
> Card model: ATY,GT-B
> Card ROM #: 113-XXXXX-1.1
> Card revision: 154
> Card vendor ID: 1002
> VRAM size: 2 MB -- dvs. Rage II+ kortet

Min 'hedder':

ROM revision: $77D.45F1

Card type: display
Card name: ATY,mach64_3DUPro
Card model: ATY,GT-C
Card ROM #: 113-XXXXX-1.1
Card revision: 92
Card vendor ID: 1002
VRAM size: 6 MB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 03:26

Jesper <biddet@mac.com> wrote:

> ROM revision: $77D.45F1

Det er en rev2. rev3 hedder $77D.45F2 - Det siger min onboard EEPROM i
al fald, at den engang har læst i en Apple TIL, men det kan selvfølgelig
være at nogen siden hen har flashet den

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-00 22:46

In article <1el8hwj.kax9a61nch6dcN%reippuert@wanadoo.dk>,
reippuert@wanadoo.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> carlson

Er det Caslon du mener?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-12-00 11:47

> Er det Caslon du mener?

det passer sikkert, i mine bogmærker hedder de stadigvæk ComputerMac.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-12-00 03:35

Hej Morten

ComputerMacs nye navn er helt nøjagtig 'Caslon IT'. - Jeg undrer mig
blot over, de kan få lov til at hedde det, når der er en copyrighted
skrifttype, der også hedder Caslon...

mvh. Erik Richard

> det passer sikkert, i mine bogmærker hedder de stadigvæk ComputerMac.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World