Temperatur måler i server
Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 15:04

Hej Gruppe...

Jeg er som så mange andre en lille "amatør" hosting forretning.
Jeg har lige flyttet mine servere ned i min kælder for at undgå at have dem
til at stå i min stue.

Jeg har et remote prg. som jeg kan komme i kontakt med maskinerne dernede,
men jeg mangler et program der kan køre på hver enkelt server og sladre om
temperaturen i hver maskine.

Jeg har nogle til de her mainbords som jeg bruger ... men de er goe nok
eller at de ikke kan sættes ordenligt op..

Er der et universial værktøj til dette ?

Niels

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-03 15:13

Niels Poulsen wrote:
> Jeg har nogle til de her mainbords som jeg bruger ... men de er goe nok
> eller at de ikke kan sættes ordenligt op..
> Er der et universial værktøj til dette ?

De er formodentlig fine så længe de er istand til at lukke
maskinerne ned hvis de bliver for varme...

Men det er svært at anbefale noget når man ikke kender OS.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 16:42

Hej Hans

Sorry.. det glemte jeg jo at skrive.. det er W2000pro jeg bruger...
og nej ..de tools der er med til bundkortene kan ikke lukke maskinerne ned.

Det ville være rart med et lille prg. der kan sende en mail til en konto i
tilfælde af at temperaturen overstiger en vis grænse..

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-07-03 18:25

> Sorry.. det glemte jeg jo at skrive.. det er W2000pro jeg bruger...

Og det bruger du til hosting??

--
Mvh. Jesper

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 18:33

Hej Jesper...

Øhhm.. tja.. det gør jeg og har gjort i lidt over et år.. Det køre nu meget
godt.. har ikke oplevet problemer med det.

Ved godt at man snakker om andre operativ systemer, men det mener jeg ikke
der er behov for her.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-07-03 20:38

Niels Poulsen skrev:

> [...]
> meget godt.. har ikke oplevet problemer med det.
>
> Ved godt at man snakker om andre operativ systemer, men det mener jeg ikke

Jeg tror ikke han mener at win2000 i sig selv er et problem, nok mere at det
er en win2000 pro, der for mig (og sikkert også Jesper) lyder som en
win2000 klient og ikke en server udgave.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 18:46

Hej Peter

Jeg har prøvet at køre med win2000 server.. Men den krævede alt formeget..
længe siden jeg prøvede den, så hæng mig ikke ud på noget :)

Jeg har valgt at beholde win2000pro indtil videre.. den er stabil og nem at
rode med.. Men jeg mangler stadigvæk noget til overvågningen af temperaturen
på CPU én

Vh.

Niels

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-07-03 21:36

Niels Poulsen skrev:

> [...]
>
> Jeg har valgt at beholde win2000pro indtil videre.. den er stabil og nem
> at rode med.. Men jeg mangler stadigvæk noget til overvågningen af

Er du sikker på det ikke går imod licens betingelserne at bruge den til
server med mange brugere?? det er jeg ret sikker på det gør...

jeg kunne vel ikke lokke dig at læse følgende
Mvh. Peter.
___________________________________
www.SepstrupNET.dk & www.PHP-FAQ.dk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 22:14

> Er du sikker på det ikke går imod licens betingelserne at bruge den til
> server med mange brugere?? det er jeg ret sikker på det gør...

Vel... hvorvidt jeg går imod licensreglerne eller ej, så oprettede jeg ikke
denne
tråd for at diskutere dette, men fordi jeg søgte et program til aflæsning af
CPU
temperaturen *s*

> jeg kunne vel ikke lokke dig at læse følgende
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Joe.. har lige læst den.. fair nok, men det er jo ikke en man får smidt i
hovedet når
man poster et indlæg...
skal vi ikke sige jeg søger et andet sted efter det jeg skal bruge.. !

Vh.

Niels

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-07-03 22:17

Tråd lukket !

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-07-03 08:23

Niels Poulsen wrote:
> Tråd lukket !

Det passer da ikke!

Se selv her, jeg kan stadig skrive i den

Ole Thomsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 00:50

Niels Poulsen skrev:

> [...]
> ikke denne
> tråd for at diskutere dette, men fordi jeg søgte et program til aflæsning

Det var også bare ment som et spørgsmål...

> Joe.. har lige læst den.. fair nok, men det er jo ikke en man får smidt i
> hovedet når
> man poster et indlæg...
> skal vi ikke sige jeg søger et andet sted efter det jeg skal bruge.. !

Det var ikke "ondt" ment... det er bare så meget mere overskueligt på den
måde, men det er da bare iorden vi lukker tråden her.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Niels Poulsen

Dato : 15-07-03 11:22

> Det var ikke "ondt" ment... det er bare så meget mere overskueligt på den
> måde, men det er da bare iorden vi lukker tråden her.
> --
> Mvh. Peter.

Hej Peter...

Well.. tror vist jeg skylder dig en undskyldning... Jeg burde ikke ha faret
op som en lunken raket her i sommervarmen...

Jeg blev bare lidt kamplysten da mit oprindlige emne nærmest blev tilside
sat for at gøre plads til Licens / Gruppe politik...

Så tag i mod min undskyldning som en mand, og jeg vil krybe ned i
hundekurven igen :)

Vh. Niels

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 13:31

Niels Poulsen skrev:

> Så tag i mod min undskyldning som en mand, og jeg vil krybe ned i
> hundekurven igen :)

Den er accepteret
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-07-03 20:08

"Niels Poulsen" <None@admin.dk> wrote in message
> Jeg blev bare lidt kamplysten da mit oprindlige emne nærmest blev tilside
> sat for at gøre plads til Licens / Gruppe politik...

Det er forståeligt nok.. det sker for os alle. Og ja.. det kan være
irreterende, men på usenet der "lever tråde deres eget liv", dvs man ved
aldrig helt i hvilken retning tingene går.

Og jeg er iøvrigt sikker på, at hvis der sad nogen der kendte svaret på dit
problem, så havde du fået svaret allerede

Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-07-03 00:38

> [...]
> denne
> tråd for at diskutere dette, men fordi jeg søgte et program til aflæsning

Er det dig der kører dette? : http://www.npnet.dk

Michael Andreasen

Fra : Niels Poulsen

Dato : 15-07-03 11:28

> Er det dig der kører dette? : http://www.npnet.dk
>
> --
> Mvh
> Michael Andreasen

Hej Michael..

Hmm. ja det er mig mig der køre denne, det er ikke det bedste man finder..
Det hele startede med at jeg var kørt galt på motorcykel og gik hjemme i 1
års tid.. skulle ha tiden til at gå og fandt et lille server program
og lavede en server ud af en p60 med 32 megs ram.. har så siden hen udbygget
til to store maskiner og et lidt kringlet netværk. Så en del af den
erstatning jeg fik brugte jeg på software og hardware.. linier ind i huset
osv... Siderne er sikkert smæk fyldt med fejl.. men skidt med det... det er
jo kun en hobby ting.. men det er da meget spændende...

Ens hobby får altid et lille kick når der kommer en ny "kunde" til... Selv
om priserne er så lave at man ikke leve af det.

Vh.

niels

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-03 08:37

Niels Poulsen wrote:
> [...]
> Det ville være rart med et lille prg. der kan sende en mail til en konto i
> tilfælde af at temperaturen overstiger en vis grænse..

Jeg synes jeg husker at have hørt om noget om et program der hedder
'Motherboard Monitor' ... har du prøvet dette?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Niels Poulsen

Dato : 15-07-03 11:30

> Jeg synes jeg husker at have hørt om noget om et program der hedder
> 'Motherboard Monitor' ... har du prøvet dette?

> [...]

Hej hans... Jeg har været ved at lede på google og download.com efter det
navn men har ikke fundet noget :( kan du hjælpe lidt ?

Niels
/Gsx600f - ehm... godt krøllet sammen :(

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-03 12:37

Niels Poulsen wrote:
> Hej hans... Jeg har været ved at lede på google og download.com efter det
> navn men har ikke fundet noget :( kan du hjælpe lidt ?

http://mbm.livewiredev.com/

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : "Troels Hansen

Dato : 16-07-03 05:48

Niels Poulsen wrote:

> Jeg har et remote prg. som jeg kan komme i kontakt med maskinerne dernede,
> men jeg mangler et program der kan køre på hver enkelt server og sladre om
> temperaturen i hver maskine.

Har du prøvet at være inde i
dk.edb.hardware.overclocking

Der er der helt sikkert en der ved noget om remote temperatur
overvågning af PC'ere.